Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePod bílým závěsem snu
Autor
Gora
Pod bílým závěsem snu se ukláněly
stromy v mlčenlivém lese,
kde mizí soví přeludy ve vrstvách
šestiramenných, a přece pokaždé jiných
sněhových vloček.
A vlci tam narušovali ochranný kruh stáda
bez ustání, vytrvale, až vyvolali paniku.
Pronásledovali nejslabší kus.
Až do nejvyšších pater kraje
zachrastil vítr a stáhl noci žaluzie...
36 názorů
Evženie Brambůrková
15. 11. 2022Moc pěkné.
Vlci jsou přímo na Šumavě, snad se tam dají v noci pozorovat... losa jsem tu krom soukromé ZOO ještě neviděla:-)... děkuju, Petře.
V lesích kolem Krumlova určitě pár vlků je. Známému dokonce přes cestu přeběhl los. Bylo to na silnici od Větřní na Frymburk. Báseň je pěkná.
Phil - to mám taky radost, že se líbilo! Vlky a všechny psy miluju, jeden nám asi teď odejde, ach jo.
K3 to řekl za mne. A jak četla poslední řádek, tak mi naskočilo noci oči...
Je to druhý text o vlcích, co teď četla. Ten první byl od Vrbáka. Přiznám se, po dočtení šla ke svému obrázku s vlky. Autorka mi kdysi napsala, že je to její osobní, oblíbený a je ráda, že je u mne. Chtěla můj pocit. Je na něm smečka v mlze, kojící vlčice, bílý vlk v popředí a druhý vedle ní, oba ji chrání. Je tam láska...
Na poměrně malém prostoru shromažďuješ velmi neotřelé výjevy - a skicuješ slovy scénu, která mě něčím uchvacuje.
Také si, Irčo, myslím, že tohle není nejslabší kus ze tvého tvůrčího stáda. (mrk)
To je hotový příběh v básni. Zvlášť se mi líbí druhá temnější půlka. Pro mě jedna z nejlepších.
blacksabbath
13. 11. 2022to je přímo sněžněsnový baldachýn....
Karpatský knihomoľ
13. 11. 2022druhá strofa až animálna, akoby priesak z podvedomia našich predkov