Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZa sklem
Autor
Gora
prohlížím si svět
rybičky v akváriu –
a ona ten můj
večerní kino –
temnou vodou se míhá
hejno neonek
nahlíží dovnitř
zvědavý kolemjdoucí –
dredovatý pes
53 názorů
Radovane, díky, rybičky jsou hezké, veselé i smutné v tom svém zvláštním světě:-)
Radovan Jiří Voříšek
19. 03. 2019neonky jsou bezva, ty moje skutečně konkurují televizi
ostatní je taky bezva
blacksabbath
11. 03. 2019široký úsměv...:-))))))))))).............*/**
Silene, klobouk dolů před tvými dozvuky a poděkování:-)
P.S. rybí nebo třetí oko by se občas hodilo...
Při mém pověstně mdlém rozumu mi trvalo celý den, než jsem se ponořila do všech, ale z každého maxipudlu s pukanci řádně uzobla!
1. u rybiček fajnová právě ta vstupní rozostřenost čísla/co vidí-nevidí nedokáži rozporovat ani pokusem, nemám rybí oko
2. neonky nočního kina nejvíc
3. dozvuková hříčka šmírujícího souseda: dredovatý/jedovatý
Karpatský knihomoľ
06. 03. 2019vďaka za vysvetlenie, ja som najprv myslel že sú tam rybičky v akváriu
Okamžiku, díky, je to tulák - má dlouhou srst a nikdo ji nevyčesává, a tak...
Karle, děkuju:-), máme to se psy stejné. Dříve jsme měli psy jen venku, ale poslední generace /menších/ již obsadila i domek...
KK - jinak ... prohlížím si svět rybičky v akváriu, ona ten můj - pro lepší přehled :)
KK - děkuju, no,kdyby tam bylo - rybičky v množném čísle, určitě by následovalo ONY, ale že je to SVĚT/jedné/RYBIČKY, tak si ONA prohlíží ten můj za sklem akvária:-))
Karpatský knihomoľ
06. 03. 2019Pekné Irena, len jedna vec mi nesedí v prvom haiku, možno mojou neznalosťou českých zámen - nemá byť ony namiesto ona?
Evženie Brambůrková
05. 03. 2019Psi jsou fajn, rybičky taky. Pokud po se po mně nechce, abych jim čistila akvárium. :-) /T
Díky, Jitko, teď jsem upravila, Kočkodan upozornil - vzniklo přepisováním...
Myslela jsem tím směrem, že všichni máme svá akvária, rybka i já...
Když něco říkám, tak se snažím si ověřit, co vlastně povídám. Pokud to tedy jde, tak empiricky, pokud ne, tak logicky. :-)
kvaji, do extrému jsem s pozorováním zatím nešla:-), díky za vtipný komentář:-)
No já nevím, Irenko, jestli máš s tou rybičkou pravdu. To je jen tvůj dojem, že si prohlíží tvůj svět. Zajímalo mě kdysi, co vidí rybky z akvária, tak jsem si nasadil brýle na potápění a ponořil do akvárka hlavu, ale z toho, co je venku za akvárkem, jsem moc neviděl. A to jsem se na rozdíl o rybek snažil venku něco vidět.
bixley, děkuji, já rybičky mívala a musela je prodat... a dredovatého psa mám občas za obývákem - vyžere kočkám jídlo a jde dál:-)
Rybičky v akváriu jsme nikdy neměli, ale když je někde vidím, taky se nemůžu odtrhnout, myslím, že jim je tam líp. Ale neuměla bych to tak hezky poeticky vyjádřit. Dredovatý pes je navíc vtipná pointa. :-) T
Pěkné :-))). Akvária s rybičkami - to je krásná a uklidňující podívaná. Dredovatý pes mě rozesmál :-))) TIP