Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDoopravdy
Autor
Báseň_roku
známá hřiště jim začínají být malá
otevírají čím dál silnější knihy
léto odkládá srp
vytahuje z kůlny hrábě
pod stromy se hromadí
mrtvé listy
cítím každý hrot
když dcera říká
že přece doopravdy neloví ryby
dny odplouvají
jak turisté z ostrovního letoviska
17 názorů
Pročítám těch dvanáct básní, které se ocitly ve finále BR, a mému čtenářskému vkusu je báseň Doopravdy blízko. Hlasy jako pořadatelka nedávám, tak jen teoretizuji...
Třetí sloka nabízí víc než všechny ostatní dohromady, ale zůstala naprosto nevyužitá. Škoda.
Pro mě je text až příliš popisný. Vsuvka s létem, co odkládá srp, mi přijde banální.
Neurazí, nepřekvapí.
tiež nerozumiem až tak básni a najmä slovám (i keď Silene má na ne názor),
"cítím každý hrotkdyž dcera říkáže přece doopravdy neloví ryby"
a to, že nerozumiem, považujem z môjho pohľadu za mínus básne - už len preto, lebo báseň ma nevie osloviť
Takle nějak si představuji přechod léta do podzimu, perfektně to vyjadřuje vnímání různých útržků. Skvělé!
Thea v tramvaji
26. 09. 2019... do mých taky :) pěkne!
Radovan Jiří Voříšek
23. 09. 2019dík Silen, kouknu na to tvou optikou
Asi že rozlišuje (dcerka) čím dál tím víc mezi fantazijně hravými světy a realitou, jako se ztrácí víra v Ježíška - s těmi obézními knihami a vyrůstáním z hřišť.
A nevím si, tak třebas... třebas takové santiovské mi je to.
Radovan Jiří Voříšek
22. 09. 2019Vzhledem k tomu, že mi ještě nedošlo, co znamená, když dcera říká, že přece doopravdy neloví ryby,
nevím.
ještě se vrátím, ještě zabádám ...
Tahle mě moooc baví:)
Jednak nevím, kdo jsi, druhak mluvíš mými slovy (to není urážka:)) Jak mi půjčíš léto se srpem a hráběmi, už mě neodtrhneš od násady. Přijde mi, že takovou poezii bych dokázala číst půl života ...
Nebudu jen chválit, protože to mě nebaví - trochu mi vadilo na konci to odplouvání turistů (neměli v ruce žádný převědčovací argument) ale dobré i tak, pro mě až dost ... :)