Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

21. srpen 1968

21. 08. 2012
15
154
5460
Autor
macecha

zabrali nás bratři Rusové

mířili na nás samopaly

hrozně jsme se báli

oni vlastně také

většinou byli mladí
naverbovaní 
slyšeli jen na rozkazy
o to více nebezpeční,
že byli zmatení
nevěděli kde jsou
ulice a města nepoznali
ukazatele i rozcestníky
jsme uschovali
a doufali jsme,
že odjedou
neodjeli, stříleli 
 
 
 
 
 
dvacet let nás okupovali

154 názorů

kristepane...

macecha
10. 09. 2012
Dát tip
tak to buď rád!!!!

Nejsem ani chytrý, ani slušný, jelikož jsem nezažil srpen 1968

macecha
04. 09. 2012
Dát tip
Armine, hlavně, že Ty jsi chytrý a slušný!!!

Ať tipoval, kdo chtěl, dílo je špatné jak po stránce technické, tak po stránce osobní. Ono označovat za neznalého někoho jen proto, že něco nezažil, je hloupé a neslušné.

macecha
28. 08. 2012
Dát tip
Armine, ono to není ani tak za to dílo, jako za to připomnění. Tipovali určitě jen tací, kteří to zažili.

macecha
28. 08. 2012
Dát tip
Admine, díky za vysvětlení.

Patnáct tipů za tuhle chujovinu...

Admin A
27. 08. 2012
Dát tip
Pokud admin přesune dílo, nemůžeš ho vrátit. Pokud chceš tuto událost připomínat svými verši i nadále, tohle veledílo můžeš smazat (ale nemusíš), a vložit ho znova, ale tentokrát jako verše - volné, vázané, nebo smíšené.

macecha
27. 08. 2012
Dát tip
Admine A, to jsem pochopila, že jsem to napsala špatně jako "Událost." Ale, nechápu, proč jsi mi to vyhodil z hlavního seznamu děl. Já jsem to tam měla zaškrtlé. Chtěla jsem, aby si to připomnělo co nejvíce lidí. Chtěla bych to tam vrátit zpět, ovšem já to nemohu provést, protože mi to z nějakého důvodu, i když si nastavím ve svých dílech "upravit," nejde odeslat.

Admin A
27. 08. 2012
Dát tip
Macecho, je rozdíl mezi hlavním seznamem děl a hlavní stranou Písmáka. Do hlavního seznamu děl můžeš vložit pět veleděl za měsíc. Hlavní strana Písmáka je to, co vidíš po přihlášení. Jsou tam díla určité kategorie (diskuze, události, recenze...) Tohle dílo, bez ohledu na jeho nespornou kvalitu, na hlavní stranu nepatří, jelikož se jedná nejspíš o báseň. V hlavním seznamu děl být může, záleží na autorovi, která díla "nominuje." Na hlavní straně už takové benevolence naštěstí není.

macecha
27. 08. 2012
Dát tip
Chtěla bych se zeptat Admina A, proč toto "veledílo" nemohu dávat na hlavní seznam. Myslela jsem, že tam mohu dávat 5 děl za měsíc.Že to není "Událost," to jsem pochopila, také je to opraveno. Je tu spousta sprostých a vulgárních děl a ta jsou na hlavním seznamu vítána?

macecha
27. 08. 2012
Dát tip
všem, kteří se vyjádřili, kromě těch, kteří byli sprostí a hrubí, děkuji. Vůbec jsem netušila, že mohu takovým způsobem někoho nazlobit. Neměla jsem to v úmyslu. Jen jsem chtěla připomenout to, co jsme zažili. A vůbec jsem nechtěla mentorovat, ostatně už jsem to napsala. Ovšem, že bych se vzdala psaní na "Písmáku," to nemám v úmyslu. Snad se najde alespoň něco z mých pokusů, co se bude líbit. Adminovi jsem již napsala, že změním zařazení a dám to pryč z hlavního seznamu. Nemohu se však na to dostat, je to zalokované. Tak prosím, odblokujte to a já to napravím.

unisex
26. 08. 2012
Dát tip
lakrov brzy zemře

Lakrov
25. 08. 2012
Dát tip
Pro nostalgik: Hezky vyjádřená výzva ke zklidnění. Snad i zaúčinkovala...

oran
24. 08. 2012
Dát tip
boze, vy zenske jsou tak otravne, tak ale delej, chci jit za chvili do hospody.

Diana
24. 08. 2012
Dát tip
Super, tak jsem se nemýlila! Stejně ti napíšu! :-))

oran
24. 08. 2012
Dát tip
nechci, musel bych pripadne zmenit nazor a to se mi ted nehodi.

Diana
24. 08. 2012
Dát tip
Chápu to jako ano, udělal jsem chybu :-). Mám své důvody, proč se do toho furt montuju. Vysvětlím ti je. Nechtěl bys přejít na poštu?

oran
24. 08. 2012
Dát tip
samozrejme, ze jsem zadnou chybu nikdy neudelal a to je cisty, nezpochybnitelny fakt. nechapu, proc se tu do toho furt montujes, psala jsi to snad ty?

Diana
24. 08. 2012
Dát tip
Když něco vymyslíme, tak nás většinou nenapadne, že je něco špatně. Na to ty druhé lidi máme! Řeknou nám svůj odlišný názor a my na něj reagujeme. Přehodnotíme to, co jsme vymysleli a buď najdeme dobré argumenty pro svůj názor a trváme na něm nebo uznáme omyl. Copak je někdo dokonalý? Neomylný? Řekni, nikdy ses nezmýlil a neopravil si názor? - Ale pravdu! Víš, já upřímně věřím, že autorka opravila svůj názor. Proč předem předpokládáš u lidí to horší?

oran
24. 08. 2012
Dát tip
opravila si to, ne kvuli sobe, ale kvuli tomu, ze tady dostala cocku od ostatnich. jinak by ji ani nenapadlo, ze je neco spatne a o tom tady mluvim.

