teda promiň, ale poslední dobou je to pěkná slabota
Ták prosím, vece Gabriel,
tady bychom měli jedno pivínko,
jeden Osvětim, jeden Kábul, jednu konkistu,
ráčíte konkistu více propéci?
A tady bysme měli jedno stvořeníčko, to vaše.
A Bůh žere a žere. Žere lidi,
s oblibou děti, tak pět set holoubat
k večeři. Zapíjí krví.
A šmakuje mu. Jeho apetit je k nevyblití -
ale my, my v tom máme žít..."
Revolta podle receptu Ivana Diviše.
Ano, dějí se hrozné věci, ale černobílé vidění světa je tragedie.
hle: Člověk.
tohle není žádná báseň... v tom nejlepším významu toho sdělení.
bravo.
Nika říkala, že bude teď nějaké čtení a že budeš přítomen. Přijdu si poslechnout. Kocoura, kočičku a psa nechám doma .-)
..hm..já todle žeru..
..mimo to jsem měla kocoura..Vivaldiho..byl to filozof a šlechtic..a bylo mu to u prdele:)
nad vším se rukou mávnout nedá... kdo hledá, i u kocoura se poučí :-)) */
Moc se mi to líbí toto. Myšlenky, kterýma se nikdo z nás nechce zaobírat, protože dnešek je fakt špatnej a protože zítřek bude takovej, nebo možná horší. *
Hrabal tohle ale věděl. Jinak je to věc, která mě přiměla se sem přihlásit a napsat kritiku. Hm. *
Hrabal tohle ale věděl. Jinak je to věc, která mě přiměla se sem přihlásit a napsat kritiku. Hm. *
Neměl bys zůstávat dlouho doma a o samotě.
Zbytečně ukecaná revolta. Snad jen pro ty poslední dva verše stojí za to přečíst.
Jo, za tohle tě budou milovat, řvaní je in, je to něco, co jsou dneska lidi ještě schopni vnímat. Doba s otupeným sluchem.
Přicházím po půlnoci a zůstala, což je dobré samo o sobě i proto že můžu přičinit pár nejapných glos.
Člověče, vždyť je to jako od Diviše, když mu bylo sedmdesát...
No, ti dva jmenovitě uvedení zrovna nejvíc nekníkali, a jestli, tak bych ještě nad ně postavil Seiferta.
Kocouři bývají geniové, proč se totéž nedá říct o kočkách?
Ze šedi a jednotvárnosti písmácké džingle se ozval hlas rozezleného lva. Vše tichne, jen papagájové tu a tam bezvýznamně zaskřehotají.
jó, tohle je kafe nešizený, ani jsi neměl připouštět naše ubohý glosy (tebe by měl i Bukowski za svého guru v opačné časové konstelaci), honem si stahuju, jestli chceš fakt dát pryč... *
Ty vado - to je revolta proti všemu, což normálně neuznávám, ale tady je tak komprimovaná, že je schopná alternovat životní pravdu. Demonstrovat to na kocourovi je tah téměř geniální. Ty voe - ty eště budeš slavnej *
by me zajimalo, eslis o tomhle svym nastaveni nekdy pochyboval
VůněSlov: bolestínská??? neeeee!! nic do šuplíčku, ale do pléna " když naštve svět? "panebože Vůně, já jsem harcovník průserů a ne žádnej emař, v tý básni je navíc tak málo osobního.. no nic pozdravuj kočku
novobítnické, le příliš řídké, řekl bych... rozhodně mi to přijde jiný než tvoje klasika...
...pokládám to za dobré psaní,já už pozbyl odvahu***
jo a dík za pozornost kterou tomu věnuješ..
Mimoňi: téma je vohraný a přesto o těhlech kleštích na koulích každe drží hubu a krok.. kašlu na to jestli je to dobře napsaná báseň nebo ne, tohle je litanie, samozřejmě že obsah převyšuje nad formou, forma je tady zrovna nakopaná do zadku, to je dobře.. možná je to vyřvaný atd. ale pankáč ve mně to chtěl, stejně tak ten kdo cejtí ducha doby a není mu to u prdele,,, nevím do jak hlubokýho snu bych se musel zanořit abych necejtil monstróní míru nevkusu kolem, o tzv buržoazních sračkách ani nemluvě? a ty jak řikáš karikatury básníků jsou hochu zkurvený jedničky tady tohohle mrzkýho závodu a celý to esteticky rámujou, takže ne a ne, stojím si za tim, když to neřeknu já tak nikdo.. báseň tady nechám do půlnoci, protože jsem si vzpomněl že stou jsem slíbil Olze a dostal bych zřejmě do dršťky:) čau
Hm, tak soul kitchen mě nadchla, ale tady se to vleče a obsah převažuje nad formou.
Základní kostra básně - nietzsche-darwinská adorace pudu u zvířete, kterou kdysi obstojně udržely tři řádky
("já se tady pachtím s evolucí
zatímco on už je hotovej a dokonalej
zabiják"),
je téma už dost vohraný. Od sedmdesátejch let je jasný, že cesta k sejmutí buržoazního způsobu života bude mnohem složitější než jen vyřvat, že si s nima nikdy neměl nic společnýho - oni s tebou nakonec taky ne a všichni pijeme v hospodě to stejný pivo, žejo.
A ta forma mě štve, protože to ani není epigonství Bukowskýho a beatniků, jako spíš styl, kterej napodobuje
překlady těhle autorů do češtiny, jejichž jazykový možnosti jsou (stejně jako u všech překladů) skřípnutý nutností věrnosti originálu. V angličtině je možná tenhle druh psaní přiměřenej tomu jazyku, ale v češtině to působí jako ředění výrazu.
Máš ty tohle vůbec zapotřebí, vindale? Tancovat na mrtvolách a karikaturách básníků, tancovat po zkurveným povrchu věcí a ignorovat tu hloubku, která je z těch poctivějších kousků z tvojí dílny tolik cítit?
(citoval jsem zpaměti, sorry jestli blbě)
"Viděl jsem dál, ale jen proto, že jsem stál na ramenou velikánů."
což se dá aplikovat do více oborů, takže nemám potřebu srovnávat autora s Bukowskim neb nikdo není naprostý originál, on i Dylan nepřišel s ničím převratným, čerpal s Guthrieho a vůbec další "objevy" nebyly učiněny skokově, ale postupně, to jen lidé musí mít svoje legendy ...
k dílu : jo, taky nesnáším Skácela :)