Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

HLASOVÁNÍ prozaických děl za zářijovou PM

05. 10. 2024
0
16
738

Milí Písmáci,

ODE DNEŠKA do ČTVRTKA 31. 10. 18,00hod. je možné HLASOVAT PRO 3 DÍLA z nabídky prozaiků pro tento měsíc. Připojte prosím alespoň stručné zhodnocení k vašim favoritům a klikněte na VÁŽNOU KRITIKU.

DĚKUJEME ZA ZÁJEM,  Redakce prózy.

 

Jen jednou

Soutěž

Dýchánek

Anorektička, agorafobička a Mireček

Autobusem

Odkaz

Genetika

Milenci z Malvazinek

Na tohle už začínám být starý 

O něm

Holy Bible


16 názorů

lastgasp
před 3 týdny
Dát tip
  1. Anorektička, agorafobička a Mirečkův kraj
  2.  Dýchánek
  3. O něm

Komentáře jsou u jednotlivých povídek.

 


Stargazer
před 3 týdny
Dát tip

Kolo s netradičně vysokým počtem nominovaných děl. Paleta byla tentokráte opravdu široká. Od úvahy, v níž jsem se sám našel, přes dokonale napsaný fejeton, poezii v próze, až po nejšířeji zastoupenou množinu vzpomínkových próz. Těm však vesměs chyběla pointa, dějový zvrat, či hloubka. Proto jsem se rozhodl, že ocením texty, u nichž jsem měl největší pocit, že se setkávám s uměním.            

1. Soutěž

2. Milenci z Malvazinek

3. Dýchánek

A jelikož mi to zas nejde vložit celé, uvádím jen pořadí. Komentáře jsou u jednotlivých děl...


Gora
před 3 týdny
Dát tip
  1. O NĚM
  2. DÝCHÁNEK
  3. ANOREKTIČKA, AGORAFOBIČKA A MIREČEK

Toto kolo bylo velmi vyrovnané. Znovu jsem pročetla všechna nominovaná díla a s těžkým srdcem, protože mi ještě jeden trojstupínek schází, zvolila povídky výše jmenované. Díla s humorným obsahem jsem tentokrát nedala "na bednu", z mého pohledu se dnes prosadila dílka vážnější, psychologicky a stylisticky skvěle zpracovaná.

Škoda, že se nadílka próz nahrnula v jednom měsíci, u povídky lastgaspa jsem se tuze pobavila, dokáže svižně perlit jednu hlášku za druhou. U Movsara celkově vysoká úroveň mini není překvapením, něco málo v pointě by se dalo dopracovat v Na tohle už začínám být starý, Odkaz, Jen jednou. Tah na bránu má také Soutěž, Genetika, Autobusem.

Díky za hojnou účast!


1 Na tohle už začínám být starý Ty tři body dávám především za odvahu pustit se do nelehkého tématu.

 

2 Anorektička, agorafobička a Mireček Dávám dva body za věrohodné vykreslení prostředí, které tak dobře znám (a mohu tedy posoudit, že je popsáno opravdu dobře), jakož i za zajímavé portréty jednotlivých protagonistů.

 

3 O něm Tomuto dílu patří ode mě jeden bod za pozoruhodně dobře řemelsně udělanou podobiznu jednoho sobce.

 

Tato tři díla mě zaujala nejvíce, i když opravdu slabý počin se v tomto kole prakticky nevyskytuje a všechny texty jsou něčím zajímavé.


Tentokrát se potkalo hodně povídek (a ne špatných), asi bude hlasování dost divoké anebo aspoň pestré. Já vybral takto:

1 O něm = výborná a vybroušená povídka, co bych vynechal, by byla zmínka o tom, že se jedná o bývalou ženu, přijde mi, že si to čtenář snadno domyslí sám...

2 Holy Bible = Lehce ulítlé, malinko i mysteriózní a s jakousi snad pomstou nepomstou na konci, za mě prostě dobře napsáno, což je u povídky vlastně to nejdůležitější.

3 Milenci z Malvazinek = tradičně autorsky zajímavé, i když nebylo už teď té stylizace až moc? Ale zase chápu, patří to k tomu. Co mě oslovilo, byl "Černý Tulipán, smíchovský chám", lahodný obrat...

 

Dále ještě zaujal Odkaz, ten byl možná teda až moc ukecaný , ale dala se z něj dobře číst nostalgie. Jen jednou bylo zase možná až moc useknuté, ale myšleka nebyla vůbec špatná; tradičně nezklamal ani autorsky jasný Dýchánek.

 


Alegna
před měsícem
Dát tip
  1. O něm - pro mě jednoznačně nejlepší text
  2. Anorektička, agorafobička a Mireček - dobře vykreslené postavy, zajímavé prostředí
  3. Dýchánek - poeticky napsané

 

Vybírání bylo těžké,  všechny texty jsou dobré

 


K3
před měsícem
Dát tip
  1. O něm - opravdu velmi zdařilá, sugestivně napsaná povídka, tačící se nad ostatními.
  2. Soutěž - líbí se mi nejednoznačný jazyk zahalený závojem tajemna.
  3.  Dýchánek - téma z prostředí drog, poeticky napsané. Na mě působí jako výstraha, zároveň mě však přitahuje.      - Líbilo se mi toho ale víc. Je tu dost dalších, velmi dobrých textů, vlastně tu není žádný, který by nějak víc zaostával za ostatními. Velmi silné kolo.

Janina6
před měsícem
Dát tip

Právě jsem napsala dlouhý hlasovací komentář a při vložení mi zmizel, takže budu radši stručná...

  1. O něm - za mě dokonalá povídka: zápletkou, elegantním stylem, živými dialogy, zajímavou sondou do psychologie hlavního hrdiny.
  2. Dýchánek - především pro originální styl a strhující imaginaci.
  3. Anorektička, agorafobička a Mireček - velmi mě zaujalo prostředí a pestrost postav, ráda bych o nich četla víc... a o to asi jde, že? :) Doufám, že autor napíše pokračování!

Jamardi
před měsícem
Dát tip
  1. O něm - zajímavé téma, dobře napsané
  2. Genetika - zajímavé téma, dobře napsané
  3. Milenci z Malvazinek - zajímavé téma, dobře napsané

3 body- Milenci z Malvazinek za kreativitu a sugestivní jazyk

2 body- Autobusem za humor a svižnost čtení 

1 bod- Holy Bible za plynulý a zábavný příběh 


Gora
před měsícem
Dát tip

Začíná HLASOVÁNÍ 


kvaj
před 2 měsíci
Dát tip Próza_měsíce

Není to spíš za měsíc září? Dnes je totiž 5. října.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru