Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

detailem

Výběr: Pišta_Hufnágl, Matyjustin, Cannisha, Elyn
13. 12. 2004
22
5
4774
Autor
StvN

možná se naštvat nenechám

 Život bez držení.

 Fast record.

 Život jako beat bubeníka UDG.

 

?Káárle! Co dělaj tvý fusky na sporáku??

?Se suší. Suší se.?

?Smrdí až na půdu. Bude ti páchnout svíčková.?

?Hm.?

?Budeš dneska něco dělat??

?Jasně.?

?Tak jdi.?

?Jáásně.?

 

Ptal jsem se tě, jak bys ho pojmenovala. Líbil se nám a já o něm chtěl napsat. Bubeník kapely UDG. Magor rozjetej jako staccato nemocnýho srdce. Nakonec jsem to vymyslel sám, protože ty nepaříš a já se v davu stejně neperu a na bubeníkovo nahý břicho koukám čistě ze zájmu o literaturu. A čistě ze sobeckýho zájmu vo svý ješitný ego jsem ti řekl: Ser na něj. A tys mě poslechla a lístek od bundy mu vrátila a on nás stejně předběhl a pak si už jenom pamatuju, jak se ráno naše stíny bojácně dotýkaly a já byl šťastnej, že mi z pusy táhne kakao a ne vyčpělý pivo.

 

?Káárle, co jsi dělal s tou televizí??

?Nic.?

?Tak proč nejde??

?Je rozbitá.?

?Nebuď drzej a běž radši něco dělat.?

?Jáásně.?

 

V takových chvílích mám vždycky pocit, že musim říct nějaký moudro. Jako třeba že život je jen hra a nemá smysl se čehokoliv bát. Ale taky vim, že člověk je jen otrokem svých citů a když ženská neposlouchá, měl bych to zkusit znovu za chvíli. Říkám si, proč se ve škole neučí, jak vycházet s lidma, který máme rádi.

 

Možná proto jsem nezabil dvounohýho lítacího koně zavíracím nožem.

 

Možná proto jsem v centru Prahy vykouzlil hospodu, kde se nedá jíst a číšníci jenom čtou Blesk, píšou SMSky a přenáší rezervačky ze stolu na stůl a když se nenajíme, tak se rozloučí svým: Děkujeme za návštěvu.

 

Možná proto mám kapsy hlubší než svý slavný city, kterejm stejně nikdo nevěří a tebe to nutí stoupat si na obrubník i když jsi stejně větší než já.

 

Možná proto se někdy zakuckám jako můj ubohej komp, kterýmu se zvuk pere s obrazem tak, že si radši pustíme vltavu tři a posloucháme pohádku ve čtyři hodiny odpoledne a venku je tma a jaro tak daleko.

 

Spíme. Teda ty spíš. Já přemejšlim, jak ztlumit rádio na druhý straně místnosti, aby tak neřvalo a nevzbudilo tě, když je mi s tebou v náručí tak dobře.

 

?Káárle, ta televize už zase nejde.?

?Asi je rozbitá.?

?Neměl jsi na ní nechávat ty tvý smradlavý fusky.?

?Hm.?

?Už jsi dneska vůbec vylezl z postele??

?Jasně.?

?Tak vyskoč a jdi konečně něco dělat.?

?Jáásně.?

 

Dneska jsem bez tebe přejel Týnec a dojel až do Čerčan, kde byl hodnej průvodčí a nedal mi pokutu, že jsem si nekoupil lístek ve stanici s pokladnou. Připlatil jsem jenom osm korun a to je dobrý, když si vemu, že nasednout do špatnýho vlaku, mohl jsem dojet až do Říma nebo vůbec k moři a odtud jsou návraty vždycky těžký, tím spíš, že Řím je plnej cizích lidí a tady byla aspoň naděj, že ti pošlu zprávu, když mi bude smutno. Že jsem ji neposlal neznamená, že mi smutno nebylo, ale znovu jsem ve vlaku usnul, a tak jsem si udělal půldenní výlet courákem do Čerčan a zpátky a abych ukázal, že nejsem srab, napsal jsem ti na ICQ, že se na tebe těšim a slíbil ti, že si budem rozumět i bez pomoci alkoholu. Myslim, že ses na druhý straně musela smát.

 

?Káárle, tys zabil můj fíkus.?

?Kecy.?

?To si na ty fusky neumíš najít lepší místo??

?Příště.?

?Příště už tady nebude kousek nábytku, na kterým by se neodlupovala barva. Příště už tu nebude jediná živá kytička a příště ti snad už dojde, že si je máš vyprat.?

?Hm.?

?Slyšels mě??

?Jasně.?

?Tak konečně vstaň a běž něco dělat.?

?Jáásně.?

 

A protože nejsem dokonalej ani bůh ne, je něco z toho pravda něco výmysl. Všechno čistě ze zájmu o literaturu. Ale dobrá zpráva je, že ty to poznáš.


5 názorů

StvN
21. 04. 2014
Dát tip

To už je pryč:)

Měl bych takový věci smazat.


oran
19. 04. 2014
Dát tip

fajne :-)


StvN
07. 01. 2009
Dát tip
Do toho buď dorosteš, nebo se zklamáním přestaneš psát. Kdo ví. Většinou to končí špatně. Zejména u dívek.

StvN
04. 05. 2005
Dát tip
Pravda.

