Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCisterciáci
Autor
Gora
jedny oči stačí -
mnich vede "hada" z bratří
skrytého v kápích
..................
mniši s metlami
sklízí sníh v rajské zahradě -
sněhulák taje
34 názorů
Kaji, díky, je to kousek od Krumlova, dobře to tam znám... mají tam pár místností pro návštěvníky...
Musaši, díky, asi to opravím podle tebe, počkám ještě, ráno moudřejší večera:-)
Většina lidí píše , že jim připadá první miniatura krkolomná . Mně ale připadá velmi zajímavá . Pro mne obsahuje dokonce dva nápady pro haiku nezávislé na sobě . Tak , jak je to napsané , to ovšem nedává logiku .Muselo by to znít :
Jedny oči stačí -
Mnich vede "hada" z bratří
s tvářemi v kápích .
Goro,
mně se to líbí, akorát mám pocit, že had není skryt v kápi, ale je tvořen z bratří v kápích.
Ahoj Y.
bixley, ano, oni tam mají nařízenou zdrženlivost vůči vnějšímu světu, proto jeden jde a vede další, koukají přes kápi...díky:-)
Taky souhlasím, že jsou to dva hezké obrázky, jakési dva malé klipy ze života mnichů, který my vidíme jen v těch útržcích... T.
Díky ti, to víš, musíme bystřit závitky mozkové:-)), Kájo, i v novém roce.
Evženie Brambůrková
01. 01. 2019Jako bych to viděla. Líbí se mi. :-)/T
Irenko, obě miniaturky jsou moc pěkné, mnichy si živě představuji :-))) TIP
Zajíc Březňák
01. 01. 2019Oba obrazy jsou velice půvabné a ten první je ještě maličko působivější, silnější, výraznější. T.
yss, díky, že se jedna líbila, počet slabik ve druhé není striktně dodržen, nedostala bych tam pojem - rajská zahrada, který tam chci mít...dík za vyjádření.
tiež mi to pripomínalo haiku, najmä v druhom texte-nebyť počtu slabík, aj ked nie sú vraj striktné "pravidlí"- malo to podmanivý opis, nádych, filozofiu, zamyslenie Tá bola pekná.
Prvá mi prišla nejako krkolomná, akoby sa ten výsledok nedostavil- nejako ma neoslovila.
Haiku má být obraz, nikoli děj, ale protože to má myšlenku dávám typ jako za skvostnou miniaturu...
St.Rendle, díky za upozornění:-)
První je opravdu složitější, ale na ten obrázek prvního mnicha, jak vede devět dalších, kteří mu slepě /doslova/ věří, se mi nepovedlo nic lepšího sestavit...