Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePróza měsíce 20-11 (listopad 2020) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ
Autor
Próza_měsíce
VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za LISTOPAD 2020
Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v listopadu 2020 umístila v následujícím pořadí:
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Go|Ma|Th|bi|bl|K3|kv|la|La|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |ra|ja|ea|xl|ac| .|aj|st|kr|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|ks| v|ey|ks| .| .|ga|ov|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .|tr| .|ab| .| .|sp| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .|am| .|ba| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .| .|th| .| .| .| .|
-------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+-----
1. Zpívající řeka . ./ revírník . . .| 3| 1| 2| 3| 2| 2| 3| 3| 3| =22 bodů
2. Déšť ti šeptal .. / kvaj . . . . .| 1| .| 3| .| .| 1| .| 1| 2| = 8 bodů
3. Zelení. . . . . . / Johanykrupa . | 2| .| .| 2| .| .| .| 2| .| = 6 bodů
4. Okamžik . . . . . / 17. . . . . . | .| .| 1| .| 1| 3| .| .| .| = 5 bodů
5. Když něco umíš. . / Evženie B . . | .| .| .| 1| 3| .| .| .| .| = 4 body
6. Člověk-přítel psa?/Josef František| .| .| .| .| .| .| 2| .| .| = 2 body
7. Romance . . . . . / Movsar . . . .| .| .| .| .| .| .| 1| .| .| = 1 bod
7. Rozhovor s Mistrem/ Ozzozorba . . | .| .| .| .| .| .| .| .| 1| = 1 bod
8. O divadelní myši ./ Jamardi . . . |
8. Sanatorium . . . ./ Danny . . . . |
Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.
P.S. Chcete-li nominovat prózu za prosinec 2020, už nyní můžete posílat avíza.
HLASOVÁNÍ
Do úterý 22. prosince můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:
Déšť ti šeptal jeho jméno, Magdaléno
Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla
Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.
NOMINACE LISTOPADOVÝCH prozaických děl
Do pondělí 7. prosince můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v listopadu 2020.
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.
Dosud byla nominována tato díla:
Romance - autora Movsara
Déšť ti šeptal jeho jméno, Magdaléno - autora kvaje
Když něco umíš, poletíš - autorky Evženie Brambůrkové
Zpívající řeka - autora revírníka
Člověk - přítel psa? - autora Josefa Františka
Rozhovor s Mistrem - autora Ozzozorby
O divadelní myši - autorky Jamardi
Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.
36 názorů
Johanakrupa
31. 12. 2020Lakrov- klidně ten námět "ukradni" :-), pak si výsledek ráda přečtu, když mi pošleš avízo. Přeci jen tu nejsem každý den a nečtu zdaleka vše, a mohlo by mi to utéct..
To samozřejmě vím a je mi fuk, jak kdo hlasuje. Byla to však příležitost šťouchnout do Majakse. A rýpanec se ukázal jako úspěšný. :-)
Jejda! Jsem rád, že se tak líbilo. Přiznám se, že z toho mám radost a děkuju vám všem moc.
Jarda revírník to všem natřel na celé čáře a bylo to zcela zasloužené. Nikdo z tipujících jeho text v hodnocení nevynechal. Gratuluji. A jeho vítězství mohlo být ještě výraznější, kdyby jinak bystrý Majaks pochopil, že tipováním pouze jednoho textu byť na první místo, tipuje tento text vlastně na třetí místo. No ale věřím, že soutěž bude pokračovat, takže časem systém bodování poberou všichni. :-)
Z takového námětu (životopis postavený ze zdánlivě nepodstatných událostí) by mohla vzniknout hezká povídka či miniatura; Troufáš si na to, nebo ti mám ten námět ukrást? :-)
A samozřejmě gratuluju (všem, všem, všem... )
Johanakrupa
30. 12. 2020Majaks- to jako vážně :-)?? Nevím, zda to myslíš dobře či ironicky, ale každopádně mě ta představa, že to budu mít v životopise, až se budu ucházet o účetnictví v nějaké společnosti, pobavila...Ale, kdo ví? Třeba by mi to pomohlo..
Blahopřeji autorům, kteří dosáhli prvních třech míst, ale i ostatním... díky Přemkovi, Dannymu a všem, kdo se na PM podílejí...
Blahopřeji nejen vítězům, ale všem zúčastněným. A Tobě? Johano, ať to píše.
Johanakrupa
30. 12. 2020Děkuji všem, kteří mi dali svůj hlas, ale i ostatním, kteří si udělali čas a naše díla poctivě přečetli a posoudili. Děkuji, že jsem se mohla zúčastnit, třetí místo mě moc potěšilo.
Próza_měsíce
30. 12. 2020Jména autorů při hlasování netřeba dohledávat, já se v tom při sčítání bodů nějak zorientuju :-)
VYBRANÉ:
1. Zpívající řeka autora revírník: Tohle mě zasáhlo tématem a okouzlilo stylem, jíĺž je to napsáno, takže čtu bez jakýchkoli výhrad jedním dechem až do konce.
2. Déšť ti šeptal jeho jméno, Magdaléno... autora kvaj: Nejprve se při pohledu na posuvník zaleknu délky, ale už v půlce druhé stránky nabývám dojmu, že je to strhující čtení, a ten dojem ve mně přetrvá až do konce.
3. Rozhovor s Mistrem autora Ozzozorba: Zajímavá miniatura -- jakási úvaha hraničící s bajkou, taková "mnohasmyslná". Líbí se mi.
OSTATNÍ:
Když něco umíš, poletíš. autora Evženie Brambůrková: Ve chvíli, kdy dočítám, mě sice naplňuje pocit zmatení, ale je to hezký úlet. A škoda, že se nebodují čtyři místa...
Zelení autora Johanakrupa: Je to celkem napínavé a od druhé stránky mě to nutí číst překotné vpřed, protože mě naplňuje zvědavost, kam ten příběh spěje. Zároveň si ale uvědomuju, že mám při tom překotném čtení tendenci tu a tam něco přeskočit, takže ten text možná není napsaný úplně čistě a "prostupně". Po dočtení mám tedy rozpuruplný pocit, ale zaujalo mě to.
Člověk - přítel psa? autora Josef František: Oslovilo mě to zprvu prostředím a hned pak i námětem. Když dočítám ke konci, působí to sice na můj vkus tak trochu nedotaženě, tak nějake "useknutě", připadá mi z poslední věty, ale na počáteční nadšení pociťované před minutou nelze zapomenout.
Romance autora Movsar: První na mě působí skoro idealistitcky a oceňuji to sebeironii v závěru, druhá je sladká a třetí se mě příliš nedotkla.
Sanatorium autora Danny: Připadá mi to jako úvod k něčemu delšímu; ne, že by ten texr nic neříkal, ale takhle samostatného je toho příliš málo.
Okamžik autora 17: Asi je to dobře napsané, tak "strhujícně", ale námětem se mě to nedotklo, takže se omlouvám a přeju lepší čtenáře.
O divadelní myši autora Jamardi: Od začátku mě to zaujalo námětem, tuším cosi jako bajku, jejíž smysl však po dočtení neshledávám. Možná mi něco uniklo, omlouvám se.
1. Zpívající řeka
2. Zelení
3. Déšť ti šeptal jeho jméno, Magdaléno
Své hodnocení mám v komentářích. Odiv zejména ke Zpívající řece.
1. Zpívající řeka
2. Člověk přítel psa
3. Romance
1. Kouzelně popsaný krásný zážitek byl pro mě jasnou volbou. 2. Příběh na mě silně zapůsobil, pocítil jsem směsici vzteku, hnusu i dojetí. 3. Dobře napsané, snad jen moc literátsky.
1. Okamžik
2. Zpívající řeka
3. Déšť ti šeptal jméno, Magdaléno
1. Tenhle text na mě při dočtení nejvíc zapůsobil svým jednoduchým, poetickým, vyjádřením právě toho jednoho okamžiku. 2. strhující záznam přírodního jevu. 3. pro kultivovaný jazyk.
blacksabbath
13. 12. 20201. Když něco umíš, poletíš
má to vtip
2. Zpívající řeka
zážitek, popsaný moc hezky člověkem, který má rád přírodu a umí čtenáře vtáhnout do děje
3. Okamžik
krátké, svižné dílo...se to může komukoliv kdekoliv
1. Zpívající řeka
Slovy přiblížená příroda, nádhera!
2. Zelení
Trochu netradiční sci-fi, líbilo se mi to poselství v závěru
3. Když něco umíš, poletíš!
Vtipné!
Thea v tramvaji
11. 12. 2020Teď je to hodně těžké! Mám více favoritů... Ale pokusím se to nějak seřadit:
1. Déšť ti šeptal jméno, Magdaléno - pro mne jako kousek z románu. Velice čtivé, uvěřitelné, líbila se mi pestrost postav, i když v to v tomto prostředí asi trochu svádí k jinakosti.
2. Zpívající řeka - Moc pěkně pospané, krásný text kde myšlenky o nic nezadrhly. Lahůdka.
3. Okamžik - tohle bylo úplně o mně :)
1. Zpívající řeka
2. Zelení
3. Déšť ti šeptal jméno, Magdaléno
Dala jsem dnes přednost delším povídkám před miniaturami: Zpívající řeka hraje v tomto kole prim kultivovaným projevem, text je obsahově a formou výtečný.
Zelení mne moc mile překvapili i přes nevýraznou pointu, v tvorbě autorky jde o přelomovou povídku.
Déšť ... je autentický příběh s dobře zachycenými momenty a vykreslenými charaktery postav v léčebně.
Na další místo bych váhala mezi Romancí, Sanatoriem, O divadelní myši. Všechny kvalitně napsané... ale i ostatní stojí za přečtení!
Ano, já jsem pro, Lakrove - nejednou jsme se o tom spolu bavili. Možná by se to tak dalo udělat příště nebo po Novém roce...
Mně se to taky víc líbilo beze jmen.Připadá mi to takové spravedlivější, "bezpředsudkovější" číst text bez informace o tom, kdo je jeho autorem.(Dělám to tak skoro vždycky.)Což třeba upravit "formu hlasování" -- odebrat z ní "Jméno autora"?Hlasujte formou1. Název díla 2. Název díla 3. Název díla
To jo, ale já pak často musím znovu otvírat, abych si jméno autora ověřila....