Diana
24. 08. 2012
Dát tip
Kamaráde, ale tohle už vyznívá jako "kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde"! Kdyby to obhajovala, pak by přesně seděla tvá výtka, že "si to v hlavě neopraví". Ona to však uznala a ty jí teď de facto vytýkáš, "že si to v hlavě opravila". Jsem pomalejší v myšlení a tak ti pořád moc nerozumím. Promiň.

oran
24. 08. 2012
Dát tip
spis je tam mela nechat a obhajit je. nebo je snad nenapsala? to, ze to nekdo smaze, neznamena, ze to tak nemyslel. uz je to jen alibismus.

Diana
24. 08. 2012
Dát tip
V hlavě si omyl neopraví jen ten, kdo nechce! Autorka v průběhu diskuse projevila v tomto směru spoustu dobré vůle a pochopení, například upravila text, vynechala některé verše. Že bys ty, tak mladý, inteligentní, tvůrčí a vzdělaný, nedokázal tohle uznat?

oran
24. 08. 2012
Dát tip
miluju tyhle asertivni kravy. opravovat si muzes co chces. jednou jsi to nejak nazvala a opravou se ti to v hlave neopravi, ale hlavne se to tady neopravi v hlave autorce.

Diana
24. 08. 2012
Dát tip
oran - opravuji výraz "dnešní mladí" a nahrazuji jej výrazem "mladí lidé dnes". Doufám, že tohle se ti už nepříčí. V tvém příspěvku bych uvítala nahradit "mi se příčí" výrazem "Mně se příčí" tak to bude gramatický správné a nebude se to příčit zase mně. S tou smrtí to máš tak: Bohužel umírá také hodně mladých lidí z důvodů, kterým by bylo možné předcházet. Zkrátka: "Nikdo nevíme dne ani hodiny". Každý člověk ovlivňuje své okolí. Ty také! Jde o to, jakým způsobem. Tvůj příspěvek vyznívá dost hněvivě. Nejspíš se ti zrovna nedaří, ale uvidíš, bude zase dobře, chce to trpělivost.

oran
24. 08. 2012
Dát tip
nevim jak vy, ale ja se uz dlouho neurazil. nevim cim to bude. urazeni je problem urazeneho. ja jen chci abyste zemreli, (az samozrejme prijde vas cas, ne hned), jako slusni lide a ne jako neinformovani, stastni lide s depresemi.

nostalgik
24. 08. 2012
Dát tip
V komentáři se lze vyjádřit k literární hodnotě díla i k vlastnímu námětu. Ano, lze popírat skutečnost, že někdo na někoho mířil samopalem, lze i schvalovat události, které se tehdy staly a lze se i ohradit proti tomu, aby se o podobných tématech (událostech) tady psalo. Ale urážlivým způsobem napadat osobu autora díla a autory dalších komentářů ať již z hlediska věku, vzdělání, sexuální orientace, etnické příslušnosti nebo sociálního postavení, tím se "kritik" vysunuje z roviny literární na rovinu právní. A to, doufám, nikdo tady nemá v úmyslu.

oran
24. 08. 2012
Dát tip
zas takovy silenec nejsem abych se venoval vsem podobnym (dnesni mladi) vzhledem k tomu, ze tupych je zde vetsina. ale napriklad stvn, ktereho z nakeho duvodu nesnasim, to napsal asi tak, jak to vidim, tedy, musim s nim, ac silene nerad, v necem souhlasit (tedy v tomto) a rekl to redaktor, takze byste si to meli vzit k srdci a jiz zadne veci zde nikdy nepublikovat. navrhuji se presunout na mimibazar a tam ventilovat svoje nutricni potreby. :-)

Alegna
24. 08. 2012
Dát tip
orane, nikdo nic nepopírá, ani zákony přírody, ony se totiž popřít nedají, každý člověk se narodí a tak dále, vždyť to znáš (někdo umře starý, někdo mladý), na každém člověku je, pokud je dost schopnej samostatnosti a je živej, jak se bude chovat, co přijme, co nepřijme, budeli sprostý, slušný dobrý a tak dále, to přece taky znáš, kopeš kolem sebe zbytečně, tebe nezajímají pocity jiných, ale vnucuješ dost nevhodným způsobem všem pocity svoje, to je trochu na hlavu, ne? Když se ti dílo nelíbilo, měls odsud odejít, nebo se tak prezentuješ u všech, které se Ti nelíbí?

oran
24. 08. 2012
Dát tip
kdyz je nekdo stary, tak brzy umre (nebo je aspon k tomu velka pravdepodobnost) popiranim prirodnich zakonu se nesmrtelnym nestanes. berete se prilis vazne, myslite, ze mate na spoustu veci kolem nejak vliv, ze nekoho zajimaji vase pocity, ze mate ve sve moci neco delat s okolim. pravda ovsem je, ze jedine, co muzet menit, je vas uhel pohledu na realitu. vas osobni uhel. a kdyz mi nekdo tady tlaci uhel pohledu mistryne zivota macochy a spol, tak ho neberu. a budu s nim polemizovat. vy si citove zabarvujte jak chcete.

