alkáči, já také. Jen toho času je málo. Docela mě zaměstnává internet :-))
Jasně, že jo! Já jsem se jen na chvilku zamyslela nad tím, že "nejlepší" může být jen jeden :-))
avox, když je ti zle, potřebuješ hodně přátel a pes i kniha tě nikdy nezklame. Takže jsou našimi přáteli oba ... :o)
jak je to, je nejlepším přítelem člověka kniha nebo pes? :-)
Jarmilko, přesně tak! :o)
Dokud budou sloužit oči,
po knize z nás každá skočí.:-)
ptáčku, ano. Díky
koloušku, bohužel dnešní doba už je taková, ale my víme své :-))
Dnes se neholduje čtení
jako za našeho mládí,
časem prostředky se mění,
knihu však nic nenahradí.T*
Přátelé písmáci, moc děkuji za vaše komentáře, hlavně ty veršované mi udělaly velkou radost. Je vidět, že ještě jsou i tací, které kniha potěší a to je fajn.
Prosecký,také mám starosti s tím, komu se dostanou do rukou mé knihy, které s láskou opatruji. Dnešní mládež má radši internet, DVD a CD, než čtení. Je to na škodu, protože si myslím, že slovní zásobu získáš nejlépe právě čtením knih, nehledě na to, že ti nikdo nenahradí ten pocit očekávání, když otevíráš novou knihu a ještě nevíš, co tam bude.
Honzyku k tvému komentáři jen dodám, že je to opravdu škoda, když se zlomí hřbet knihy, ale na druhou stranu je možno se domnívat, že alespoň nezapadla bez povšimnutí....
...blbý je, když tý knížce zlomíš hřbet...)
Macecho, abychom nebyli poslední. Nedávno jsem objevil souborné vydání Máchovy poezie z roku 1948 s prasklými deskami. Nechám je svázat, ale nepřál bych vám slyšet ty komentáře k tomuto záměru ...
T.
Až poslední ti zbude cesta
prchne mládí a přejdou šprýmy
zvedni knihu pohozenou
Tam na posledním listu ze sta
lze číst písmeny zlacenými:
Zlomenu máš pečeť sedmou!
***
Kniha nám otvírá obzory,
krásu a velikost bytí.
Veškeré bídě navzdory
myšlenky jiskří a svítí!
****
V knize najdu mnoho tváří
(ty zrcadlo neukáže),
různé povahy a stáří,
list se s listem srdcem váže...
Marek
To je úplně přesné. S knihou můžeš být vším, čím si zamaneš.