Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStřechy nedotčené (Něco se chystá)
Výběr: Print
03. 09. 2002
23
0
2122
Autor
Klárka
Něco se chystá.
Vzduch potemněl a jiskří.
Nedá se hledět přímo ani vzhůru.
Neopatrné generace
z boulin a modří
skládají elaborát úspěšnosti.
Nikdo neumíme říkat pravdu.
A závidíme těm, kdo umí lhát.
Benigní taktika prorůstá společností.
A nad tím vším
vztyčily se domy.
Místo střech mají
knihy nedočtené.
nemá to chybu, taky jsem nad tím chvíli přemýšlela :o)) některý slovíčka prostě člověk zas tak často neslyší, ale o to víc budu vzdělanější...snad..tip
Často mívám strach z takových věcí. Proč je tomu tak? Je snad pravda něčím za co bychom se měli stydět, je projevem slabosti? Nevím. Ale ono to není jen o tom, že neumíme říkat pravdu, my jí dokonce neumíme ani přijmout. Skrýváme ji před sebou samými, jako by to byla nějaká nemoc. Zaplétáme se stále víc a víc do těch lepkavých pavučin. Však on jednou přijde osminohý a slupne nás jak malinu. :-)
*t*
Často to dělám tak, že do kritiky okopíruju nějakej ten veršík z díla a pod to napíšu: "Pěkný". Tohle bych sem musel ale přepsat celý...
Stando, a co to teda je, to "benigní"? Prozraď hloupému ptáku bez slovníku... :)
mario_di_fiore
03. 09. 2002
Děkuji za reakce i za akci, moje reakce... no, je fakt, že tady nemám na mysli absolutně celej svět a všecky lidi, spíš takovou jednu konkrétnější skupinu:
t.j. všichni které znám
O těch jsem schopna prohlásit, že pravdu říkat neumíme. Tím krom jiného myslím i to, že říkat pravdu je umění. Někdo říká pravdu a přece to neumí... Asi to neumim vysvětlit. Obvykle, když něco neumim vysvětlit, napíšu si báseň. Tím to sice nevysvětlim, ale někteří chápou snáz obrazy a metafory a tak podobně, než prozaické kolemdokola mluvení :)
Ještě jednou - dík Vám všem!