Lakrov
24. 08. 2012
Dát tip
Predchozi komentar (oran - 24.08.2012 11:52:53) je je za hranici slusneho chovani, mozna dokonce odporuje (pomerne volnym) pravidlum Pismaka. Neuvazuje autor o prehodnoceni a omluve, pripadne spravci o napomenuti autora?

oran
24. 08. 2012
Dát tip
mi uz se z principu prici osloveni dnesni mladi.. jeste, ze uz brzy umrete a uz nikdo tady nebude podavat informace timhle stylem, krome tech dnesnich mladych, co zase vyrostou, do tech samych kretenu, jako jste vy.. slunce v dusi a loviste uz cekaji :-)

je smutným paradoxem, že veřejnoprávní ČT1 považuje za významnou filmovou připomínku k tomuto výročí okupace "retrofilm" Rebelové. Navíc cudně od deseti večer, aby se stihl od osmi dát seriál...

hynajs
24. 08. 2012
Dát tip
ano..to je v podstatě to, co jsem chtěl říct - tedy spíše taktně naznačit - i já - že to není událost - ovšem téměř nikdo to nepochopil..natož taková dyjána s macochou

Diana
24. 08. 2012
Dát tip
StvN - především ti děkuji za vysvětlení situace, jak ty ji vnímáš. Ale myslím si, že je tu ještě jisté nedorozumění. Jsem přesvědčená, že macecha neměla v úmyslu se povyšovat - z toho prostého důvodu, že to nedělá nikdy. Vůbec mne nenapadlo, že by to tak někdo mohl cítit a tak jsem kritiky vnímala jednoznačně - tj. jen to, co bylo napsáno a ne už to, co bylo za tím skryto. Proto mi přišlo dost důležité se k tomu vyjádřit, i když se vystavím nadávkám (jak je tu, bohužel, neblahým zvykem). Pokud jde o mne, největší radostí mne naplňuje právě to, že se dnešním mladým nic takového nestalo a doufám, že už nikdy nestane.

StvN
23. 08. 2012
Dát tip
Diano - jen bych upresnil to, co se tu deje. Ti jakoby mladi nezpochybnuji tu udalost, ale nelibi se jim zpusob, jakym ji macecha prezentovala. Neni pravda, ze bychom svou minulost neznali a neni pravda, ze by nam, jakoze mladym, na minulosti nezalezelo nebo ze bychom podcenovali jeji vaznost. Jen se nam prici povysovani lidi, kteri to zazili. My za to prece nemuzeme. Nemuzeme za to, ze se to stalo a nemuzeme za to, ze se to nestalo nam a ani to z nas nedela horsi lidi. No a ze to nekdo nema poznamenane v kalendari take nic neznamena. To jen na okraj.

Admin A
23. 08. 2012
Dát tip
Macecho, tohle veledílo určitě není událost a rozhodně nepatří na hlavní stranu. Změň, prosím, kategorii. Předem děkuji.

Marcela.K.
23. 08. 2012
Dát tip
Nechce se mi číst všechny ty komentáře, tak jen podotknu: to co jsi napsala je bezesporu pravda, ale napsala jsi to špatně a nezachrání to ani obrázek. Nechápu proč jsi volila formu jakési "pseudobásně". Víš v tomto případě bych se přiklonila k tomu, že jsi této "události" prokázala medvědí službu.

Lakrov
23. 08. 2012
Dát tip
Natěstí se zvolna ochlazuje a bez ohledu na počasí začíná ten textík -- ať už jsou reakce jakékoli -- plnit svůj účel. K tomu, před čím varuje Diana ("Kdo nezná svou minulost, je odsouzen ji opakovat"), snad tedy nedojde.

Alegna
23. 08. 2012
Dát tip
Diano, pod tohle se Ti ráda podepíšu

Diana
23. 08. 2012
Dát tip
hynajs - já tvůj názor respektuji. Kdybys dokázal říct "promiň, řekl jsem hloupost" vážila bych si tě jako člověka, který má úroveň a je velkorysý. Škoda. Ale vážím si tě alespoň pro to, že nepoužíváš ošklivé nadávky. S tou husou se srovnám. Zda plácám voloviny je věc názoru. Dík za diskusi.

Diana
23. 08. 2012
Dát tip
21. srpen 1968 byl katastrofou pro Čechy a Slováky zejména tím, že dokonal mravní úpadek společnosti, už tak narušené komunistickým režimem a nacistickou okupací. Dnešní doba je jen logickým výsledkem soustředěného tažení proti všem lidským ideálům, ať jde o svobodu slova nebo víry, pravdivost, slušnost nebo pomoc druhým lidem. Klaníme se "zlatému teleti". Ale proti tomu už varuje biblický Starý zákon. Kéž bychom ho uposlechli! Představte si - hypoteticky -, že každý z nás, sám za sebe a kvůli sobě, bude ohleduplný, slušný, nebude krást, udávat, pomlouvat, půjčovat na lichvářský úrok ... atd., jak to žádá zapomenuté a vysmívané křesťanství. Musíme si potom připustit, že je to asi v nás, že hodně viny za "hroznou dobu" padá na mravní úpadek celé české populace. Demokracie má své velké chyby, ale stále je to nejlepší uspořádání, jaké kdy v dějinách lidstva vzniklo. Znovu se vnucuje myšlenka, že je to v lidech, když to nefunguje. Nelíbí se nám brát zodpovědnost za sebe i za ty druhé, tak nadáváme. Ale nadáváním ani stéblo nepřeložíš! A protože jediný člověk na světě, kterého můžeš ovládat a k něčemu přimět jsi ty sám, tak nakonec nezbude, než si poručit být slušný, neúplatný, laskavý, trpělivý, zkrátka být dobrým člověkem. Jinak "hrozná doba" bude čím dál tím horší!

