Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŽena
10. 10. 2000
6
0
9093
Autor
Carodej
Zmatená a roztoužená?
Nediv se, jsi jenom žena,
to slovo je skrytá síla,
na pohled snad slabá víla,
ale tvá moc už se sbírá,
v ženství skryta je má víra....
Zmatená a roztoužená?
Nediv se, jsi jenom žena,
za to JENOM bys zaslouzil za usi... ;-)
Viz Sůva, třeba vidím co chci vidět. Řekne-li o sobě někomu žena, že je zmatená a touží, dává najevo upřímně slabost a nemyslí tím zrovna na své emancipované místo vedle muže, myslí tím jednu z mnoha stránek své ženskosti, která, jak autor podotýká a zároveň si uvědomuje, je mocnou zbraní a proto není slabostí se přiznat k pocitu.
Je to pekne... jenom si nedokazu predstavit, co by nasledovalo, kdybych sve mile rekl, ze je jenom zena. :) To by byl kolotoc, no nic.
Je to asi nejkratsi uvaha, ktera ma smysl, jakou sem kdy cetl... (mimo slov: Myslim, tedy jsem). Je to zajimave, ne moc dohloubky probranne tema, ale presto, v tomto pripade autor nechava velky prostor pro fantazii... :)
Miroslawek
18. 10. 2000Helgeborge
17. 10. 2000
Zajímavé, milé...jen mi, ani nevím proč, připadá poslední verš nějak jiný, jakoby patřil do jiné básně...
Tvá úcta z řádek přímo čiší
kdo chce, ten ji cítí, slyší.
Děkuji ti za ženy
příteli náš vzdálený
ale tvá moc už se sbírá,
v ženství skryta je má víra....
to se mi líbí moc
Jestli taky můžu k tomu "jenom žena".....no a co.Tys měl vždycky jasno?Sice si to nemyslí každý,ale i žena je člověk.Ale je fajn,že máš úctu k ženám.Máš u mě malé bezvýznamné +...:-D
cloviecik_3
11. 10. 2000
jako básnička dost slabý...
jedno je ale jistý, průměrná žena je psychycky znatelně silnější, než průměrnej chlap...
Snad psychicky ne?:o) Promiň, to je za tu slabotu, he he, néééé, fakt si to nedělá nárok na silnou báseň, tak jak jsem to viz výše napsal, tak jsem to sem šlehnul, bez nároku na Arénu:o))))
č: možná sem měl napsat psychycky sylnějšý ;-))) ale jo uznávám, chyba...
Nějak z toho cítím nedopracovanost. Odpovídá to asi tomu, co píšeš v prologu. Nemá to takový šmrnc jako ostatní Tvoje dílka. Možná kdybys tomu v budoucnu věnoval trochu času, něco by z toho mohlo být. :o)
Takže...... byla to moje reakce na jednom diskusním chatu na tuto větu, cituji: Moje odpoved ja nevim, jsem zmatena, hrozne zmatena, touha.........
Odpověděl jsem těmi verši. Co se té Falčiny reakce týče - neznamená to JENOM ŽENA, jako něco pejorativního, specielně k tomu, že MUŹI jsou něco víc - váže se to primárně k prvnímu verši. Je to něco ve stylu - jsem jenom člověk. Tedy - jsi jenom žena - zmatená a roztoužená......
:o)
BTW - ten poslední verš znamená samozřejmě moji (mužskou) pokoru, sklánění se k ženství, k oné síle, která nám mužům vládne, i když si to nechceme leckdy přiznat. :o)