Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLetí
13. 01. 2004
8
0
4687
Autor
StvN
Červený západ.
Puštěný balonek
letí - letí sám.
Slůůůníčko
29. 10. 2004
Jak dlouho jsi to vymýšlel, to tvoje Haiku? Ještě že nejsme taoisté! Ačkoli je to dobrý nápad - tři verše jsou pro něj tak akorát. Stojíš si za tím, a nebo jen zkoušíš, co lidé řeknou na minimalismus? Více námitek se neodvažuji. Pokračuji v cestě.
cekanka_ucekana
03. 02. 2004
no, forma ano, ale ten pocit to vě mně nevyvolává... ale piš dál, já tolik odvahy zatím nemám :)
waldekke, sakra, nepočítej tak tvrdohlavě slabiky...!
Jestli znáš jen to jedno pravidlo, je asi na čase se podívat po dalších...ne?
Třeba .- méně je více..:)
myslím, že v tom "TA" myšlenka je... balónek = dítě--záleží na životní zkušenosti, viď džafi. Proto je to pro Jolinu smutné. Ale proč červený západ? To je klišé-overkill (postřeh katigura). Na interpunkci nezáleží--záleží na tom, jak se to řekne. A forma? 5-6-5, není haiku. W.
Červánky jsou klišé. Na jé to žiješ planetě? Ale dobře, tobě to zní klišózně.
5-7-5 - Myslim, že není nezbytně nutné to dodržet. Rozhodně ne na úkor celého díla a musíš uznat, že jedna slabika dělá hodně. Mění slova, rytmus, melodii. Dokáže to celé zbořit. Už takhle je to dosti chatrné.
Jinak děkuji za ohlas.
:o) červený západ nebo rudý východ, či záře nad Kladnem. Někde jsem četl Musilovu poznámku, "už tam chybí jenom sakurové lístky". No, a červený západ, proč ne. Taky jsem si to zkusil. Ale proč jo--to je oč tu běží. W.
Japhy - já chtěl jen kritiku díla, jestli si myslíš, že to není haiku, tak to napiš.
Pišta_Hufnágl - zdravím. Střádej síly, střádej.
Jiříku, ty jsi živel.
Kolega - možná, možná ne. Ale do této kategorie jsem to zařadil vědomně a střízlivý, takže by být mělo. Ty myslíš, že není?
Japhy?
Don´t_worry
14. 01. 2004
neboj, nedělalo by mi problém napsat, že je to hodně zlý
problém mi dělá definitivně vyřknout soud, když si nejsem jistý
snažím se vysvětlit, že to s tím nemá nic (moc) společného
jen zkrátka nevím
co je u haiku špatně? :)
ta první měla ten samý smysl (možná nebyl tak vidět)
Pišta_Hufnágl
13. 01. 2004Plamen_Paciorek
13. 01. 2004Cornel_Nemtanu
13. 01. 2004
Proč mě okamžitě napadlo "Na co myslí matfyzák, když vidí červený balónek? ..." :) Ale to Ti asi to haiku trochu znevažuju, co? Tak už radši mlčím...