Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sedilema
02. 07. 2004
14
0
8244
Autor
srha
dilema
tonoucí rybu
- na břehu, muž s prutem
nikdy nezachrání
DušíK: ?? Jsem mimo; co je tu podle tebe špínou: Můj text? Nebo snad něco jiného?
srha: promiň nedorozumění, o tebe a tvůj text mi vůbec nešlo. myslel jsem některý reakce.
japhy: :)))))) je okouzlující vidět tě tančit bez masky ... .-) dík.
PS: mé tipy patří skvlěým dílům, ne tobě :)
Elyn: koukám se nemažeš s mazáním kritik :) Měla ses snad za co stydět? :)))
ne, Armande, nemám se za co stydět, jen jsem tady nechtěla srhovi "tapetovat", když to nebylo k dílu, takže jsem požádala Lyryka o smazání svých reakcí..
:) ale ráda jsem se sem vrátila.. Tahle mini se mi líbí :)
:) *
japhy: jsi jako čertík z krabičky .. už osm let z ní skáčeš a nedošlo ti, že to pořád ta samá krabička :) Nikdo tě nebude brát vážněji jen proto, že se snažíš dělat velkého komplikátora u věci, jejíž duch je proslulý nekomplikovaností. Můžeš dělat velblouda z komára, ale bude to vždycky jen komár. Můžeš ze sebe dělat "znalce haiku", ale budeš vždycky "jen" Roman, který bych chtěl být .. někým jiným, znalým, uznávaným.
..pusť se....
bzzzz :)
ps: "Buď to haiku je, nebo není" - ty, který se oháníš podobnými větami, jak můžeš byť jen otevřít ústa a mluvit o duchu haiku??!!
japhy: je-li můj tón přímější než by se mohlo zdát vhodné, je to tím, žes v této diskusi zvolil taktiku hrubého pytle ... přesto chci zdůraznit, že to není útok na tebe (snad jen na tvé malé já) .-)
Armand: avi pro mne ? možná si pouze označil všechny autory, že?(ptám se pouze proto, kdyby mi unikla nějaká otázka nebo odpověď)
Armand: avi pro mne ? možná si pouze označil všechny autory, že?(ptám se pouze proto, kdyby mi unikla nějaká otázka nebo odpověď)
Igor_Indruch
08. 07. 2004
prosím? To je mi novinka, že to bylo pro neschopnost...
To je čistě a jen tvoje zdůvodnění, navíc, pokud si dobře pamatuju, uváděl jsi tenkrát jiné důvody.. a nebo už nevíš, co mluvíš..
To, co jsi udělal, bylo naprosto svévolné, arogantní.. a všichni mlčeli, jen aby si to s tebou nerozházeli... protože už vědí, že nemáš ani špetku smyslu pro humor... navíc - před zablokováním vstupu do diskuze nepřišlo od tebe žádné upozornění, žádné varování, že tohle ty nebereš..a že něco takového hrozí..
a argumentovat mými kritikami zde na Písmáku, když celá diskuze k haiku probíhala jinde, bylo opravdu směšné... a hlavně - mimo mísu...
Navíc jsi vůbec neznal pozadí celé věci a nepřipustil jiné vidění situace.. jen to svoje.. a to mě diskvalifikovalo v jakýchkoliv argumentech hned na začátku..
Laskavě tedy nepřekrucuj...
Park si taky myslí, že to bylo pro neschopnost? I Lakshmi? I negev? Vážně?
možná bys měl - ty sám - už konečně zakopnout o tebou zmiňovaný kámen... a zamyslet se nad tím, jak se chováš k druhým...
Možná víš něco o haiku, ale jinak ... je to bída.. alespoň podle toho, jak se tady prezentuješ..
(omluva autorovi.. + avi zmíněným..)
Japhy... opravdu jsi až tak zlej člověk? ..
- nejsem blbeček..
- nelezu nikomu do prdele
- o mé vztahy se nestarej, to vážně není tvoje parketa..
- jistě, ty jsi prostě ve vesmíru sám... a všechno se kolem tebe točí..
- problémy s menstruací nemám, ale děkuju za starost..
- nevěděla jsem, že mnou opovrhuješ.. ale je to asi jedno, protože tvoje uvažování jest patrně ještě záhadnější proces nežli ženská logika..
- a poslední věc - nevím, k čemu přesně se vyjadřuješ.. já jsem neříkala, že mi někdo o tom psal.. klidně ti ocituju tebe, z tvého vlastního dopisu mně..
Jediný, kdo lže, jsi tu teď ty ohledně toho, že jsi mě vyrazil pro neschopnost...
když pro neschopnost, pak tak leda pro svou vlastní - neschopnost akceptovat odlišnost druhého..
Tím s tebou končím, považuji za zbytečnou jakokoliv další debatu s tebou.
tvé chování neomlouvá nic, ani kdyby byla sebevětší podvodnice.. Tohle vypovídá o tobě, ne o ní..
a opravdu končím, nemusíš přece vysvětlovat nic blbečkům a lidem, kterými opovrhuješ, přeci ti na jejich mínění nezáleží..
