Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLikvidace vkusu
Autor
rozhněvaný_malý_muž
Nedávno jsem se díval v televizi na fotbalové utkání, které spolukomentoval jeden bývalý slavný český fotbalista. Byl jsem potěšen, že se mi dostane rozboru jednotlivých akcí od opravdového profesionála, ale vše nabralo trochu jiný směr. Řekl bych poněkud destruktivní.
„Tady stačil obránce zasáhnout, odkopl balón do zámezí a akci tím zlikvidoval,“ dozvěděl jsem se. „A v tomhle okamžiku výborně zareagoval hostující gólman, vyběhl a šanci zlikvidoval.“ A abych těch likvidací neměl dost: „Domácí hráči výborně brání střed hřiště a likvidují většinu akcí soupeře už v jejich počátcích.“ Sám jsem byl z takto ostrých slov poněkud zmaten, spíše ale zlikvidován.
„Fuj! To byl likvidační zákrok!“ vykřikl komentátor, když jeden z hráčů tvrdě atakoval soupeře.
Po zápase plném likvidací jsem měl zlikvidované nervy. Doufal jsem, že alespoň rozhovor s jedním z trenérů mi poskytne načerpání několika mála smysluplných informací. „Proč nenastoupil Chocholoušek, jeden z vašich nejlepších útočníků?“ zeptal se komentátor. „Bohužel, Chocholouška znenadání zlikvidovala chřipka. Namísto něho byl povolán do sestavy Novák, ale jeho výkon byl výborný a přesvědčil mě. Konkurenci naprosto zlikvidoval.“
Po tomto rozhovoru přenos skončil, ale vůbec bych se nedivil, kdyby nějaký agresivní fanoušek pomstil prohru svého týmu zlikvidováním jedné z kamer televizního štábu. Pravděpodobně k tomu nedošlo a všichni opravdoví fanoušci se jako vždy odešli zlikvidovat do hospody.
Ale tím veškeré likvidování neskončilo. Večer u televizních zpráv jsem se totiž dozvěděl, že australským hasičům se podařilo zlikvidovat rozsáhlý požár, lupič, který držel rukojmí v bance, byl zlikvidován speciálním zásahovým komandem, a že velká tuzemská firma prochází likvidací.
Po zprávách přišel čas sportovního bloku. V něm komentátor oznámil, že byl propuštěn jeden hokejový trenér. „Zlikvidoval funkčnost týmu a mnoha hráčům zlikvidoval kariéru,“ okomentoval jeho propuštění generální manažer klubu.
Vzhledem k tomu, že jsem měl všech likvidací dost, podíval jsem se do programu, jestli nedávají nějaký příjemný, inteligentní a nenáročný film. Bohužel pouze jediná televize dala před estrádami přednost celovečerní podívané, ale už jenom samotný název filmu mě poslal do kolen a následně v mrákotách do postele. Zněl: „Likvidátor.“