Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seA nevymyslím nic
Výběr: rebecca13, Lyryk, Elyn
24. 02. 2005
16
1
8577
Autor
Rowenna
...a nevymyslím nic
A nevymyslím v tom smutku
nic, co by nezvonilo
v uších všech co na všech
sítnicích ulpívá a přesto
je srdce na hadrovém laně
jen zvlhlý hadřík
a kdosi od věků je
dokola ždímá.
1 názor
to se mi líbí, zvonit v uších všech a ulpívat na sítnicích
ždímat a ždímat, v tom smutku to nejde jinak? :)
četl jsem víckrát.
zní mi. není to přece jen útěcha, nechat stopy blesku na sítnici a být slyšena?
díky
*
...tak toto zvlášt... když to zeje tichostí prázdnem... tohle ke mně opravdu mluví...
je srdce na hadrovém laně
jen zvlhlý hadřík
a kdosi od věků je
dokola ždímá.
dík***
avi
te-o-ry-je
není mo-je
TOsouTEDAnerýmy
Rýma
není prima
Už ta rozprava jako by ani nesouvisela s tím srdceryvným výkřikem...
Asi víc cítím, než TEOŘÍM.
A fčil mě seřvěte :-P
... len malá otazka: Tie vynechané čiarky resp. pomlčky, podla toho čo si autor rozhodne tam napísať sú schválne? Pretože niekde sú použité a niekde vynechané. Bol to zámer alebo to nemá žiadny umelecký význam. Dík za odpoveď. : )
To není záměr - to je ledabylost. Nepozornost. Opravím to - protože v téhle bych asi čárky zrovna nechtěla - a nad tou jedinou jsem přemýšlela, že je gramaticky správně - u těch dalších, tam, kde pomyslně scházejí, tam jde o jednotlivá sdělení, holé věty, u kterých nevnímám potřebu oddělování čárkami, jen u té jediné, která tam zůstala, mám pocit gramatické nutnosti.
Díky, že si všímáš. Občas je mi to vytýkáno, ano. :-)
myslím, že jsem nedala avi.
chybějící čárky řeším určitým odsazením textu.
Takhle si to pamatuji:
Do druhé skupiny zařaďme rýmy, u nichž je zvukový nesoulad zcela jasně patrný:
Konsonance
tzv. souhláskový rým, shodují se pouhé souhlásky, na první poslech vlastně žádná shoda neexistuje - hole - halí.
Asonance
souzvuk koncových souhlásek - sítě - - dýně - může poněkud splývat z rýmem souhláskově nepřesným, zvuková odlišnost v rýmových slabikách je však markantnější - asonance je vlastně vyhraněným podtypem rýmu souhláskově nepřesného.
čili - to vnímám - že asonance je druh nedokonalého rýmu. :-)
tak to už je něco jiného... čistě technicky je rozdíl mezi rýmem a rýmem nedokonalým
asonance samozřejmě je rýmem nedokonalým ale není rýmem
rým buď je nebo není
rým nedokonalý je nedokonalý...
a jinak asonance je shoda koncových samohlásek! :-)
Nemať laika začátečníka, já si to zafixovala, že i nedokonalý rým je rým, a nedokonalost neznamená známku kvality.
známku kvality to samozřejmě neznamená... je to ouplně jedno... žádná chyba nebo něco takového...
a terminologie je jen terminologie... nejsme u zkoušky z versologie:-)
vždyť je to jedno... já tě přeci chválil za to, že jsi to očekávání rýmu nenaplnila....
je srdce na hadrovém laně
jen zvlhlý hadřík
a kdosi od věků je
dokola ždímá.
t
pozorovatel
21. 02. 2005
Nestává se mi často, abych začal zkoumat něco, co si říká volný verš, po stránce rytmu... stalo se... první strofa hodně zaujala...
a jak je to useklý jen tou asonancí... já měl očekávání (silné) rýmu *!