-----------------------------------------------------------------------------------------
je hezka...jo je hezka...ale proste jsou lepsi ze?
i kdyz treba to je jenom jako spici krasa....clovek si to musi nekolikrat precist a pak teprve odkryje to neco to spici.....tak zkusim jeste
K haiku či nehaiku už se vyjadřovat nebudu, to by bylo nemístné po Japhyho kritice. Jen...ta tonoucí ryba mi tam dělá problém. Nebylo by logičtější něco jako: ryba zmítající se na břehu?
japhy: nechtěl jsem, aby to moje hodnocení vyznělo tak jak ho vidíš, a myslím, že to víš. Jasně píšu, že srhův výtvor nepovažuji za haiku, respective aforismus...a ten mi přijde slušný. Tak trochu jsem předpokládal, že by příště mohl jinou kategorii zvolit sám...ten tip byl pokus o zkrácený návod. Nevyšel;(..
Nuž tedy dobrá. ...akorát jsem se stále nedočkal ničeho jiného, než věty, že to haiku není:(
Nelíbí se mi to ani jako miniatura, aforismus nebo cokoli jiného. Můj problém. Proč to pro mě není haiku? Nevím.
von_Tikowitz
03. 07. 2004
japhy: a to mi řekni peoč?:)
neee, už jsem to tu říkal mockrát, takže proč? ...ale hochu, hlavně neříkej nic o přírodě a o slabikách, protože jestli znáš haiku, tak víš stejně dobře jako já, že to je passé...
srha, jestli znáš trochu japhyho, tak musíš vědět, že tím, co jsi právě vypustil z klávesnice, jsi ho smrtelně urazil...
on je poslední, kdo ti bude říkat něco o slabikách a přírodě..:)
srho, nejde o to, koho čím urazíš, (viď Elyn) ale o podstatu Haiku, které se bohužel toto dílo nepřiblížilo. Souhlasím s japhym, že se jedná o miniaturu s aforismem a osobně si myslím, že velmi kvalitní!!!
za to tip..*
japhyho neznám... pokud ho to urazí, tak s tím já nic nenadělám... jestli ho uráží realita, že za haiku se ndes považuje i něco jiného, než to co přímo odvpovídá klasice, tak nevím kde žije... možná to působylo ostře, ale myslím si, že to bylo oprávněné...
ale asi to nechme být...
jen ta slovinská haiku v Hostu 2004/3 skutečně doporučuji... ale japhy asi řekne, že to haiku nejsou:)))
v tomlhe ohledu jste asi větší puristi než já....
a samozřejmě mě těší, i když se neshodnem v tom zda haiku ano či ne, že se vám to líbilo, ať už jste to brali za cokoli...
děkuji.
avi všem
Nerad bych, aby došlo k nedorozumění. Japhy rozhodně není žádný purista. Ŕekl bych, že mu stejně jako mě, jde o zachování
a respektování podstaty haiku (tj. původně zenové poezie) oproštěné od nánosů pseudo-filozofických a rádoby duchovních obsahů...
Myslím, že k většímu pochopení o co mě a nejspíš i japhymu a třeba Lakhsmi jde, je nutné trošku jiné vidění světa, bez zprostředkovaných myšlenek....
a tak právě tenhle prvek to pro mne splnilo...
naopak, žádný pokus o nějakou filozofii... je tu jen ten jediný okamžik rybáře a ryby...
Jestli vy do toho nevkládáter víc, než co tam skutečně je (tedy podle mne).
avi park
Myslíš, že by prala umělý dejchání.. takhle třeba podpořený čerpadlem?? :-)) Dělám si legraci, ale je to dobrý. Stačí ti 10 slov.. a je v tom skutečná myšlenka.. :-)) Típek
haiku je dnes už o něčem jiném než kdysi v Japonsku...
pěstují se jak přísně formální haiku... tak neformální...
sleeping: a to jsem u toho - zbytečně - odkud bereš tu jistotu...
tvé betony ti zamlžují cítění básniček, tot´můj názor.
srha: Já vím, můj názor ber s rezervou, v haiku se nevyznám - stejně všechno hodnotím spíše dle pocitu.
hm, jak znám sebe, tak fakt nezachrání...
3 haikaři - mušketýři tě pošlou do hájku :)
ale miniatura je to hezká..
:)
Netonuly, normálně chcíply, víš?
Přezivší budou mít dneska novej bejvák :)
Nazuna: Tak si přečti třeba moderní slovinská haiku v Hostu...
tuší 2004/3
anebo třeba haiku, která píše Ivan Wernisch.... než mi tady bude vykládat něco o haiku...
:) nebudu nic vykládat..
protože bychom se stejně neshodli.. a nic by z toho nevzniklo.