Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTriptych o snech
Autor
Thea v tramvaji
TRIPTYCH O SNECH
Zdají se mi sny,
ve kterých neumím létat.
Jen občas
s obrovským nasazením sil
se na okamžik
vznesu
nad povrch.
Říkám si - je to jen sen!
Až se probudím,
zase poletím.
….
A někdy se mi nezdá nic.
Probudím se - prázdná hlava.
Vyprané prádlo,
do kterého jsem zapomněla přidat
praci prášek.
Vyprané ticho.
…..
Vše je na svém místě.
Včerejší myšlenky.
Včerejší křivdy.
Nádobí
ledabyle naskládané ve dřezu.
Spolykané slzy
leži na dně žaludku.
Nevím,
jestli je dokážu strávit.
Ale mám sen.
(že se dá zvednout
z každého dna)
35 názorů
Pubertální pupínek splínu může být roztomilý jako rokoková umělá piha na napudrované tváři šlechtické koketky.
Thea v tramvaji
28. 11. 2022Alenakar - to je fakt. Já jsem veselá povaha s občasným pubertálním pupínkem splínu :)
Nikdy to není tak špatné s někým, kdo se dokáže bavit s lidmi, byť třeba i jen po síti. Skutečný bolestín na Písmáku se soustřeďuje pouze na sebe, zveřejňuje srdceryvné básně a na kritiky neodpovídá.
Thea v tramvaji
28. 11. 2022Alenakar - to je dobře, že ti tak nepřipadám :)
Thea v tramvaji
28. 11. 2022Philogyny - rozumím... Mám spodobnou diagnózu.
Tahle se mne dotkla. Jako malá holka se odrazila a dělala kroky ve vzduchu. Zdávalo se mi, že se odrážím od trav. Někdy se mi prolíná skutečnost se sny. Od mala bývala samotář. Někdy je to diagnóza. :) Jsem ráda, že nejsem sama, někdy...
Moc pěkná pocitovka... Ty mi ale nepřipadáš jako někdo, kdo by se opakovaně musel zvedat ze dna. Ti, kteří se ze dna zvedají, o tom většinou básně nepíší. Tip.
Motiv! Né doopravdické nádobí :))) Pouze ta představa! Na skutečné mám myčku nebo děti... :)
nechceš - alespoň občas - zaskočit u nás?????
Thea v tramvaji
24. 11. 2022black - já jsem zjistila, že nádobí ve dřezu je v poslední době můj oblíbený písňový i básnický motiv :)
blacksabbath
24. 11. 2022Líbí se mi pocity zasazené do všedních činností.....*/**********************
Evženie Brambůrková
23. 11. 2022Tak to je, někdy letíš, jindy padáš. A taky to někdy dost bolí.
Ahoj Theo, zatím ne, ale už se na to chystám, jen si musím nakoupit plátna
Thea v tramvaji
22. 11. 2022Safián - díky moc za návštěvu a ta tvůj pohled na věc! U mne je vždycky co zahušťovat, reukovat. Určitě nad tím budu přemýšlet.
Jituš klidně napiš :))) Zas by to bylo úplně jiné! Tvůj poetický jazyk je vybroušený úplně jinak, než ten můj :)
Emo děkuju, že jsi ke mně nakoukla a jsem ráda, že tě baví stejné věci - sny a prášek na praní :))) A mám se dobře! Doufám že i ty! Vznikla u tebe nějaká nová malba v poslední době?
Thea v tramvaji
22. 11. 2022Radovane - já ve snech létám jenom tak, ani nemusím máchat rukama! Takhle báseň není o mně, ale pssst! Nikde to neříkej :)
První dvě by snesly mírné zahuštění, třeba škrtnutím zbytečného. Všechny dobře reprezentují tvůj styl.
Doufám, že se mi tato báseň nezdá. Kdyby ano, mohla bych ji pak začít psát...:)
Ahoj Theo, tahle se ti fakt povedla, řeším dost podobný věci, spánek a prášek na praní. Ta kombinace snů jako něčeho tajemnýho a něčeho tak každodenního jako prádla je dokonalá. Jak se máš?
Když mám lítací sny, plavu ve vzduchu. Prsa. k dílu - už bych nevymysle nic víc, než ti výše
Já ve snech nelétám, ale teď za tebou letím s uznalým zamručením. (nebo chceš-li raději – pochvalným kočkodaním zavřeštěním)
Dobré – A prožívané určitě podobně mnohými – s jistým poznatkem, že dno je alespoň pevné místo, od kterého se dá konečně odrazit a stoupat... (Létání mi ve snu přijde někdy krásně snadné a učím ho lidi okolo)
Thea v tramvaji
22. 11. 2022Markel - jsem ráda tvým "cup of thea" :)
Goro - jsem ráda, že zaujalo :)
Thea v tramvaji
22. 11. 2022Zuzi možná to bude podobnou esencí a možná taky tím krajem, ve kterém obě žijeme :)
Muamarku díky. Pěkně jsi to shrnul :)
Theo, zrovna dnes se mi zdál lítací sen... chodila jsem nějakým městem, starobylým, hodně a prostě najednou cesta končila a já se prostě vznesla, protože nebylo kam jít... do toho čtu tohle... no, náhody neexistují... cosi je v Tobě - co cítím z té energické bytosti, kterou jsi v přítomnosti, cosi uvnitř, tolik podobné bolestem, které důvěrně znám
V té básni je zpověď člověka, který trpí a bojuje s tím. Je tam i naděje. A líbí se mi prostředky, jakých zde bylo využito k navození nevšedních obrazů všedního dne a života...