Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTouha po něžnostech
29. 09. 2005
1
0
4633
Autor
wišně
V plamenech odcházejícího slunce se topí můj zrak,
ale mnohem radši bych viděla tebe.
Můžeš si mé tělo vzít kdykoliv jen tak,
třeba jen na ozdobu až půjdeš do nebe.
Před oknem proletěl nešťastný pták,
a přistál.
Už se těším na další shledání naše a pak,
budu plakat dál.
Polib mě na tělo a dostaneš na oplátku
také ústa ode mě.
Chtěla bych si přijít pro pár dalších polibků,
ale asi se chovám neskromně.
Sakra, tolik kritik jsem v životě nedostal...a to si ty svoje věci dávám i do klubů 8)) Co se týče kritiky, tak já ti svoje už řekl (teda, že básničky nekritizuju, neb to neumím) ale co se týče ostatních tak bych jim doporučil aby si od tebe přečetli i něco dalšího (což možná i udělali ale já si je nepamatuju...což není nic neobvyklého), když už chtějí za tebou dělat tlustou čáru...koneckonců, žádnej učenej z nebe nespadl a i mistr tesař se utne, že...:)
nenech se odradit , piš klidně dál :-)
je to odpovídající básnička na tvá léta...
Smetiprach
01. 10. 2005Nicollette
01. 10. 2005Smetiprach
01. 10. 2005kouzelná_květinka
01. 10. 2005
i za tuhle kritiku,ti děkuji, protože aspoň vím co mám změnit a omlouvám se za ty chyby co se týče čárek, chtěla jsem je opravit, ale zapomněla jsem. ještě jednou díky.
Inu, kdyz autor tolik stoji o tu hlubsi kritiku...
Tema je skvele, romantika je fajn. Jenze to sladkobolne zpracovani je tak trochu krokem vedle. Autor mi muze oponovat, ze to tak citi. Jiste. O citech tu nikdo nemluvi. Mluvim o slovech, ktera ty city vyjadruji. Uz pomerne dlouho jsem necetla takovou snusku klise a nesmyslu.
"V plamenech odchazejiciho slunce se topi muj zrak,
ale mnohem radsi bych videla tebe."
Kdybych mela pocitat, kolikrat uz jsem v podstate totez cetla, sedela bych tu do rana a ani tehdy bych nebyla u konecneho cisla, spise bych usnula unavou a nudou.
"Muzes si me telo vzit kdykoliv jen tak,
treba jen na ozdobu az pujdes do nebe."
Beru prvni, tam je to jeste vcelku v poradku, ale ten druhy? Co to znamena? Ze se autor povazuje za vlastnika natolik puvabneho tela, ze si mysli, ze by bylo nebi ci nekomu, kdo do nej vchazi, ozdobou? A navic ten rytmus, ach. (Pokud se tedy ono slovo neurazi, ze jej pouzivam zde.) A ano, jiste, rym tebe-nebe je jednim z nejoblibenejsich, tedy jiste i jednim z nejlepsich.
"Pred oknem proletel nestastny ptak,
a pristal."
Odkdy se pred a pise carka? Z textu usuzuji, ze autor je budto venku a sleduje nejake okno, nebo ze je s nim ptak v mistnosti. Dale nerozumim tomu, kde ptak pristal. Ale to zrejme neni dulezite, protoze onen ptak ma v basni beztak ulohu pouze vyplnovaci. Vyplnuje dva prazdne radky, byt ne prave zdarile. Ale vyplnuje, to ano.
"Uz se tesim na dalsi shledani nase a pak,
budu plakat dal."
A opet - co tam dela ta carka? Inverze mi tu pripada zcela nepochopitelna, stejne jako fakt, ze setkani s onim "onim" ci onou "onou" by melo vest k placi namisto k radosti. O rytmu a rymech se ani nezminuji.
"Polib me na telo a dostanes na oplatku
take usta ode me."
Polib me na telo je zhovadilost hodna zakyne ctvrte tridy, ktera uz vi, ze neznosti maji neco spolecneho s telem, ovsem jeste si neni zcela jista, se kterymi jeho castmi.
Dlouho jsem se opajela predstavou, kterak si autor vypreparuje usta, aby je mohl predat objektu sve vasne, a kterak tento reaguje.
"Chtela bych si prijit pro par dalsich polibku,
ale asi se chovam neskromne."
Nu, co bych k tomuhle mohla rict. Snad jen, ze je to des a jedno z nejlepsich mist basne.
Celkove mi pripada, ze se autor chova neskromne predevsim, kdyz ocekava pozitivni nazor od cloveka, ktery se krome urciteho citu pro jazyk muze pochlubit i vice-mene zdravym rozumem.