Kritikové tady poesii vlastně ani nerozumí..... Stačí napsat objektivní kritiku na nějakého zdejšího "cenzora" a "kritika" a pak ač veledílo, budou to hatit!
Dobrá poesie bude prověřena časem.
ne že bys neměl pravdu, ale přijde mi to laciný. všichni vědí, že kritici nejsou, nemají být, a nemůžou být objektivní. nic ti nebrání se stát kritikem taky a dělat to líp než oni. jen na to mít koule.
Vy se tu berete tak strašně vážně. Copak vůbec může existovat objektivní hodnocení literatury? Copak si tu nehrajeme na písečku jako děti a nestavíme místo literatury upatlané bábovičky? Úspěch v něčem takovém, jako literatura, je přece něco náhodného, naprosto subjektivního, zaviněného okolnostmi. Každou chvíli sem někdo dá text vydávaného autora a diví se, že za to místo tipů dostává nakydáno hnoje. To ale není důkaz toho, jaká je místní kritická sekce špatná, to je důkaz toho, že a) úspěch daného autora v tištěné literatuře je náhodný, b) neúspěch téhož autora na Písmáku je opět náhodný. Nemůžeme po světě chtít, aby s neměnnou fyzikální zákonitostí proráželi kvalitní autoři a ti mizerní skončili v pomyslné literární záchodové míse zaházeni toaletním papírem. Tak to prostě nefunguje. A když to nefunguje na reálné úrovni, kde operují skuteční kritici a skuteční literáti, jak můžeme chtít něco podobného po Písmáku. To je jako by si dětičky na písku umínily, že si na ty svoje bábovičky zařídí stavební úřad.
Hanko, to máte pravdu:D
jenže se dostala chuť na víběr, abi bil Pavlík pišní, víte?
pane Oljeri, dibi ste bil kritikem, dal biste mi víběr?
Děláte to blbě !
Já bych to dělal líp !
Kritický hlas zdola si myslí, že se tu snažíš vmanipulovat Písmáctvo do tvého způsobu myšlení a hodnocení děl. Je dobré posouvat laťku výš, ale je třeba k tomu volit adekvátní prostředky. Když převezmu tvou doktrinu tak už nebudu hodnotit jako oldjerry, ale jako Kryptokrytyk. Tobě se líbí guy více, než baronka, mě se líbí oba stejně, jenomže baronka používá jiné prostředky. Já je beru víc, než ty, tobě jsou bližší guyovy. Ostatně jaký bude poměr mezi tipy a výběry je věc majitele serveru, udělování výběrů pak věcí kritiků. To jsou odborné věci, které by řadoví uživatelé bez solidní teoretické vybavenosti snad řešit neměli.
Jsem si vědom, že na Písmoni vedle tebe nic neznamenám, což mi ale nevadí sdělit ti svůj názor.
Ruzenko, Ty si predsa v extra vybere - Pavlikovom:)
noooo, ani já Růženka nedostávám žádní víberi a ptám se proč???
no a když jí dáte ještě dva, bude mít ten, no, Zlatej !! Fíha !
Výběry se nám drobátko přežily (od podst. jm. přežitek)
Tož to já stejně pořád nechápu, proč se dávaj výběry jednotlivým básničkám.
můj názor zní, že hledat objektivitu tam, kde se hodnotí anonymně (resp. pod nickem) vpravdě původně "amatérská" tvorba (tedy amatér hodnotí amatéra), je zhola nemožné
...masy tipů a zlaté či jakékoliv výběry
jsou k ničemu.
