Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCitodela
16. 08. 2000
18
0
8063
Autor
Merle
Kolosy kamene strmě ční k novu,
vrcholky zjemněny korunou z par,
ve strusku zčernalé jsou zbytky krovů.
Smysly jen nastíní bývalý tvar.
Chrliče z čediče, mohutné zdění,
co snad až ke hvězdám chtělo by růst.
Hrotité hradboví tesáky cení,
k posměchu dvoukřídlých bezzubých úst.
Rozpuklé dlažboví bývalé scesty,
prorostlé hrstěmi odolných trav,
dotvoří obrázek pochmurně pestrý.
Posádka havranů - plný má stav.
Zapadlo vahadlo padací mříže.
S kvílením vklínila své hroty v zem.
Z železa vyhřezlá - tvar samé kříže,
vypráví o smrti.
Přestárlým zdem...
Ingastatlatla
22. 07. 2003Ingastatlatla
22. 07. 2003
Příliš realistické. Vyvolává to ve mně vzopomínky, které nemám. Moc se mi to líbí...
>Miroslawek: Spíš ten Lovecraft.
Teda je to zajímavý, připomíná mi to chrám ve Francii, kterej nevim jak se jmenuje, je děsně monumentální a mrazivě krásnej, že přetrval do dnešní doby, fakt pěkný :o)
K tehle se obcas vracivam.
Stastny Atlas, ktery podpira nebesa. Podpirat drtivou tizi Citodely je mnohem tezsi...
yenn: to je od tebe ta největší poklona, jaký se mi vůbec mohlo dostat. kdybych nebyl velký kluk, rozbrečel bych se
Je to perfektní, Merle. Moc se mi to líbí... TIP ...úplně nejvíc se mi líbí první sloka...
Souhlas s Brablencem P a Royem. Nemám co dodat, ale lepší básničky teprve přijdou (třeba ta od H nebo, no uvidíš sám).
*Citodela: každý má myslím takovéhle místo: to své ti neprozradím... je to místo nejvyššího ticha ... povedená b., tipózní...
m.
Je to obrazící... Přiměřeně pochmurné... Technicky vybroušené... Posádka havranů je skvělý obrat...
Teď co mě trochu rozhodilo :
S kvílením vklínila ( pomlčka ? ) své hroty v zem.
Z železa vyhřezlá - tvar samé kříže, (tady ta větička : tvar samé kříže... ) nějak mi to gramaticky nesedí... jo kdyby tam bylo : tvar - samé kříže...tak to jo !
Jinak ale tyhle drobnůstky mne nemohou odradit od tipu pro ostatní..
Drakan: když se to přesně a zřetelně rýmuje?
Filip: kdepak
Tynic: gramaticky máš pravdu (ta druhá pomlčka), ale mě šlo spíš o naznačení pauzy... každopádně by asi bylo lepší to napsat, jak to říkáš ty a k pauze použít čárku...
Ostatní: dík...
To jsou Trosky co mám za barákem! Jedna je Baba a druhá Panna. Že jsem to uhodl?
Báseň se mi líbí
Pořád líbí. Až na ten rým scesty - pestrý, přes který se moje uši nemůžou přenést. Ale i tak to stačí na tip.
Zly skriatok: Citodela je to schválně.
Merle to se ti povedlo, podle me je to dost dobry, moc me to oslovilo, neskonale zajimave vieni sveta
hmmmm.. melo tam byt jen vic toho chrlice s cedice..)) treba /odulí ze žuly andílci se tulí
s kdejakou břehulí zasnění v tisnění těch století.. a jak ti havrani v krakaní zabráni .. a t.d... treba na pokračování..
TIP..od Steva..
ať hledám jak hledám, vidím jenom krásné obrazy
Merle, já ti to snad TIPnu
:-DoD
Připomělo mi to pocity z svatýho Víta v půlnočním šeru, dík...
já vím, že není, ale i tak je to krásný :-)
Miroslawek
16. 08. 2000Brablenec_P
16. 08. 2000
Ufff, Merliiiikuuu!!!
tohle neni ani trochu sedivy... chtelo by to vic veselych barvicek a nezneho smichu...ale neco mi to pripomina (ne sice Sv.Vita, ale je to taky v Praze)...
nac tak smutne cerne? ze Ti budu muset jako terapeutka predepsat nejakou terapii (dobre, zatim jen v dopise)!!:-))
Tak takhle tedy vypadá Citodela ! :-)
Správně temný, oduševnělý a zajímavý obraz.
Snad bych to jen zařadil mezi básně neveršované.
Merle je to výborný. Má to asi tvoji oblíbenou atmosféru, že. :-) Nemyslím tu ponurost, ale tu tajuplnost nebo tak. Myslim, že už ses naučil pořádně dobře hrát s jazykem českým.
Pěkné, má to atmosféru, má to pocit, snad by však mohlo být té šroubovanosti míň na úkor jednoduchosti . . . v té je krása. Ale jinak dobrý.
Musím uznat, že i veršovaná poezie má hodně do sebe. Čtení krásně plyne jako vlnky na vodě, všechno to prostě hraje souladem, souzněním...A k tomu ty krásný obraty a zajímavý obsah... Poslední sloka mě doslova nadchla. Co ještě dodat? Tip!
A to jsem se rozpovídala :-)