Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sesvatba
Výběr: Monty_Python, , kafka, dablik008, Pája
15. 04. 2002
29
0
5084
Autor
hermit
svatba
slýchám tě v lidech
v pištící knize potím
z pat
nahoře naze propínanému
světu jedinému
rozumím
tak kde jsi
nemocná má
revolto?
na manželském noži
krvaví dívky
které se neznají
No. Viem, má to skoro všetko: stručnosť, výstižnosť, dobré obrazy. Len mi tam nejako chýba atmosféra. A neviem prečo, ale nedalo mi to veľa pocitov. Subjektívne. :)
opakuji: tohle NENÍ báseň zaměřená proti svatbám, nebo maželství, jenom je používá jako figury..... ;-)))
Monty_Python
22. 04. 2002
sákriš....mně vůbec nedošlo, že by to mohlo být o svatbách, i když...né...možná trošičku...a co tu vůbec prudim
Monty, zrovna na tebe jsem to nesměroval...;-)
Jen jsem chtěl obecně zdůraznit, že ničemu ani proti ničemu nedělám nějakou propagandu, což by si snad někdo mohl myslet. No ono je to ostatně jedno.
Poté, co jsem v sobotu oddal jedenáct párů, už se mi ke svatbám nějak ani nechce dále diskutovat :-))
vysvětlovat politikovi, že politika musí být ze zásady špatná je podobné jako vysvětlovat ženatému Lyrykovi, že manželství (svatba) lásku udusí, my zatím láskou dusíme manželství .-)))
...no působí to na mě určitě negativně, co se týče "svatby"...:o)..***
asociuje mi to ako Ziggymu a práve to trojveršie, práve ono...hovorí za všetko, obzvlášť silno
2.,3., a 4. verš mi tak trochu tvoří chuchvalec. Konec je moc pěkný. Tip
2.,3., a 4. verš mi tak trochu tvoří chuchvalec. Konec je moc pěkný. Tip
Jeanne: básník tím nechtěl říci, že (...) - takhle se na to, prosím, nedívej... :-)
díky všem
40: no, on ten 2. až 5. řádek je vážně takový chuchvalcovitý... aniž jsem to přesně takhle původně chtěl, tak mě ty řádky škrtí v krku... a protože ten vjem dusna jsem tam chtěl vložit, tak je asi takhle nechám...
Monty_Python
15. 04. 2002
Teprve dnes začínám se čtením. Motám se v tom jako Monty. Dnes se na manželském loži už zřejmě moc nebarví ... *
Pokud čtenář dílu nerozumí, tak je něco špatně ... už na to koukám asi 5 minut a pomalu, ale jistě tomu začínám rozumět, tohle dílo mi zůstane v hlavě asi delší dobu ...
nádherné
na manželském noži
na manželském loži
možno si to tak nemyslel ... ale mne to asociuje práve takto ...
... a možno je všetko inak ... a to je poezie ...
*t
kafka: Aha. Hm. No dobře. Jak to myslíš? No, vlastně... ale stejně... chápu-li to tedy správně tak... e-e?
taky nevím, jak to myslil autor, ale manželský nůž si vykládám po svém a to první vlastně taky....
třeba jsem to nepochopila, ale tak, jak to chápu se mi to líbí.*
a jsem tu zas!
Myslela jsem to tak, že se ve mně něco rve a něco řve... něco nesmířeného a je to jen cosi, co si beru z tvé básně, co já cítím a ty to vyslovuješ. Ten pocit ale není moc příjemný - závěrem. A stejně zas přijdu, protože to je síla. A určitě pravda...
za báseň * ...
Gorodok: "Pokud čtenář dílu nerozumí, tak je něco špatně " Jo, ale se čtenářem. 5 minut? Aha. :)
Čtenář je špatný!
Alespoň já určitě...! :o)
Protože asociace, které to ve mně vzbudilo, jsou tak šílené, tak zvukové a tak všední, že to snad ani nemůže být pravda...
Ten TiP nedávám proto, že bych básni "porozuměla", ale proto, jaké asociace ve mně vybudila...
░▒▓-_-▓▒░
«*»
Ten TiP nedávám proto, že bych básni "porozuměla", ale proto, jaké asociace ve mně vybudila...
pokud tím chtěl básník říct, že manželství je hrob každé lásky, souhlasím,T.