hynajs
23. 08. 2012
Dát tip
diano, já se s tebou odmítám bavit..tvé argumenty ohledně filosofa jsou zřejmě z tvého pohledu odzbrojující a já se již nebudu s tebou hádat ani bavit, neboť si jen husa řídící svůj život podle toho, kdo kdy a kde co řekl ..a na tvůj dotaz odpovídám, že se nemáš vyjadřovat a to hned ze dvou důvodů - jednak nekonkretisuješ a házíš anonymně všechny do jednoho pytle a jednak plácáš i voloviny tímto jsem s tebou definitivně domluvil

unisex
23. 08. 2012
Dát tip
lakrov smrdí

omyl, Tangensi. Kdybychom se nedejbože rusům postavili, máme tu dnes už dávno socialismus západoevropského střihu. Tedy pokud by z nás nebyla Česká sovětská socialistická republika :o)

Alegna
23. 08. 2012
Dát tip
Dostala jsem několik avíz od komentářů, takže se sem průběžně vracím a čtu si. Nejsem „baba“ bez názoru, ale nevěděla jsem, jak reagovat a nevyvolat ještě horší reakce. Je poučné si všechno přečíst, vypovídá to mnohé o lidech nejen tady, ale vůbec. Zajímavé je, jakou energií kdo na mě působí, nejčistší a kladnou energií Dianka a navíc s jejím postojem a názorem souhlasím. Obdivuji její trpělivost, jen se bojím, že člověk, když nechce něco připustit, tak se příčí už z principu, takže její snaha vyjde bohužel vniveč.

plpko
23. 08. 2012
Dát tip
Už som nechcel zasahovať do tejto debaty, ktorá sa už netýka ne/hodnoty diela macechy. Ide tu o mnoho viac a preto pár riadkov ešte napíšem. Tej reakcie mladých na významnú historickú udalosť našich národov som sa zhrozil. Doteraz som sa s niečim takým nestretol. Vtedy som mal 10 rokov. Nechápem, ako si môže ktokoľvek dovoliť kritizovať nás, že sme sa nepostavili tankom na odpor. Nikdy by som si to nedovolil vyčítať ani mojim rodičom. Som rád, že vtedy zachovali chladnú hlavu - hoci v nich krv vrela - a nešli sa dať zastreliť Rusom. Prt by mi bolo platné, že po dvadsiatich rokoch by boli hrdinami, keď by sme sa s bratmi (10,8,6 roční) museli predierať životom ako siroty. Nikdy by som si nedovolil kritizovať mojich starých rodičov za to, že za ich éry "dopustili" Mníchovský diktát, že "dopustili" rozdelenie republiky, obsadenie Čiech a Moravy Nemcami a skoro polovice Slovenska Maďarmi. V čom sa stala chyba, že to títo mladí vidia takou zvláštnou optikou? Je na vine škola? Sme na vine my? Áno. Málo sme sa im venovali, nehovorili sme s nimi otvorene o tom, lebo to kedysi bolo pre nás zakázané, nebezpečné vyjadriť svoj názor. Ale nie je to len preto. Sme vystresovaní z nového spôsobu života, honbou za peniazmi, a tiež pohodlní, spokojní keď deti neotravujú, ale sedia ticho pred TV alebo PC. Áno, je to naša chyba. Možno ju môžeme naprávať práve cez im prístupné média - PC, blogy, debaty. Je to ale ťažké, pretože to chce zachovať si chladnú hlavu a s rozvahou reagovať na mnohokrát absurdné výpady.

Diana
23. 08. 2012
Dát tip
hynajs - tu otázku jsem formulovala následovně: "Proč se už nikdy nemám k ničemu vyjadřovat? Proč právě já nemám právo, to mne fakt zajímá. Předem děkuji za odpověď." Z toho by sice většina lidí poznala, že jde o tuto otázku, ale budiž. Zopakuji ji, protože tvá odpověď mne opravdu ZAJÍMÁ. George Santayana (1863–1952), Španělský filosof, spisovatel a básník, citovaný řadou hlav států celého světa, včetně amerických prezidentů, je uváděn v každé encyklopedii a slovníku. Má na svém kontě velmi rozsáhlé dílo. Pořád si myslíš, že je bezvýznamný? Toto je "řečnická otázka" (to znamená otázka, nevyžadující odpovědi)

a ak to, čo povedal ten filozof aj je pravda, tak to ešte neznamená, že je ten výrok použitý vhodne... čo teda rozhodne nie je

hynajs
23. 08. 2012
Dát tip
diana: na kterou otázku..máš jich tam více..nebo to s tím otazníkem na konci nejsou otázky? pak ovšem nevidím ani jednu.. a to, že někdo něco řekl, byť je to celkem nevýznamný filosof, ještě neznamená, že je to pravda

Diana
23. 08. 2012
Dát tip
Filosof Georg Santayan napsal: "Kdo nezná svou minulost, je odsouzen ji opakovat" Z toho logicky vyplývá (a máme historickou zkušenost, že to platí) národ, který zapomněl svoji minulost, je odsouzen ji prožívat znovu! Celé lidské dějiny zahrnují množství opakovaných omylů, jimž by se dalo vyhnout, pokud by tehdejší aktéři znali a zamysleli se nad známými dějinami. Kolikrát ještě budeme čelit okupaci cizích vojsk, než si značná část české populace, tak líná pamatovat si a myslet vlastní hlavou, osvojí tuto moudrost? hynajs - zase jsem si dovolila vyjádřit názor, protože jsi mi pořád neodpověděl na moji otázku.

hynajs
23. 08. 2012
Dát tip
davidpetrik: tvůj rádoby sofistikovaný projev se špetkou asertivnosti a značnou dávkou vlezprdelismu je pro trochu přemýšlivého člověka dost odporný..má sice působit velmi mile..vkusně..ale je to ohavnost sama..nebudu ho rozebírat, na to je můj život příliš nezbytečný, ale psát formulace typu "text neohromí literárními kvalitami, ale..a bla bla" jsou snad už jen v repertoáru nějakých bolševických redaktorů z místních, nevýznamných, novin.. takoví lidé tu dělají redaktory? (on hitler sice zabil spoustu nevinných lidí, ale zato měl rád psy..)