Ploditel je,měl by být, spokojený
byť i s jedním kladným komentem od neznámého čitatele,který napíše třeba jen fajn a myslí to upřímně,ale jak to poznat :)
..sry, dostal jsem avi od "teplouska": uz me sem, prosim, netahejte, tohle misto mi zacina pripominat, a nikoli vzdalene, znamou Zatoku svini...(jo, jen ten nazev)...meleme meleme kavu...lepe: k e c y v peci...a avi vsem, ktery se nechali chytit na tuhle, byt uz chciplou skoro, navnadu... se klidne naserte-))
písmák je celej podělanej z tipů a výběrů.. každej je z toho podělanej.. pořád o tom budete blábolit až do skonání věků.. jako by o to, kurva, šlo.. nějakej podělanej tip a podělanej výběr? k čemu to je? čemu nebo komu to kdy pomohlo? nidko proto nezačal psát líp.. nikdy, nikdo.. leda naopak
elita jsou jelita a guy je chlap a baronka snad ženská, věřím na mocnost zednářských lóží, mafií a králíčků
Mám dojem pane Hornere, že jste se poprvé narodil na písmáku a jako by jste to tu neznal.
Na druhou stranu se musím zastat Muamarka a i samotné "barunky", kterou osobně dobře znám, její život i tvorbu nemůžeš přeci jen tak srovnávat s mladým klukem, nechci se nikoho dotýkat výší věku, bylo by to netaktní ale život prožitý a propsaný s citem do papíru knih /a prodaných/ má jistě větší hodnotu a nezáleží na zdejších tipech, potažmo výběrech.
Já osobně bych byl pro, aby každé dílo by za každých třicet tipů mělo dostat malý a za padesát velký né-li zlatý výběr, o něčem ty tipy jistě hovoří, aspoň o zájmu či názoru čtenářů.
Ale to by tu museli být skuteční kritici a ne amatéři ve věku 20-30 let ale ti, co již skutečně něco v branži dokázali solidního napsat či vydat /nemluvím teď o prodejnosti jejich děl či sbírek/
lepší než kritický automat při nějaké hranici tipů byl by automat, co by dával tipy čistě náhodně na základě generátoru náhodných čísel, pak by sekce byla konečně a navždy zbavena veškerých nařčení stran neobjektivity a nadržování. To by byl skutečný hlas boží .-)
nepoznam osobne ani jedneho, naviac som laik, no dotyka sa ma tvorba oboch a to velmi silne...tiez si myslim, ze by mala byt nejaka automaticka moznost po urcitom mnozstve tipov dat dielo do vyberu,guy si to urcite zasluzi, pise srdcom, je radost citat ho.
Chapem, ze Baronka bola uvedena len ako priklad, no dost nestastne, mne by vo vybere vobec nechybali ini autori...
Já si Vlasty vážím jako zvířete.
Zdeňku, také mi občas přijde, že díla úrovňově si podobná dopadají u kritiků zcela rozdílně a lámu si hlavu nad tím, proč.
Na druhou stranu mi to takto přijde, jako když si jmenovaná autorka výběry nezasloužila. Chci říci, myslím, že není úplně šťastné vypíchnout konkrétní díla a konkrétní autory, navíc myslím, že je to trošku srovnání nesrovnatelného.
Vlastinu tvorbu mám rád nezávisle na tom, že si Vlasty vážím jako člověka. Vím, co do básní dává, je tam kus historie, cit, prožitek, specifické moudro... Je tam báseň...
Nezaslouží si pranýř, že dostává výběry z nějaké známosti či že je někomu více sympatická. Může to hrát roli, ale faktem je, že třeba na mě její díla působí, a to velmi. Mainstream? Zrovna v jejím případě bych neřekl. Jde si svou cestou mozolů a slz a nesehnuté páteře.
To, že ze dvou kvalitních děl je jedno opomenuto, je jistě věcí k diskuzi, nepersonifikoval bych to však,
měj se,
Marek
Tak si nejsem jistý, jestli si tu někdo nedělá srandu.
chce to více a více kritiků, v té sekci, co nejvíce :)
podle mě si krytyku ubral guyovi výběry tou svou kritikou.. to od tebe nebylo vůbec pěkný.. nevím, jestli to tímhle spravíš.. spíš ne, řekl bych.. teď to kritiky ještě víc odradí dávat guyovi výběry..
Hlavně by si kritikové měli pořádně všimnout Tangense. Tak se snaží!