Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seUžovka obojková (had)
Autor
Alegna
---
--
sbírka Naši plazi
49 názorů
Posmrkaná útěrka
09. 02. 2020Pro taková díla by se měly dělat děti, aby to mohli poté číst, radovat se a učit se. Moc chválím obzvlášť poslední dvě sloky. Tip.
En, díky za návštěvu a názor, je to pro děti, které se o zvířatech učí a v přírodě mohou i vidět, takže tak
Pro děti mi to přijde celkem drastické... užovka žere kořist fakt živou, no aspoň malí čtenáři rychle pochopí, o čem je život:(
Liduško, díky :-))). Užovku obojkovou jsem viděla v Piešťanech u Váhu, ale ta byla malá, šedočerná a měla výrazně žluté "půlměsíce".
Janičko, díky za milá slova
měla jsi štěstí a byla opravdu veliká, četla jsem, že samice dorůstá 120cm, vzácně i víc, samec je menší.
viděla jsem jen užovku obojkovou a to, co popisuju je pravda, ten boj trval asi půl hodiny ve vodě i na břehu.
Pěkné - trochu zoologie ve verších :-))) TIP
V Trenčianských Teplicích jsem měla to štěstí hodně zblízka pozorovat užovku stromovou, která téměř splývala s větví. Byla hodně velká, nejméně 120 cm.
Karpatský knihomoľ
25. 01. 2020Tiež sa nebránim pochváliť túto báseň. Keď už s pôžitkom končím čítanie veršov, tam ma zaskočí, že posledné dva riadky ľahkovážne mimo rytmus, akoby z inej básničky.
Často hrdlo užovčí
žabí život ukončí,
nechtějme teď od ropuchy
velký úsměv mezi uchy,
vždyť ve chvíli při pozření
jezenému dobře není.
A podobně u skokana
vyvolává úzkost tlama,
jež ho míní právě slupnout,
to pak můžou nervy rupnout…
Taky si myslím, že tohle dílo aspiruje na místo v učebnicnici. Dobře zvládnuté po všech stránkách. :)
Evženie Brambůrková
24. 01. 2020To je pěkné!
Měl jsi zajímavou práci, máš pravdu s počtem druhů užovek, vybrala jsem nejrozšířenější a dík za odkaz, Bene
Na území ČR žijí 4 druhy užovek. Když jsem pracoval tady u nás na jihu Moravy ve sklenících tak jsem mimo jiné měl za úkol chytat hady. Většinou to byla užovka obojková - jasně: dva žluté půlměsíce. Ale jednou jsem chytal hada a bál jsem se,že je to zmije. Leč byla to užovka. Byla to ta kterou dávám do odkazu a kde se také píše,že připomíná zmiji. :)
Moc hezké, zároveň poučné.
Někdy potkávám tu dvojku,
Žofku s hadem na obojku.
Půlměsíce podle bajky,
pochází z turecké vlajky.
díky za milá slova, dievča, nejdřív jsem si nastudovala, jak už jsem psala bixley :-)
aleš-novák
24. 01. 2020posílám do slabikáře, s dovolením...:o)
v tvojej básničke je viac informácií ako v učebnici ... prírodoveda vo veršoch podľa Alegny ... to by bola paráda!