jujky ,,,až nebudu utahaná jistě se do něčeho od tebe začtu ,,T
ze zacatku jsem si rikala boze co to je, ale pak jsem se zacetla a konecny dojem je libivy
Darkness, gemina : Děkuji za návštěvu a za hodnocení. Přeji Vám hezké a pohodové dny.
Musim rici, ze si Te dam asi do oblibenych autoru .. hezky se ctes ***
Jonka: Děkuji, jsem moc rád, že se Ti líbí
Tohle dílko se mi vloudilo do srdíčka...
ale nikdo neví, jak to vlastně bylo...
Milá andromedo! Ono se ani nedá z jistotou říci, jestli něco takového vůbec bylo...spíše ne. Nevíme dokonce zdali to Homér vůbec všechno napsal/složil...pravděpodobně ne. Avšak dochovalo se nám jisté ucelené znění Ilias jako poměrně přesný záznam mýtu. Pokoušet se jej přepisovat je něco jako vymýšlet si, co by dělal Hamlet, kdyby se nesetkal s duchem svého otce (třeba si vzal Ofelii?)...zkrátka parazitování na cizím nápadu.
Nechtěl jsem se do Drahta nijak navážet. Chápu i argument staršího dílka do šuplíku. Jen věřím, že by bylo lepší, aby každý, kdo se odkazuje k nějakému původnímu námětu, tento námět alespoň znal.
Je to velmi pěkné. Mám jen určité výhrady k nepřesnostem jako "historie" (ve skutečnosti se jedná o jakýsi slepenec mýtů) a to ztotožnění s Paridem. V tě době jsi Ilias zřejmě nečetl, jinak by ses nepřirovnával ke zbabělci, který uvrhl své město do neštěstí, porušil všechna pravidla slušnosti - unesl ženu svého hostiltele i s jeho pokladem. Navíc Helena jím pak sama pohrdala a ráda se vrátila k Meneláovi. V podstatě ji tam v posledních fázích drželi násilím.
Augustus: Děkuji za zastavení a za vysvětlení. Jedná se o dílo ze šuplíku (-20let), což samozřejmě nemůže omluvit historické nesrovnalosti.
avi
pro mě trochu zmatený
mně se líbí celá / tip od Heleny/
Iggy - díky i za malý TIP
mně se moc líbila, já nemám připomínek - T :-))), za nic se nikomu neomlouvej!! Je to Tvoje, tak si to braň!!! Myslím si, že kdyby dnes nějakým nedopatřením publikoval na P. třeba Neruda, tak by na něm někteří kritikové nenechali niť suchou :-))
Jojo, žijeme pořád ve spirále, která se točí a vždycky vznikne drobná paralela. Hele, ale stejně má gab pravdu, když říká, nikam se nikdy nežeň :-) Sice bych to nenazýval tak kategoricky zkázou, ale zdá se mi z gabových básniček, že až moc dobře ví, o čem mluví, tak mu budem věřit, jo?
tip
Zaujala mě moc..... starověké Řecko.... je pěkná a zhudebněná jistě také... TIP
zpracování je výborné i s připodobněním .... škoda, že to leželo jen tak v šuplíku.
na verších by se ale dalo leccos vylepšovat.
za téma Tip
To máš pravdu. Mám z toho rozvodu trochu depču a tak jsem nostalgicky vytáhl ze šuplíku tuto 14 let starou ( původně )písničku. Ta dotyčná se tenkrát opravdu jmenovala Helena a tak jsem si jen "půjčil" ten název "Trojská válka". Nějak ten čas příšerně letí ...
Pokud to nenavazuje - omluva!!
Není to vyloženě zlé, celkem to plyne, ale něco tomu chybí. Chybí tomu jakýsi náboj, nějaká ta jiskra, která by nutila čtenáře dočíst to až do konce
mně se také některé rýmy líbí...
Sice se skrýváš za historií, ale je to zase jen bláznivá přítomnost. Pokud je to nenápadné pokračování Tvé první básně z před dvou dnů, tak se moc rychle ženeš do další zkázy. Pokud je to pouze vymyšlené, tak utírám ledový pot z čela - si zachráněn. JÁ Ti dám Tip za hezkou básničku a TY si dej studený obklad, abys neblbnul. HODNĚ ZDARU!!! :-)
Tohle to je 14 let staré, vytažené ze šuplíku dějin. Původně to bylo i zhudebněné ...
docela fajn rýmovačka, byť o Trojské válce to neni
jo, rýmy to jsou docela fajn, ale ....
neviděl jsi mockrát Tróju??