koloušek
22. 08. 2012
Dát tip
To "slavné" datum bude navždy ukryto v našich vzpomínkách, i to, jak z nás skoro každý měl z války oprávněný strach. Bylo to tehdy všechno jiné, a i když to tak nevypadá, nebyly jenom stránky stinné, já jsem v té době žila ráda. Dnes nemáme tu vojska cizí, snad dá se podat resumé, že cit a úcta někam mizí a navzájem tu válčíme. T*

macecha
22. 08. 2012
Dát tip
aleši, nestraš! pedvo, také se divím, čím jsem mohla až tak popudit naše mladé "básníky." To jsem skutečně neměla v úmyslu.

macecha
22. 08. 2012
Dát tip
Lakrov, asi máš s tím teplem pravdu :)

macecha
22. 08. 2012
Dát tip
Davide, děkuji a souhlasím. Bohužel, napadají teď i Tebe. Snad Tě to nezarmoutí.

pedvo
22. 08. 2012
Dát tip
Velmi mě překvapila zloba ze strany mladých vůči pamětníkům. Sám jsem si prožil ono "Kdo je mladej, ten je blbej" a vím, co to obnáší, ale tady nic takového od starších nezaznělo, proč tedy ty útoky proti nim?

v šedesátýmosmým tu byli tanky a kdo to neví, tak je blbej..a kdo tomu mohl zabránit..tak je taky blbej..a kdo tu píše kritiky, ten je nejblbější

až dojde na moje proroctví, tak se to v kalendáři určitě objeví...

Lakrov
22. 08. 2012
Dát tip
Za dobu, co je Písmák Písmákem, se na titulní stráně vystřídala spousta zpráv často zbytečnějších, než je upomínka na důležitý mezník v dějinách národa (vzpomeňme na mnohé diskuse typu "toaletní" nebo "o ženách" apod.). Některé z komentářů ke včerejší vzpomínce lze tedy přičítat spíš teplotním anomáliím posledních dní, než jejímu obsahu. Ve vzkazu popuzeným diskutérům by se někdo uchýlil k patetickému "je mi z vás špatně", jiní si vystačí s praktičtějším "jste mi ukradení". Každý ví, kam se postavit. Ví každý, kam se postavit? Děkuji za avízo.

ty si sem prišiel rovno z vesmirnilide.cz, že? potom ten písmák takto vyzerá, keď takíto ľudia robia redaktorov...

DavidPetrik
22. 08. 2012
Dát tip
Dobry den. Na prispevek jsem byl upozornen jednim ctenarem. Prispevek na me nepusobi moralizacne, spise jako vyjadreni osobniho postoje, ktery byl inspirovany osobni zkusenosti. Text sice neohromi literarnimi kvalitami, ale je uprimny, opravdovy a neni vubec jednostranny. Ukazuje jistou davku vhledu, rekneme empatii, k okupantum. Snazi se nevidet veci cernobile, poskytnout vysvetleni motivaci, ktere vedly okupanty. Osobne jsem rad, ze se nekdo odvazi napsat prispevek ke stale zive historicke udalosti. Bez vedomi a povedomi o vlastnich dejinach ztraci spolecnost sve zakotveni. Protoze je tema prispevku politicke, historicke a navic pro vetsinu obyvatel Cech emocionalne intenzivni, je samozrejme, ze vzbudi polarizovane reakce. Necetl jsem vsechny prispevky, ale ton nekterych reakci se zda byt velmi osobni nebo prilis ovladany emocemi. Komentovani pod vlivem silnych emoci ztraci vecnost a navic se oddaluje od komentovani dila. Misto toho se komentare stavaji funkci socialnich medii. Apeluji proto na vsechny cleny komunity Pismaka, aby se nenechali strhnout emocemi: neprospiva to jim, ani Pismaku. At se vam vsem dobre dari.

macecha
22. 08. 2012
Dát tip
No, to by tak ještě scházelo!

Diana
22. 08. 2012
Dát tip
V mém stolním kalendáři také nic. Obávám se, že to cudné mlčení je předzvěstí toho, co tady prorokuje aleš-novák (nedejbože!!!) ;-)

macecha
22. 08. 2012
Dát tip
Diano, díky.Vůbec jsem netušila, že ten můj pokus o vzpomínku, vyvolá tolik nevole u mladých "básníků." Naštvalo mě docela to, že v kalendáři není u toho data žádná poznámka, jako by se to nikdy nestalo. Tedy, aspoň v mém stolním kalendáři. Tak proto jsem to napsala. A abys věděla, co mladé tolik naštvalo, tak zde dávám i ty čtyři řádky, které jsem smazala. Vůbec jsem to nemyslela jako mentorování, nebo poučování. Proč jsou tak vztahovační! To nechápu. vy mladí už to nepamatujete k historii se moc nevracíte ve škole vás to neučí tak to možná nevíte

Diana
22. 08. 2012
Dát tip
Milý Marku, někteří lidé mají tak chudý slovník, že je to jejich jediná možnost argumentace. Většinou to ignoruji. Ale pak si zase říkám, že každý má nárok na "zpětnou vazbu", na reakci okolí, jinak jim to nikdy nedojde. Ovšem správně argumentovat, to předpokládá znát i zákony logiky. Zkrátka chce to:"Učit se, učit se, učit se!" ;-)))

oran
22. 08. 2012
Dát tip
je to nezbytne.

Muamarek
22. 08. 2012
Dát tip
Mrzí mě, že i v takovéto diskusi se musí objevit osobní útoky a sprosťárny, mám na mysli především nick "oran"... "Narušenci", "prdele" - ad. - je to nutné?

Diana
22. 08. 2012
Dát tip
hynajs - přehodnotit nemohu. Napsala jsem, že mě otrávila VĚTŠINA reakcí. Proč jsi to vztáhl právě na sebe, když nejsi ta "potrefená husa"? A proč mi přeješ otravu (snad dokonce smrt?) - jako trest za slušné vyjádření vlastního názoru? Proč se už nikdy nemám k ničemu vyjadřovat? - Proč právě já nemám právo, to mne fakt zajíma. Předem děkuji za odpověď. (Pro tvou informaci: jsem občanka ČR, plnoletá, s ukončeným vzděláním, čistý rejstřík a řádně platím daně).

hynajs
22. 08. 2012
Dát tip
diano - já snad na toto datum zapomínám? pro mě je možná důležitější, nežli pro vás - včetně macechy - dohromady - tak bych byl laskav, abys svůj příspěvek přehodnotila..nebo raději se už nikdy k ničemu nevyjadřovala - a docela lituji, že tě některé reakce neotrávily dočista

oran
22. 08. 2012
Dát tip
jak rikam, bezte s tim do prdele. jste emocionalni narusenci, potrebujici zaujmout dav, coz se nejlepe dela, vyjadrovanim mesicniho smutku nad ztratou vency havla. odejdete do matrixovych lovist a nechte zde prostor jen pro krasna, kreativni, dobromyslna dila!

Diana
22. 08. 2012
Dát tip
Tohle dílko mi nějak uteklo - a mrzí mne, že jsem je nakonec objevila - kvůli většině reací, které mne dost otrávily. Tady se tedy sešel "výkvět národa"! 21. srpen 1968 zasáhl fatálně do života Čechů a Slováků možná na několik generací. Nikdy by neměl být zapomenut!

macecha
22. 08. 2012
Dát tip
StvN, nemohu si pomoci, ale Ty si protiřečíš. Pro mne vůbec nejsou zkušenosti druhých méněcené. Proto si myslím, že i já mám nárok na to, abych o svých mohla promluvit. Byla to vzpomínka, kterou evokovalo datum. Chtěla jsem tím jen připomenout to, co jsme zažívali. Vůbec jsem se nikoho nechtěla dotknout. Takže, vezmi to tak.

macecha
22. 08. 2012
Dát tip
477, nestojíš mi za odpověď

jasne šmudlo, všetkých si nás presvedčil, ako si na výši

Čudla
21. 08. 2012
Dát tip
Ještě jednou se ozvu, ale víc se vyjadřovat nehodlám. Smrdící písmáku má paměť je v pohodě, ale tebe mi je líto, protože jsi morální ubožák. Howgh!!

477
21. 08. 2012
Dát tip
šmarjá.. vážně tenhle blitek patří na hlavní stranu???

Lakrov
21. 08. 2012
Dát tip
Dulezity (ac tehdy mylny) rozcestnik v nasich dejinach. Jsou tu zas; jsou tu i jini. Takze je otazkou, zda jsme si z tohoto mylnuku vzali (a i nadale budeme brat) ponauceni. Jak se zda, tak

StvN
21. 08. 2012
Dát tip
To byl priklad. Muzu ti dat iks prikladu, kdy se lidem ted vede hur nez tobe, kdyz na tebe miril samopal. Mimochodem ctu ted neco od Lustiga. Lidi, kteri zazili koncentracni tabory. To je to same. Proste priklad, ktery nahlizi na zivot z urcite perspektivy. Ty nemuzes rict o cloveku, ktery umira na rakovinu a pritom si umi zachovat dustojnost a nevycita druhym, ze jsou zdravi, ze ma hodnoty postavene na hlavu. Respektive pokud bys to rekla, tak tim jen dokazes to, ze to jsou tvoje hodnoty, ty postavene na hlavu. Ale chapu, ze nekteri lide tohle nedokazi pochopit. Svet nahlizi jen svou vlastni zkusenosti a zkusenosti druhych lidi jsou pro ne menecenne.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
Jiří, ty osmičky jsou doslova magické, ale v tom zlém slova smyslu. Máš samozřejmě pravdu. Cítím to stejně.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
hynajs,tak o tom něco napiš. To by mohlo být zajímavé. Třeba nějakou povídku. Ráda si ji přečtu. Ale, už fakt nemám na čas na povídání, tak se měj hezky. unisex, ono to vyznělo tak, jak jsem vůbec nechtěla. Opravdu nemám ve zvyku se do někoho navážet. Mladé mám ráda a docela si s nimi rozumím. Proto jsem ty první čtyři řádky smázla. Nemyslela jsem to jako mentorování, ani si nemyslím, že by mladí nemohli pochopit nás starší.

unisex
21. 08. 2012
Dát tip
macecha: ok, to beru a respektuju to.. zazlívám vám jen mentorování a ohánění se věkem á la "to vy mladí nemůžte pochopit".. stejně tak může jiná generace deklasovat tu vaši á la "to vy staří nemůžete pochopit" a bude to pořád stejně hloupé.. zažít dobu je zažít dobu.. to je celý..

nostalgik
21. 08. 2012
Dát tip
Připomínáme si i sportovní vítězství stará více než padesát let. V pořádku... Ale význam a dopad na historii národa těchto medajlí je zanedbatelný s jinými prohrami, ať v roce 1848, 1938, 1948, 1968... **

hynajs
21. 08. 2012
Dát tip
tak jestli to dobře chápu, mohu se vyjadřovat i k literárním kvalitám tvého výtvoru..bez toho, že bych musel očekávat nějakou nenávistnou reakci? já měl nejvíce svobody, když jsem byl zavřenej..

napríklad používať konštruktívne myslenie a odstup... aj keď pochybujem či to dokážeš, keď toto dielo malo úvod, aký malo

