Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBříza
Výběr: hermit, kalais, Lyryk
12. 12. 2002
18
0
3125
Autor
Bix
rozmiestniť polovicu závaží
rátať s prstom
ktorý ju zaťaží
paže rozpaží
v podpaží
viaže struny
doladí
rozmiestniť polovicu závaží
prstom na strunu
ktorá zaváži
ono je to basen nedomyslena...Tvoja kritika mi pripomenula Lyrykovu uvahu o Viovej uhorke, dievcine, kto vlastne odisiel, pamatas ?
chcela som venovat a byt zvukom
ale mozno som len zvukom
Ale nesuhlasim s nutnou logickostou basne a s jednotou cinneho a trpneho rodu. Toto pre mna nie je vseobecna basen, nedala by som ju do zbierky. Je pre Brizu a mam pocit, ze je cista, ako prisla.
První věc. která mě zarazila je polovička závaží (já to pochopil tak, že rozpůlím jedno závaží :o) Tahle nejednoznačnost, mě přinutila číst první část znova a tentokrát správně. A pak je tu další nejednoznačnost v podobě druhé části "paže rozpaží". Kdo ty paže má rozpažit ? Palec ? Polovica závaží ? (no dobře tuším, že je to Bříza :o)
V první a poslední části používáš trpný rod (doufám, že se tomu tak říká) a v prostřední ne. To vadí čtenáři, aby poetický objekt zaškatulkoval, z čehož pramení čtenářova nejistota.
Zvukomalebnost básně je ovšem skvostná.
Ticha_duse
14. 12. 2002Astalavista
12. 12. 2002
:o) niečo na tom bude. Závaží-zaváži :o). Ale dúfam, že to nie je môj čisto špecifický poznávací znak.
K básni: škoda, že nepoznám pozadie. Takto - iba vlastný význam, nejasný. Ale viem, že pre Teba táto veľa znamená, takže :o) som rada, že tu je!