Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se*Jericho*
Výběr: Print, kafka
14. 02. 2002
20
0
3483
Autor
Bix
rúcam veže
domček z karát
starostlivo vystavaný
kúsok
po kúsku
sypané čerešne
za blúzku
sama na konári
sama dobre
sama chytám
padá
padá Jericho
vojvodca klesá na brucho
loď ku dnu
veže z kociek
neprevýšia Boha
modlitba na večer
k večeru
strohá
domček z karát
starostlivo vystavaný
kúsok
po kúsku
sypané čerešne
za blúzku
sama na konári
sama dobre
sama chytám
padá
padá Jericho
vojvodca klesá na brucho
loď ku dnu
veže z kociek
neprevýšia Boha
modlitba na večer
k večeru
strohá
Aššurballit
09. 05. 2005
Silvi, je to skladačka a inšpirácie v nej a odkazy sú pre mňa príjemné. Jericho sa vieže k piesni, ktorú spievame na zbore, kde jedno dievča práve krásne spieva "Čerešne". Potom dávam vežu k hradbám...je to prúd asociácií :o) Vďaka za všetky kritiky, vážim si to :o)
Trošku ako boto, trošku ako Naso, páči sa mi ten záver, nálada, motívy, ale tie čerešne za blúzkou mi až príliš pripomínajú Pelíšky a od toho sa neoslobodím. Ten koniec je krásny, tvoje konce vôbec bývajú silné a krásne.
Neviem, prvýkrát sa mi táto báseń strašne páčila, a aj páči, len si myslím, že si sem vpratala príliš vedľajších inšpirácií. Ale pre ten koniec Ti to odpustím!!!!
MTR! Sestríček!
...a kde je tá moja stará kritika?
počkaj ja na to dojdem...........aha, tak ja som ju asi dal tam na to 00.00.00... nie? už si nepamätám,ˇˇco tam bolo, ale viem, že boal kladná ale že mi tam niečo nebolo jasné...aha tá blúzka do toho ostatného mi akosi nepasovala...
mtr, denis
veže z kociek
neprevýšia Boha
modlitba na večer
k večeru
strohá
Bixi, inspiruješ... *
nie som si istá či som to už čítala...zdá sa mi to povedomé...
ale ak nie tak teraz dávam TIP lebo sa mi to páči:-))))páči sa mi to s tými čerešňami
hmm..tak toto mi nesadlo..aj keď záver sa mi páči
možno je to tými obrazmi: čerešne za blúzku..sedím na konári a je mi fajn ..vidia sa mi také pesničkové filmové...otrepané :(
boto, v určitom smere máš pravdu, ale mám rada parafrázovanie známych motívov :o) Aj tak vďaka ! :o)
Aj aj - podobne ako Bix - rád parafrázujem známe obrazy (či už biblia, filmy, literatúra). Nový pohľad na vec totiž tomu dodáva novú, hlbšiu dimenziu.
V tejto básni Bixi má hneď viacero tém - domček z karát (všeobecný slovný obrat), čerešne za blúzkou (nádherná pesnička), sedenie na konári (film), pád Jericha (biblia), veže z kociek verzus Boh (Babylonská veža)... Pôsobivé je však to, že tejto rôznorodej mozaike dokázala vtlačiť vlastnú pečať výpovede a to ešte za veľmi jemných a pôsobivých rýmov...
Exceluješ, Bixi!
Dost zajímavé verše. Ta tématika a způsob podání - dost neobvyklá kombinace, aspoň to trochu rozvířilo hladinu toho, na co jsme zvyklí a co obvykle čekáme. :-))
tuším, že jsem ti tehdy psal, že má ta báseń krásný silný závěr, takže to opakuju....;-)
TIP