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
hynajs, vyjadřovat se můžeš úplně ke všemu. Naštěstí v této době máme svobodu slova. My jsme ji tenkrát neměli. Ale, za to nemůžeš, to je fakt.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
smradlavý, tak niečo orginálne poraď. Rada sa poučím.

hynajs
21. 08. 2012
Dát tip
aha, takže když neumím malovat, nesmím se vyjadřovat k malířským dílům? proč?

nevieš na kritiku odpovedať inak, než: ale ty si ešte horší! preto ťa tak nasralo, že tu nemám žiadne diela... v tvojom veku by som očakával niečo originálnejšie

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
hynajs, co jsem udělala zlého? Jen jsem koukla na Tvé dílko a vyjádřila se k němu. Když jsi tak zhodnotil to mé, tak jsem chtěla vědět, jak píšeš. A musím říci, že jsi mě zklamal. Já si myslím, že literární kvalita Tvého díla je ještě nižší, než toho mého. Nehledej v tom nic jiného!

oran
21. 08. 2012
Dát tip
jo, beztak vytahla mavatka z predletni sezony.

hynajs
21. 08. 2012
Dát tip
macecho, oplácet negativní kritiku nějakým zlem je tak hnusná lidská vlastnost, že si vás dovedu v tom osmašedesátém dost dobře představit

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
smradlavý a oran, je zbytečné, abych si s nimi dále povídala. Bylo by to zbytečné, nerozumíme si. StvN, nechápu jak jsi dospěl k dětské onkologii. Hodnoty máme každý své. Taktéž já mohu říci o Tvých, že jsou postaveny na hlavu. To je sporné.

StvN
21. 08. 2012
Dát tip
Vis co udelej, zajdi si na detskou onkologii a vykladej jim o tom, ze na tebe mirili samopalem. Rekni jim, ze muzou byt stastni, ze to nezazili. Chci rict, ze tvuj pohled na zivot je zvraceny. Tvoje hodnoty jsou postavene na hlavu.

plpko
21. 08. 2012
Dát tip
Dobre, vzdávam sa, nechajme históriu. Potreboval by som poradiť. Keď na HTC Incredible_S (Android 4.0.4) v aplikácii Polaris Office napíšem súbor *.doc alebo *.xls a prenesiem ho do PC, kde mám Open Office 3.2.1, tak sa mi v Open Office nedá spustiť ani prenesený, ani žiadny starší súbor tohto typu. Musím PC reštartovať, potom sa mi staršie spustiť dajú, ale spustením toho, ktorý bol prenesený z HTC, sa mi moje PC opäť zablokuje. Viete mi niekto poradiť? Na veku v tomto prípade nezáleží. :-)

plpko
21. 08. 2012
Dát tip
http://www.topky.sk/cl/1000125/1321442/FOTOREPORTAZ-21--august-1968--Takto-cudzie-vojska-okupovali-ulice-Bratislavy-

oran
21. 08. 2012
Dát tip
bezte s tim do prdele. jestli na tebe mirili samopalem, tsk je tragedie, ze nevysla rana, protoze, jestli po tolika letech, zacnes s dilem tak, jak jsi zacala (a je jedno, ze jsi to ted smazala) tak to znamena, ze ti toho moc nedoslo. radsi zavodne vysivejte.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
unisex, i Ty budeš mít jednou vzpomínky, které Tě budou tížit a možná se s nimi budeš chtít, bez ohledu na kvalitu díla, svěřit. Písmák není jen o opravdových básnících, je i o obyčejných lidech, kteří se chtějí nějakým způsobem vyjádřit, protože jinou možnost možná nemají. Nezazlívej nám to!

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
komu přišlo mé avízo dvakrát, omlouvám se. Nevím, proč se to stalo. Klikla jsem jen jednou.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
StvN, kdo to nezažil, může být šťastný.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
plpko, vravíš mi z duše.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
unisex, na mne mířili samopalem, dokonce jsem byla ve vazbě a dostala podmínku, za to, že jsem řekla svůj názor.Podepsala jsem i různé petice, což se neslo mým celým životem až do sametové revoluce.Ale, to, co jsi napsal, má v určitém směru smysl. Jenže, nebyli jsme na to připraveni. Možná nás omlouvá, že jsme žili v totalitě a Sovětský svaz nám byl vždy dáván za vzor.

unisex
21. 08. 2012
Dát tip
tady se soutěží kdo si víc pamatuje? myslím tímhle argumentujou ty největší mamlasové a písmáčtí blbci, kteří svůj rozum opírají o svůj věk.. zažívám to tu opakovaně a vždy se náramně bavím.. hlavně jak se vzájemně tahle písmácká větev podporuje..

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
Tangens, to máš fajn :)

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
Háber, vďaka.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
Muamarku, děkuji.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
Alegno, opravdu jsem mentorovat nechtěla, jen jsem si vzpomněla na pořad v televizi, kde bylo řečeno, že dnešní mládež již o tom neví vůbec nic a navíc, žeto není ve školních osnovách. Jen nějaká drobná zmínka. Ale, abych nikoho z mladých nerozčilovala, smazala jsem je.

unisex
21. 08. 2012
Dát tip
plpko: až nebudeš mít inferiorní intelekt (třeba v přístíp životě) zkus na mě znova promluvit

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
Josephino, bohužel máš pravdu.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
Vampirelorde, na to se zapomenout nedá!

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
aleši, možná se dočkáme i třetího ....

