Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZázněje
Výběr: Elyn, Print, Lyryk, nes
05. 07. 2004
24
0
12027
Autor
srha
Zázněje
Oblékl jsem si tvou klíční kost
a pozoroval, co zůstalo pod ní.
…pak ještě níž,
liliovitý šev
a v něm zní obnažená řeka:
Nikdy jsem stromům nevěřila kořeny,
ale tady
- na místě, kde se utopil rybář -
jsem zarostla vírem.
Břeh je smrt mezi řekou a zemí.
břeh je smrt...
vyprahlá změna...
končí zde a zde
začíná to i to
...jen obnaženým chodidlem
ať tam nebo tam
tip ***
avi
Nikdy jsem stromům nevěřila kořeny....tohle a mnoho jiného je pro mě opravdu síla. Ukládám na horší časy (a že se blíží :o) t*
no jo...dis mě asi odhadnutou...
Si ji (Zázněji)jdu vytisknout, abych si ji mohla přepsat do knížečky se svými oblíbenými básničkami...
Téma je mi dost blízké a je tu krásně jemně zpracováno...
dismorphia
08. 09. 2004dismorphia
08. 09. 2004
Břeh je smrt mezi řekou a zemí.
sice v tvych basnich jeste trochu "plavu", ale vzdy tam je za co se zachytit, a vety jako tahle jsou uplny turbulatory.... Nuti proudnice me pozornosti vracet se zpet proti smeru basne a zas a znova a otacet a posouvat slova kolem dokola.... dokud na kridlech basne nekam nedoletim. :-)
Delahaye: použij ze své profese. Já už si něco představím. Pokud to teda nebude product sales manažér... pod tim si už leta nedokážu představit nic...
Delahaye: upřímně jsi mne rozesmál.... beru to doslova, mám velkou obrazotvornost... víš ty vůbec, jakou blbost jsi právě vypustil z úst? Dyk je to právě naopak. Ti, kteří mají obrazotvornost, staví nad konkrétními slovy obraz... právě že nebeorou doslova...
a ještě k těm odkazům: dostal jsem otázku, a tak jsem na ni odpověděl... osobně si myslím, že slovo zázněje zní i bez toho vysvětlování... a není k uchopení textu znát jeho skutečný fyzikální obsah... ale obával jsem se, že si třeba někdo bude myslet, že je to novotvar... navíc netuším, jak moc jsou ve fyzice poučeni čtenáři... ten odkaz se týkal primárně té fyziky... uchopit ten text lze i bez ní.
avi všem
jo, travino, já myslím, že s druhou připomínkou souhlasiti mohu, navíc stále myslím, že i poezie může býti čtenářovi dobrým postrkem ku vzdělávání dalšímu :)
tak..:) bez nějakých hněvů a mraků vůči komukoliv zúčastněnému..
on to Delahaye nemyslel ani trochu zle..
;)
srho, to jsem rád , že jsem tě rozesmál, fakt.... :-)
skutečně jsem nevhodně zvolil slovo obrazotvornost, to máš svatou pravdu a já se za to kajícně omlouvám a sypu si popel na svou hloupou hlavu. Nicméně z kontextu bylo i méně bystrému jasné, jak jsem to myslel....nikolivěk ovšem tobě :-)
Tudíž to řeknu jinak - to s tou lopatkou je efektní konina.
A už předem se omlouvám za další blbost již jsem opět vypustil z úst ... :-))
Měj se hezky a jak řekla Elyn - keep smiling.
http://mujweb.atlas.cz/www/tankista/ladeni/equal.htm
http://dt.fme.vutbr.cz/users/pavelek/optika/0213.htm
a především zde
http://homen.vsb.cz/~ber30/texty/varhany/anatomie/pistaly_akustika.htm
a zde
http://www.janbartes.net/docs/physics/razy.pdf
je to fyzikální termín z oblasti skládání vlnění...
Elyn: dyk já jsem z toho dělal na vejšce státnice...
avšak poeticky mi zní už samo to skládání zvuků...
ehmm, nic proti....jen...když vidím pod dílem několikero odkazů k pochopení textu, naplňuje mě to hlubokým rozladěním.. :-)
a oblékání klíční kosti.....uffff...ale to může být moje chybka, já všecko beru děsně doslova a mám velkou obrazotvornost... :-)
část kurzívou je fajn...docela dost
avi
dismorphia
05. 07. 2004
Delahaye.. tady nejde o odkazy na pochopení textu, ale jen jednoho výrazu....
:) keep smiling :)
Elyn : tož to já sa řehnim furt, že jo...i včil ... :-))
Já to snad i chápu, ale dle mě se jedná o klíč. Já taky můžu použít v dílku velmi odborný název ze své profese, ale nebude to fér k "laické" veřejnosti.
That´s only my opinion, of course .. :-)
:))
of course... :)
aspoň by se laická veřejnost poučila... zas jednou by otevřela zaprášené slovníky a vzdělávala se..
Kdyby to tak nebylo, tak bychom skončili u slabikáře :))
už mlčím :))