StvN
15. 12. 2004
Dát tip
Tak se tedy ptám. Kdo jsi?

MeTB
14. 12. 2004
Dát tip
Já jsem po přečtení plný nějakých nesourodých pocitů, Rimmere...totiž StvNe. Ne, promiň, to byl laciný fórek - ale faktem je, že mi to Rimmera moc připomíná (jen je to...hm...filozofičtější?) Radši si to přečtu ještě znovu, až najdu čas.

StvN
14. 12. 2004
Dát tip
Co je zase tohle? Vážně mi nechceš říct, kdo jsi?

ssalpy
14. 12. 2004
Dát tip
To jo.... to se někdo má. *t*

StvN
14. 12. 2004
Dát tip
Všichni se máme, jenom někdy nevíme, kde.

ssalpy
14. 12. 2004
Dát tip
Kde? Nebo jak?? Nebo co vlastně?

ssalpy
14. 12. 2004
Dát tip
...

StvN
14. 12. 2004
Dát tip
Ach jo.

Elyn
14. 12. 2004
Dát tip
jo, ...něha.. :) *

StvN
14. 12. 2004
Dát tip
Něha bez břeha. Dík za návštěvu.

Elyn
14. 12. 2004
Dát tip
...neděkuj, mi to dneska sedlo... a prostě kdo nezažil, neuvěří... :)

Markel
14. 12. 2004
Dát tip
Pěkně jsem si početla, líbil se mi obsah i forma - T

Plopez
14. 12. 2004
Dát tip
Přirovnání k Rimmerovi je tady docela na místě. Je to takovej líbivej mainstream, což se dá říct i o UDG...říká si to o tip, tak proč ho nedat? *

pozorovatel
14. 12. 2004
Dát tip
Teď, když máš konečně ten zlatej výběr, můžeš bejt tím mým kamarádem. :)) Jaká bude oslava?

StvN
14. 12. 2004
Dát tip
Janku ty kecáš. Jestli vám to přijde Rimmerovi podobný, pak možná je. Já si tim tak jistej nejsem. Možná se zeptáme jeho. Lukáši, zvu tě na pivo. Teď nemůžeš svého kamaráda odmítnout.

pozorovatel
14. 12. 2004
Dát tip
Zažádám, aby ti odebrali výběr!!!

Víš, tohle je fakt dobrý, tak suše popsaný to co se děje ve většině hlaviček a hlav... bez rozdílu pohlaví. tipuji to na tip. :o)

Flammea
13. 12. 2004
Dát tip
*

Terpsichore
13. 12. 2004
Dát tip
když nestojíš o hlubší, tak jenom * a všechny ty moudra si nechám na příště :-)

JiKo
13. 12. 2004
Dát tip
Dybysme byli dokonalí stálo by to za howno, a když nejsme,... stojí to za eště větší... Hezky to klouže do krku. Jakou dobrou zprávu máš pro mě?:-)

komedie
13. 12. 2004
Dát tip
t

pozorovatel
13. 12. 2004
Dát tip
* no, já se ještě vrátim

j_i_r_i_k
13. 12. 2004
Dát tip
Téééda, chlope, už Ti někdo řekl, že próza Ti prostě de?

pozorovatel
13. 12. 2004
Dát tip
neznám UDG a v začátku se občas nechytám "Možná proto jsem nezabil dvounohýho lítacího koně zavíracím nožem." až na tohle druhou část chápu a líbí se mi "Možná proto mám kapsy hlubší než svý slavný city, kterejm stejně nikdo nevěří a tebe to nutí stoupat si na obrubník i když jsi stejně větší než já," mi je nesympatický a citům věřim. Odtuď až do konce líbí, občas i trochu víc líbí. Dobrý.

pozorovatel
13. 12. 2004
Dát tip
jenom doufám, že jsem nebyl hlubší, až teď jsem si všimnul, že autor u tohoto díla nestojí o hlubší kritiku

dismorphia
13. 12. 2004
Dát tip
tohle je hrozně pěkný*

buublinka
13. 12. 2004
Dát tip
pěkná, pěkná, pěknáá

StvN
13. 12. 2004
Dát tip
Pišto, našel jsem něco mnohem lepšího. Jiříku, tohle slyším poprvé, ale lichotí mi to. Lukáši, nejen že se nemůžeš všude chytat, ty se dokonce místy chytat nesmíš. Dík za kritiku. Jinak na fotu je UDG a bubeník Karel nebo Tomáš je druhej zprava, ale jak neni v pohybu, tak nevynikne. Dík všem a hlavně těm, které vidím pod svým dílem poprvé, to je výkon hodný úcty.

StvN: Tož gráduluju! :)

Nestojíš o hlubší kritiku? Chápu... Ale "V" ti vnutím i proti tvé vůli. Řekl bych, žes našel múzu...

katugiro
13. 12. 2004
Dát tip
To je dobrá zpráva. *

Matyjustin
13. 12. 2004
Dát tip
tak je to spravny Svedomi: Mel bys dat tip Ja: jj, dam Svedomí: A taky do vyberu Ja: Jaaasne :o)

katugiro
13. 12. 2004
Dát tip
Svedomi: Nemel bys posilat avizo katugirovi. Ty: Jaaasne... (a šup tam s ním :) )

Matyjustin
13. 12. 2004
Dát tip
katugiro: Ja:.... :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru