Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePastviny
Autor
Gora
Varující křik straky.
Matky neopouštějí čerstvý vrh.
Stádo řídne s přibývajícím
věkem pastýře.
Vegetace za chatrným plotem
kradmo zaťala dráp.
44 názorů
Díky, původně to byla /na mne/ košatá básnička... jen se mi po škrtech navíc rozhodil formát a vyšly z toho tři mini:-). Jsem upřímně ráda za tvůj pohled, cvrčko.
a haiku mi přešlo do krve /móda nemóda/... počítám slabiky:-)
Zajimavy! Na me tim, ze je to takovy sevreny, tak i ten Tvuj "casto patos", kterej me brzdi si u Tebe uplne vychutnat, tak tady pusobi tak akorat. A diky ty posledni jsem musela i ty prvni dve projit znovu a je to moc fajn cely.
Thea v tramvaji
19. 07. 2021Mi to připomnělo větu z filmu: "a na jaro už nezaseju" :) Smutný koloběh života, ve kterém čas zatíná drápky do nás všech.
V televizi říkali, že v Krušných horách je asi 3000 ovcí - jediná oblast u nás, kde je tolik ovcí a všichni bačové jsou cizinci, od nás nikoho nesehnali, nechce to nikdo dělat.
Zajíci, věřím ti... taky jsem jednu dobu měla "na starosti" kamerunské ovečky a kozenky... ale uhlídat je dá dost práci - a ploty chatrné:-)), dík.
Taky jsem musel v útlém mládí pást, dneska mi to skoro nikdo nechce věřit, ale je to tak. Tip zvláště za prostřední část.
Pavle, tvé kritiky jsou většinou opravdu trefné, i tahle... děkuji za empatii!!
Skvělá báseň! Vnímám ji jako celek. Je v ní odcházení pasteveckého způsobu života. Až pastýř zemře, nikdo ho nenahradí a pastviny pohltí vegetace, viděl jsem taková místa.
Super!
Zeanddrich E.
18. 07. 2021Zajímavý (i když ..neveselý doc.ela:))
Prostředek u Gory neplatí – s tvým přibývajícím věkem řady tvých čtenářů neřídnou...
Díky moc, Karle, ona je to spíš jedna mini, ale baví mě, jak si kdo vysvětluje... v podstatě máš pravdu...
První je spíš bojovná než smutná, o to smutnější se mi zdá druhá. Třetí je příroda dobyvatelka a kdo je víc?:).
Evženie Brambůrková
17. 07. 2021Výborně zprostředkuješ zajímavé postřehy. A smutné to je.
Vnímám to jako strach před predátorem, který chce lovit. V takové situaci jsem nikdy nebyla, ale musí to být velké nervy, když je útočník úporný.
blacksabbath
17. 07. 2021je zataženo sem tam prosvítá.....tady už napršely krásné mini....*/**************
Dneska je to na pismaku poněkud přestrakováno...! Ale možná se mi to jen zdá...?
Nevím jestli je to smutné.
Prostřední dva řádky mi přijdou jako alegorie věřících. Pastýř - Bůh. Stárne. A oveček - věřících mu ubývá. I když... Bůh je Bůh. Nejen VŠEVĚDOUCÍ ale i NESTÁRNOUCÍ. Tak newim...
No... Jak tak koukám tak asi divná kritika a né vážná. Mea culpa!!!