Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLetní čas
27. 03. 2000
2
1
5195
Autor
clovrdik
Tak jako vloni, už je tu zas,
v novinách psali, že je letní čas,
Vpřed nebo vzad posuňte ručičky,
pak se v tom vyznejte, ubohý lidičky.
Lidi jsou nervózní, do sebe strkají,
na ten čas svádějí i blbý počasí.
Ptají se : Má to vliv a nebo snad ne ?
A hned tu máme nové téma dne.
Vědcové známých jmen a příjmeních,
pátrají v regálech, hrabou se ve skříních.
V ústavech studují příčinu jevu,
že lidi vedou spor o hodinu.
Vědcové známých jmen, to už tu bylo,
nespí a nejedí, ničí si tělo.
Na kolech, na křídlech a nebo po svých,
cestují po učených konferencích.
Vášnivé debaty v ulicích, v hospodách,
zastánci, odpůrci vrtaj se v hodinách.
Odpověď hledají. Vy mezi nimi ?
Ať vám to vydrží aspoň do zimy.
Hádek zanechte, zajděte na pivo,
čas letní, čas zimní, vždyť je to jedno.
Odpověď řeknu vám : Nebuďte blbci,
kupte si časy přesýpací !
1 názor
Jo pokud jsou hodiny ručičkový a jdou pořád dokola, tak to je v pořádku. Ale představit si život jako hodiny přesýpací je už krutější!
takovej čas, kdy by se pozděj stmívalo! to by byla věc :-)
polární noci a trochu teplej, to by byla věc!
miluju takový témata, o kterých by lidi ani nepřemýšlely, kdyby o nich nepsaly noviny a který pak pokračujou, ja si napsal. Radši nebudu řikat co si myslim o teroristickejch útocích, protože byste mě převálcovali, ale je to tak nějak podobně
Amando, taky tohle byla poslední rýmovaná věc, kterou jsem kdy napsal :-). Ono to bylo tenkrát tak, že jsme byli na silvestra s partou ze studií ve Veselí nad Jizerou, já pil moc a takl jsem odpadl brzo. Ráno jsem se tím pádem probudil rovněž brzo - s pocitem, že "vím" báseň - prostě bez nějakýho přemejšlení jsem to hodil na papír a zase jsem si lehnul :-)). Bylo to 1.1.1997 :-) Fakt to nrpovažuju za stěžejní dílo mojí tvorby :-))))
Na muj vkus trosku krecovite vykreslena myslenka mozna moc ohranicena rymy nevim...
Blaznivkaaa
24. 06. 2001
....nevím, nevím...Takhle bych to asi napsala já a podvědomě bych cítila že to tak nějak...hm... není to pravé....
V tech vedcich jsi trefil muj nazor na vsemozny plky co se nesou v mediich. Jo a co se tyce hodinek, davam prednost slunecnim, nebo ptani lidi na ulici.
pro bebitku : já mám ty svý neveršovaný taky radši, ale když už jsem tenkrát napsal i tohle, tak proč to sem nedat, no nemám pravdu ? :-)
Názor beru.. přesto je střídání časů proti přírodě.. ale co dneska není.. ;-) No spíš :-/
Bára Braun
27. 03. 2000
No, chtělo by to doladit a dopilovat tomu kolečka, či případně procedit písek :-)))
ale jó dobrej námět...
pro Merleho : no, já bych to nedolaďoval. už jenom kvůli tomu, že se nemá jednat o nějaké stěžejní dílo, ale o odlehčenej písničkovej text :-)
Sousoší, když spíš, čas přece neběží, ne?
Jedny přesýpačky mám před sebou v práci na stole, heč. Kašlu na posuny času.
Ale bejt by to nemuselo. Pořád nechápu, jakej to má význam.
bebitka blond
27. 03. 2000
sousoší : A co takhle hodiny sluneční?? :o)) O ty se v noci starat nemusíš :o))
clovrdik : Je to správňácky, jak malý děcko, maličko neohrabaný, snadňoučký :o)) Fajnes!