Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte segiball
Autor
gr_4you
Gi-ball
Posunul se v posteli do polosedě, podstrčil si polštář pod záda a zapnul rádio. "Máš na stole snídani!" ozvala se z kuchyně Klára. "Hmm" brouknul si pro sebe otráveně. Rádio vesele chrlilo debilní písničku s přiblblým textem: "Ukradlas mi housku, já tě za to kousnu." Zapálil si cigaretu a natáhl šedavý kouř do svých unavených plic. Vyfoukl dým do sloupu světla trčícího z oprýskaného okna. Kouř neotálel a počal v ostrém ranním světle tvořit okouzlující choreografické kreace.
"Ukradlas mi buchtu, já tě za to kuchnu" řvalo vesele rádio. Téhle hudbě nerozumněl. Jak je to dlouho, kdy jsem se ještě považoval za mladého?
"Slyšíš?" zaječela Klára od vedle. "Máš tady tu snídani!"
Záměrně nereagoval. Povšiml si tapet prosvítajících za bariérou kouře. V mysli se mu proměňovaly v podivuhodné nespoznané abstraktní krajiny.
Asi jsem ještě v hladině alfa, řekl si a pokusil se zaostřit zrak. Típnul cigaretu do mosazného popelníku plného včerejších vajglů. Tak,... vyčištěný zuby bych měl. Klára už se neozývala.
Urazila se. Idiotská píseň ustala. Právě včas. Už už chtěl přeladit.
"Je sobota, 2. srpna 2013. Posloucháte stanici Hyper. Za nedlouho nám zvukové znamení ohlásí 8 hodin."
"Kláro, já nemám hlad" pokusil se uklidnit situaci. Neodpověděla. Takže je uražená.
"...Tůt Tůt. A po reklamě nám Adéla Celmanová přinese čerstvé zprávy. Tak co nám po reklamě povíš, Adélko? "
"No takže, kouče národního gi-ballového týmu Pavla Dvořáka jsem se zeptala, jak vidí náš tým svoje šance v prvním mistrovství světa v gi-ballu, pak tu máme jedno přepadení banky Chroustovicích, česká miss internet Marie Pichová nám svěří, jaké má trable se svým novým přítelem a na závěr nám historik doktor David Lupoměch ve stručnosti poví o souvislostech dnešního přepadení České repubiky takzvanými ochrannými složkami nadnárodního koncernu Ramago."
"Tak tedy po reklamě se budeme se těšit Adélko. Pěkné sobotní ránoVám všem, milí posluchači, přeje moderátor Radek Řehůřek."
"Reklama! reklama! REKLAMA! R e K l A m A!!"
Zustal sedět s otevřenou hubou. Přepadení, tak je to tady!
Vyskočil z postele, vytáhl si zaříznuté slipy ze zadnice a vběhl do kuchyně.
"Kláro, Kláro! Je to tady! Jsme přepadeni!"
"No, no to je povyku!" odsekla Klára od myčky na nádobí. "Vystydne ti čaj!"
"Čaj?" opáčil nechápavě. "Kláro, ty to nechápeš? Přepadli nás! Armáda Ramaga překročila hranice!"
"Ty se z tý politiky jednou pomineš. Dyť to hlásej už vod sedmi."
"Z politiky? To nemyslíš vážně!? Jsme ve válce chápeš to sakra?! Zapni intervizor!" vykřikl a pohlédl na vypnutou obrazovku na lednici.
"Nefunguje!Obsadili ho." řekla znuděně Klára a vrazila mu do ruky ovladač. "A neřvi vzbudíš Míšu"
Zapnul přístroj a na monitoru se objevila černá cedule:
-V důsledku organizačních změn jsou všechny stanice blokovány. Děkujeme za pochopení.Proserfoval všechny navolené stanice, ale všude byl stejný nápis.
"Obsadili televizi!?" vydechl a klesl do proutěného křesílka
"Televizi?" zakroutila hlavou Klára. "Kdy s těma archaismama přestaneš, žiješ stolet za vopicema!"
Chvilku udiveně civěl, pak se z křesílka vymrštil a běžel do ložnice k rádiu. "Nekupujte zajíce v pytli, kupujte oříšky v čokoládě! Luneton - vaše čokoládová Luna!"
"A je tu Adélka Celmanová s čerstvým zpravodajstím"
"Již za tři dny se v New Ramago City ve sprotovní hale Ramago-sport koná světové mistrovství v novém oblíbeném sportu gi-ballu. Jaké jsou šance našeho národního mužstva jsem se zeptala kouče Pavla Dvořáka...."
"Gi-ball!" zařval zhnuseně a třísknul pěstí do rádia.
"Co blbneš?!" vyjekla nechápavě ze dveří Klára "Tebe nezajímá gi-ball?!"
****