Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKeltský rej
04. 05. 2003
10
0
2783
Autor
Lysandra
zelené pláně
znějící bubny pod
kopyty koní
Nejen že je to opravdu 5 6 5, ale - navíc v tom nenacházím tu hloubku - ten pocit, který by měl v haiku být .. Ale - to je jenom subjektivní dojem ..
klub
Nádherný Lys.... bylas na Beltine? Mohli sme se potkat, já tam byl a bylo to velmi inspirativní.... letos se to konalo v Telči... ta nejhlasitější skupinka, to jsem byl já a mí přátelé... :-)
Mathew: Když k tomuhle haiku fakt sedělo : )))
(S japonskem....joooo?A kde to je? :o))) :oP)
ty voe, keltskýhaiku, to je nářez..víš něco o tom že haiku má lecco společnýho s Japonskem? :))
Tak tohle bylo vážně fajn počteníčko za nejž děkuju :o)
Lysandra: No ani nevím, kde to mělo být,asi spíš v Brně, ale měly to být irské tance a mě to do těch končin moc táhne :o)
kassiope:
Tak to bylo asi několik akcí najednou po celé republice : ) U nás v Brandýse byl jeden festival i s tanci : (Mooc dobrý, na tak malý zapadákov, kterým jsme : )
nesnáším haiku, ale tohle je FINE. takže to snad není haiku.
teď som zmatenooooooo
Ty jsi byla na Beltainu v Telči? ........ pěkný haiku
My jsme tam byli.... pod velkou rozkvetlou stromem s bílími lístky Jip TIP
Do haiku nepatří metafory ani analogie...
Slechy v pozoru--
ztichlý les si prohlíží
pes hraničářův.
Např. myslím, že hloh nemůže vzpomínat (personifikace) nebo koně nešlapou po bubnech (analogie). Haiku má co nejjednodušším způsobem přenášet pocit. Pomáhá si tak, že zachycuje pouze klíčové a charakteristické složky situace v dané formě haiku. Haiku by měla by být (asi) i trochu rytmická, tj. obsahovat dvě jednoduché myšlenky, které spojuje čtenář ve své hlavě dohromady. Je to něco jako vrcholek ledovce. Má-li to být haiku, měla by obsahovat i sezónní slovo (na to jsou v japonštině slovníky), tj. motiv by měl být přírodní. Jinak je to pouze sanryu.
Haiku nerozumím
tomuhle asi ano
znamená to , že to není haiku?
*T* BARBAR
Týjo, tak tam to muselo být super, také jsem tam chtěla být.Tak trošku závidím :o) tip
Nejsem znalec..ale řekl bych že to haiku je...forma je ukázková 5-7-5 a odkaz na přírodu tam je taky. Co se týče pocitu, mě se to moc líbí a při té správné hudbě kterou zrovna poslouchám:-)) je to skvělé...jakoby byl člověk na té pláni a těžká jízda v dohledu...
!!*
V mokřadech mlh
zrezivělý meč a žezlo
zašláplé plody
Aneb Irsko v pravé podobě a kráse...
Teskné tóny dud
jemně znějí v dáli
jarní bystřinou
........................................
Snad mraky plují
skrz šeď mohyl máčejí
vzpomínky hlohu
....................................................