na začiatku som si vravela, tak toto tip odo mňa nedostane...ale na konci som sa už len uškŕňala...a toto si proste vystihol...
*
Je snaha jej definovat
zpodobňovat
...a přičítat mu vlastnosti
...a skutky
Je snaha tvrdit, že není
..a je toho možná ještě víc... mně se nejvíc ten medvěd...*
Vezmi, prosím...no jo, ale kdy se my dva zase uvidíme? Abych to u sebe neměl půl roku (budeš dělat zase někdyčtení u Černého Petra?)
Některá z těch tvrzení mi cosi připomínají. (Mlha na konci cesty; vyhořelá krabička zápalek).
Pro rebecca13: Děkuji za avízo. Celek nechápu. Chápu, že je-li vhodné zkrátit dvě česká slova na počáteční písmena tří anglických, pak se tu děje něco ušlechtilejšího, co jde mimo mne. Je zajímavé to sledovat.
Reb: díky za podněty...asi se k tomu tématu ještě vrátím a zkusím to jinak.
Kde bych toho Štyrského sehnal?
Mně taky některé dojmy z její přednášky neustále vystupují na mysl...a to i v situacích k tomu naprosto nevhodných :o)
No...tenhle text vznikal opravdu zajímavým způsobem...snažil jsem se vyhnout jakémukoli učitelskému principu...ale stejně v něm chybí lehkost...jako jediná skutečně lehká a automatická část, nad níž jsem vůbec nepřemýšlel se mi zdá právě ta, kterou zmiňuješ...a zároveň má (alespoň mě osobně) nejcitovější podtón.
Děkuju za reakci...moc se mi líbila :o))
A není on náhodou antropomorfní???:-) *
ano? nim? rozhodně mne potěšil 3. řádek :-)))
no ještě pouvažuju *t za materiál k přemýšlení
V tomto případě si dovolím rozpaky - forma dynamická, gradační, energická, ale přesto již mnohokrát v minulosti použitá (ono kumulativní "Je" - podobně jako třeba "Jsem" nebo "Když" na začáítcích veršů, které zúderňují obsah).
Až příliš vyzpytatelná, čitelná, povrchní...
Whitesnake: to naprosto chápu...radši jsem zvolil nepoetickou kategorii. ("Je" je tam samozřejmě proto, že jsem se chtěl vyhnout onomu slovu s velkým B na začátku) Jinak s Tvojí reakcí souhlas...a dík.
To kumulativní "je" jako šlehání do tučné a líné vody. Není to bičování bezúčelné.
Je k uvěření a dobré k zažití. Tedy pro mě...
a proč by byl? .-) * jen myšlenka? ... často jen iluze ... existence
v nebytí daného .... ?
No...to je právě to, co nevím...i když mám tento pocit, nemůžu ho zdůvodnit :o)
hlavně, že je večeře... ;-)
*
pro mě taky moc fajn
je
t
já bych si dala oběd třeba....
t
jsem mile překvapena.....něco takového jsem od tebe ještě myslím nečetla - formy, rýmy, rytmus.....na to všechno já klidně kašlu jen když to má duši, když cítím jak básník krvácí do svých veršů...........to je pro mě to nejpodstatnější v díle.....
a já CHCI krvácet s ním...TV
Haimal: Já jsem dnes u Tebe taky málem vykrvácel :o)
:-))))))))
jedna moje kamarádka říká : Vykurvácel......:-))
jo, moc krve taky nejni dobrý no...
díky:-)