Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚvaha záhrobní
16. 07. 2004
13
11
7458
Autor
Natasha_
Hrobku zaplatím
Nám z lásky
Oběma
Odkryjí-li hlínu
Z mého hrobu
Najdou rakev
Odkryjí-li víko rakve
Najdou samovar a tác čajových sušenek
Zanechaný
Zamyšleným
Zahradníkem
Budeš-li v té chvíli ve vedlejším hrobě ještě živ
Klapni víkem
11 názorů
Nechápu ten smysl souverší. A že byl na hřbitově zahradník s tácem čajových sešenek a pak je zapomněl v rakvi. No nevím. Nic moc
nekdo jiny nez ty
11. 08. 2007
Víš Ty co - dneska už píšu zase trochu jinak, přemýšlím jinak, asi bych i jinak reagovala pod kritikami...těžko říct. Tuhle básničku mám pořád nějak ráda, snad právě proto, že je to taková legrácka.
Díky, že ses zastavil.
ale vědět
nebo snad tušit jen
by to měl
např:
chtěl bych
v básních nacházet smyslnost
tvých černobílých rtů
fidlip: Kritik sám nemusí vůbec dokázat, co v básni touží nacházet - proto obvykle není psaní blaženost, ale trýzeň, byť opojná :--)
Bulanžérka
31. 01. 2006Andřich_Nepojal
30. 11. 2004
toš já to beru jako úsměvné a ten rým v pointě je super. sice samovar a sušenky se mi zdají pouze vycpávkovou přípravou na zahradníka (anebo si to neumím dobře vyložit) ale jinak je to fajn
To už bylo lepší :) Tahle se mi líbí....být o trochu lepší...ale co, já si TIPnu za to víko:)
****T
Inu, člověk nikdy nemůže napsat všechno tak, aby to přesně rezonovalo.
Potěší mne, že aspoň občas to někomu do noty padne. A samozřejmě, nad kritikami těch, co do noty nepadly, se zamýšlím.
Souhlasila bych s buublinkou, než hloupý rým, raději žádný.
Zamyšlený zahradník - to mi přijde v pořádku, proč jinak by nechával ty sušenky a samovar?
Takhle už mě dávno nikdo nepitval :)
To je prima. Názory lidí, kteří mají k člověku neutrální vztah, nenahradí nic.
Líbí se mi to, ačkoliv mi v uchu drnčí ta nepochopitelná zvuková shoda / proč rým, když je to v nerým. poezii?
- zahradníkem / víkem; asi bych také usmrtila ...
a nepotřebuji mít dvě přídavná jména u zahradníka, stačil by mi on sám - už taková postava se mi líbí, všude ryby a rybáři a najednou zahradník ...
nevím, jestli dostatečně chápu, ale vyvolává to ve mně takové smíšené asociace - na hranici vážna a komična
Já se neustále pohybuju na pomezí rýmu a nerýmu. Vždy váhám nad kategorií... Ten jediný rým na konci je schválně, je to takový hravý text a tohle je taková kudrlina na konec.
Právě, že si myslím, že právě tohle by potřebovalo v tomhle směru učesat - buď to a nebo druhé.
Jsem pro nerým, protože nakonec vyzní ta absurdita; jen, když jsem si to četla nahlas, rým mě pohltil a já slyšela jen tupé -kem - kem
Což, je to můj názor a zdrhám, dík za dovysvětlení.
Jak tady bylo řečeno, je to mezi vážností a komičnem, ale mě se to líbí. Mohu se tomu smát, nebo nad tím přemýtat.
Tip.