Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRukopis
Autor
MarK.
43 názorů
pasažier letu 1978
25. 07. 2018dosť dobré chlape.parádne dávaš
pavlikovaruzenka
20. 09. 2013to je víborní!
brackenridge
15. 09. 2013zlaty vyber...aspon pro me
Lakrov, e.eucrow, Sarrah, macecha - dakujem vam! (a ano, v takomto pripade by bol asi kazdy jazyk tvrdy a mozno este aj tvrdsi:)
Fajn napísané. A myslím si, že v takomto prípade by bol každý jazyk tvrdý. T***
vidíš, a já si vždycky Slovenšinu řadila k těm nejměkčím mluvám světa...tohle je jako studená sprcha
sestricka.slunicko1
01. 09. 2013*
chachááá - můj slovenský tchán byl podobný lingvista... :-)))) *t
Dianě díky za avi.
Také mně se líbí ze stejných důodů jako ostatním a co se týče závěrečné sentence o slovnštině - mně moc nevadí, ale dá se chápat jako pojistka - jako bys nevěřil, že bez ní bude text správně pochopen. Smysl jsem i já pochopil asi tak v půlce básně - rám a pak už jsem jen čekal co mi do něj namaluješ.
Marku byl jsem v úžasu při čtení Tvé básně. Zraješ jak víno. Čím starší, tím lepší. Krása. /*
já souhlasím s Dianou a A2-ku chápu potud, že by nemělo být jen čtení doslovné. Pokud i doslovné - pak ani "slovom" v první, ani asociace s tvrdým přístupem NENÍ chybná. Že tam NEMUSÍ být je přece úplně jiná věc....
OK, jsem spokijen, OK.
Ahoj a2a2a,dakujem, ze si sa stavil a vyjadril - ano, slovko "slovom" moze i nemusi byt. Co sa vsak tyka zaverecnej strofy, vobec nie je mimo zmysel basne, prave naopak, ale o tom ja teba ani ineho citatela nebudem presviedcat. Pokial sa ti tak zda, o.k. - pokial nie, tiez o.k. Este raz dakujem.
Marku,
podle mne možná nejlepší tvá báseň posledních týdnů či měsíců, výtečné využití metafory včetně mateřských znamínek, poslední sloka s odkazem na slovenštinu je však podle mne naprosto chybná a mimo smysl básně, je jakousi násilnou tečkou, ale znovu opakuji mimo smysl básně. Podobně v první sloce ...slovom... je naprosto zbytečné. Ale i tak je ve své většině kompaktním a nápaditým celkem.
Cestina je rovnako krasny a tvrdy jazyk ;) A tiez si myslim, ze by to v nej fungovalo podobne :) - dakujem, Lakrov.
Pěkné slovní obrazy, myslím, že i dost neobvyklé. Čeština je možná (zvukově) ještě tvrdší než slovenština, ale myslím, že by to v ní fungovalo stejně.