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
Zdendo, mně zas připadá ubohý verš "Průvan z prdele padesátileté ženy," který je částí Tvého díla. Hold, každý máme jiné měřítko.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
orane, to nebyla jen hysterie, šlo o život.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
orane, to nebyla jen hysterie, šlo o život.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
Čudlo, díky. Víme své! Je fakt, že to není žádné velké dílo, ale nutilo mne to, zavzpomínat. Nebyla to žádná slast, tenkrát. Osobně jsem na tu dobu dost doplatila.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
Čudlo, díky. Víme své! Je fakt, že to není žádné velké dílo, ale nutilo mne to, zavzpomínat. Nebyla to žádná slast, tenkrát. Osobně jsem na tu dobu dost doplatila.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
hynajs, zato Tvoje dílo je opravdu úžasné!

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
unisex, to si fakt nepamatuji, ale určitě toho pamatuji více, než Ty! Tedy, dle Tvého psaní.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
unisex, to si fakt nepamatuji, ale určitě toho pamatuji více, než Ty! Tedy, dle Tvého psaní.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
smradlavý, to se to mluví, když se nic nepíše!

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
smradlavý, to se to mluví, když se nic nepíše!

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
Metto, dala jsem ti za pravdu a ty čtyři řádky jsem zrušila, díky za radu.

macecha
21. 08. 2012
Dát tip
Metto, dala jsem ti za pravdu a ty čtyři řádky jsem zrušila, díky za radu.

plpko
21. 08. 2012
Dát tip
No tak vidím, že sa zbytočne exponujem. unisex, až budeš mať aspoň 30 rokov, budeš vychovávať aspoň dve deti, mať zodpovednosť za rodinu... Napíš sem potom, rád si to prečítam. :-)

StvN
21. 08. 2012
Dát tip
Kdo to nezazil je debil, je mi to jasny.

plpko
21. 08. 2012
Dát tip
Áno, vďaka za spomienku na strašné chvíle zmenené na roky, desaťročia. Odporúčanie puberťákom: keď sa dospeláci zhovárajú, hompáľajte nohami a čušte, ak tomu nerozumiete. Alebo sa pokorne spýtajte čo sa to vlastne vtedy dialo. Moji rodičia prežili druhú svetovú a vedeli koľko vtedy bije. Mamka nás (deti, mal som 10 rokov) v to osudné ráno s plačom budila, že bude vojna, aby sme jej šli pomôcť nakúpiť do zásoby múku, cukor, potraviny, lebo... Hukot tankov, obrnených transportérov, ruských zilov a inej vojenskej techniky nabúral nám prádzninové leto, ale hlavne veľké nádeje, nadšenie, pocit slobody a iné pozitívne očakávania zasiate na jar 1968 Dubčekom a jeho kamošmi. Rok 1968 je mimoriadne významný pre Slovákov a Čechov. Dá sa to trochu prirovnať k eufórii novembra 1989. Predstavte si, milí vnímaví mladí ľudia, že by bol november 1989 zadusený tankami a krvou. Chvala bohu sa to nestalo. Ak by sa to bolo stalo, tak ten deň, by sa dal prirovnať k 21.augustu 1968.

unisex
21. 08. 2012
Dát tip
taky by ta básnička totiž mohla bejt á la: vy staří to pamatujete stále se vracíte ke svýmu zbabělství proč jste tehdy nic neudělali nechali na sebe mířit samopaly a jen se tiše báli a nechali okupovat naši zem a svoje děti 20 let to už se vám čudlo a macecho moc líbit nebude, co.. mentoři jedni..

unisex
21. 08. 2012
Dát tip
Čudla: nojo, já sem v tý době na světě nebyl.. ale tuhle formu vzpomínky fakt neberu.. to, že někdo tu dobu zažil, ho ještě neopravňuje, aby moralizoval.. takže proč moralizuješ? byl jsi snad tehdy v ulicích? byl si zavřenej? protestoval si aktivně proti vstupu vojsk na naše zemí?

Háber
21. 08. 2012
Dát tip
presná správa

Muamarek
21. 08. 2012
Dát tip
Rozhodně si myslím, že připomenutí 21. 8. do událostí na Písmáka patří. Díky, maceško, že ses toho ujala, Marek

Alegna
21. 08. 2012
Dát tip
přidávám se k Mettě, dělám, to taky jako ty, mentorovat nechci, přesto to tak vyzní, ale zbylé řádky pro mě mají sílu*

Josephina
21. 08. 2012
Dát tip
jen že Rusáci se tu rozcapovali a západní "kámoši" trapně mlčeli

Vampirelord
21. 08. 2012
Dát tip
Tip za to aby se nezapomnělo......:)

obávám se, že časem se toto výročí bude jmenovat "druhé osvobození rudou armádou"...

Metta
21. 08. 2012
Dát tip
ty prvni ctyri radky davaji autenticke, bolestne vzpomince na dulezitou udalost mentorsky podton, i kdyz verim, ze autorka mentorovat nechtela navic docela dost tech "mladych" se o tom prece jen nekde "docetlo" a o historii povedomost ma

Metta
21. 08. 2012
Dát tip
dekuji, macecho ale mne by to stacilo bez tech prvnich ctyr radku

čudla: teba omlouvá snáď len senilita

oran
21. 08. 2012
Dát tip
k hysterii se zasadne nevracim.

hynajs
21. 08. 2012
Dát tip
literární kvality tohoto jsou minimální

Čudla
21. 08. 2012
Dát tip
unisex co je ztráta Mona Lisy proti ztrátě svobody, důstojnosti a neřku-li života? Je vidět, že jsi mladý a srpen 1968 je Ti vzdálený jako středověk. Pouze toto je Ti omluvou, protože kdo to zažil - a já to zažil - ten nemůže zapomenout. Totéž platí i pro Tebe smrdící písmáku. Já dávám tip za nezapomínání. *

panebože... toto myslí niekto vážne?

unisex
21. 08. 2012
Dát tip
před 101 lety ukradl typos z lůvru monu lízu, to si zas nepamatuješ ty

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru