čet jsem nějakou knížku, kde byly vybraný recepty, co se objevily v dobrý literatuře. Tenhle by do tý knížky pasoval. Jo, a dostal jsem teď hlad:) I ta fotka je dobrá méďo.
Oldjerry: Dostavil se úspěch :)
Člověče, málem jsem si oslintal monitor - ten obrázek z udírny je tak úžasný, málem i cítím tu božskou vůni. Napadlo mne, že by se taková fotka dala použít třeba na pohlednici. Představ si, že otevřeš poštovní schránku a mezi složenkami, upomínkami, výhružnými dopisy od věřitelů a nabídkami supermarketů vykoukne pohlednice s nápisem POZDRAV Z DOVOLENÉ. Bude vonět kouřem z udírny a mastnotou, v jednom rohu bude flek od hořčice a v druhém od křenu a na obrázku záběr z udírny... ojojoj, to by mohlo mít úspěch :)
Pochopitelně zařazeno mezi ódy na jídlo :)
MKbaby - juj - chybička sa vlúdila... zkus http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=327994
Guláši (hovězímu) dodá skvělou chuť i trocha rajského protlaku osmažená vedle cibule při tvorbě základu... kolik kuchařů, tolik gulášů, ostatně i guláš od jednoho autora je vždy jiný, je to jako se slivovicí, neexistují dva shodné vzorky...
Oldjerry, ten druhý odkaz nefunguje...
avox - samozřejmě mluvíš rovněž o guláši ze zvěřiny, že? Kdyby to bylo normální, tak bych s tím nelezl na Písmoně. Já ještě dávám jiné věci - jde jen o to, nepřeplácat to, aby byly přidány s citem a nezastřely původní chuť jídla. Někdo dává například do guláše jako podporu chuti kečup - já dávám povidla. A tak je to i s dalšími ingrediencemi...
ale ne, Oldíku, taky to používám, jen ne do guláše :-))
MKbaby - http://www.pismak.cz/index.php?data=editpiece&id=327994
Petrusha - jo, ale z toho bližšího kusu je lepší - kňour má ten prk daleko silnější a je jen pro silné povahy....
Štírko - neva V Bludově jsem jednou jedl jelení a taky nebyl špatnej. To už je u vás blízko...
MKbaby - http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=275905
to mi děláš schválně :-) Zrovna šilhám hlady.... tak se jdu najíst na meníčko... ani nevím co bude ...
já teda nevím jak vy, ale to úplne vzadu mladé nemá :)))
Ani jeden jste nepoznali, že to není kňour? To je naprosto evidentně bachyně...
avox - já mám averzi only k sladké rýži a krupicové kaši. Ti tvoji tři nepřátelé jsou v podstatě jen upravené rostlinné výtažky, pevné maggi kostky navíc s tukovou složkou. Co máš proti rostlinám?
souhlasím, že vařit se musí s fantazií, z uvedených přísad mám výhrady jen vůči worchesteru, sojovce a maggi :-) */
No, věřím, že se do klubu podívá víc lidí, než do mého erotického. Neboť člověk se radši dobře nají, ...nebo né?
waw, diky...uz je prestrene? Aby som neodisla s prazdnou hubou:)
Klikni si na odkaz v záhlaví tohoto díla - Zařazeno do klubů - máš tam Klub plných bříšek... klikni na něj a otevře se Ti. Tam můžeš kliknout na Vstoupit do klubu a je to :)
Bejbiku, si skvely:))) Kde Vas najdem?
Hani, tak jsem neodolal nátlaku a zřídil jsem Klub plných bříšek a mastných úst, toto dílko jsem tam zařadil jako první příspěvek :)
Chrouste, movsare - ahoj! a zeptej se zadavatele tématu. V zadání je vlastně návod k psaní.
MKbaby - jsem pro všemi pěti. Klubík beru - vymysli pro něj stanovy
Bejby, od soboty mas segedak? U nas by tolko nevydrzal...prave som dorobila zemiakovy salat, aby do zajtra poriadne splynuli chute, pridu chlapi, treba este rezne a svět je náš:)
Prosila by som receptiky na rychle, lacne, super jedla:)))
Já jsem před chvilkou dostal hlad u jednoho koulodílka, i musel jsem vyrazit na průzkum lednice. Našel jsem tam ještě zbytek sobotního segedínu, tento je již kolem dokola obklopen mým bříškem :)
ja chci gulasek s peti knedlikama:(
Tento musi byt bozskyyy....chlapi fakt viete varit s fantaziou, prosim, zalozte klub dobreho jedla, budem chodit opisovat:)
chroustjazz: Společného je tu mnoho, neboť i kterýkoliv literát žere. A mnohdy velmi rád :)
Oldjerry: Již se tu vyskytl návrh na založení klubu milovníků dobrého jídla; takovou myšlenku bych podpořil. Mne totiž děsně baví příprava i konsumace :)
Až mi vybude kousek kančího, tak to ozkouším. Já, trouba, to házel psovi.
jak se kastronomie, ten syndrom úpadku dostal až sem??
Kluci a dívky - třeba ta příprava není ortodoxní, já jsem k tomuto způsobu přípravy dospěl po více jak padesáti letech vaření, kdy jsem neměl vždy po ruce všechny potřebné ingredience... s výjimkou toho, že nikdy jsem nepoužil krabičák. Spíš jsem použil pivo - a tady je ten moment, kdy zahustit je třeba (MKbaby). Krabičák jsem tam implantoval kvůliva zpestření (:-D a nakonec se ukázalo, že jsem se trefil, akuráte že spíš jakoby zezadu. Zkoušel jsem i sušené borůvky a brusinky, lísková jádra - všecko přináší mírné změny chutí. Použil jsem i kombinaci s mufloním masem - zase je to trošku jiné, ale stejně dobrovské. Prostě pustím fantazii z řetězu a jedu - pokaždé po jiné trati. Díky za čtení a všecky poznámky kladné i mírně záporné. Tak se tříbí kucháařský um...
mne krabicové víno neva * veď ide len o chuť do uvareného * takže žiadna kvalita sa pri vare neudrží *
Bože! Ježíši Kriste, svatý Josefe a všichni svatí vůbec! Moje gurmánská duše je v sedmém nebi, a to jsem ateista.
no nemusel.. obrázek umím vložit taky :o)
škoda
Guláš se nezahušťuje, guláš se hustý už připravuje, guláš má být hustý pouze v tuku vydušenou cibulí, chleba do guláše nepatří, i když mnozí "zasvěcenci" prohlašují opak. Zejména dnes, kdy poctivý chléb takřka neexistuje... Divná je doba, kdy každý nadává na sračky ze supermarketu, ale poctivého pekaře nechá chcípnout, protože je dražší než Tesco, divná je doba, kdy chléb nevidí kvásek a vyhnaný je jen chemií, druhý den je kyselý a nedá se jíst... Proč tedy takovýmto materiálem kazit dobrý guláš?
Bráním se i naprosto zbytečnému glutamanu sodnému, ať už v podobě vegety či podravky - dobré papání ho nemá zapotřebí, dobré papání musí být dobré samo o sobě. Výhrady mám i k sojovce a maggi, naopak švestková povidla dávám i do hovězího guláše a to vám je dobrota!
Jinak velmi inspirující! Slintám si do klávesnice...
mám tiež výhrady k podravke a krabičáku (víno do tak fajnového gulášku sic nemusí byt provtriedne, ale brakičák neeeeeeeeeeeeeee) a ešte k sojovke ... to fakt do gulášu eee eeee, a ešte ten chleba ... keď je dosť zeleninky, neni treba dohusťovat, to je barbarské ...
ale slinky mi tečú vehementne
ps. prejavuje sa orgazmus slintáním?
podravka, worchester, krabičák... eslivá ona to neni trochu škoda? ale já se v tom houby vyznám, to je fakt
Musel jsem to udělat takhle... kvůli tomu kňourovi...