Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMeds
Výběr: rebecca13
06. 03. 2006
14
0
4276
Autor
Pablo_honey
sladké sny
k lepším půlkám
hledal jsem cestu a našel
vnitřní okruh jak ve všem
jsem špatně a sám tam či
zpět o rok nevidět rozdíl
na tuhle nemoc chtěl bych
léky co netáhnou jak dvě
skruže u každé nohy bojím
se toho co cítím bojím se
toho co znám nauč mě
do cizí kůže vyhořelá duše
je periferie s kurvama a
prázdný taxi kam vlastně
patřím? tebe už odvezli
na mě ještě čekaj
kontraphunka
21. 03. 2006Pablo_honey
21. 03. 2006kontraphunka
20. 03. 2006
no jo, je to pablo :)
i když konec se mi zdá možná trochu moc patetickej,taky mi vždycky chvíli trvá než si uvědomim, že když se člověku chce, má cenu říkat věci, který už někdy řekl někdo jinej a že to stejně nebude to samý
stejně **
Pablo_honey
13. 03. 2006
kdyby na tohle pomohlo pouštění žilou, dávno ti tu jehlu do ruky vrazím...
ani tip ti tu nemůžu dát.. tak aspoň takhle- :)
Pablo_honey
09. 03. 2006
Láďo, děkuji za tuto věcnou polemiku, jsem docela rád, že jsme zde prezentovali své přístupy právě takto a v podstatě vnímáme tuto konkrétní báseň stejně pozitivně.
ok.. vnímání textu bude vždy hodně subjektivní a takové zobecnění a zaškatulkování co jsem zde předvedl je také dost ošidné.. prostě mě se zde forma s obsahem docela protla, ber to jan jako můj osobní názor.
hezký den.
Bukowského neznám téměř vůbec a osobně mi nesedí, Carvera už vůbec ne. Mluvil jsem o konkrétní básni a ta vyvolala tento konkrétní dojem. Nemám na to, abych se pouštěl do této teoretické diskuse a ani se mi nezdá, že by zalamování veršů a jejich členění do strof podléhalo u většiny zde šikovných autorů nějakým zkostnatělým představám.
A pořád si myslím, že obsah s vyjádřením (formou) musí být v jakési přirozené rovnováze a pokud forma má předstih, je to jen sympatické, má-li to zdravou míru. Teď uvažuji nikoliv ve vztahu k této básni, ale obecně.
myslím že takovéto struktury a hrátky se zalamováním jsou bytostně vlastní tomuto typu..beatové poezie.. prezentované třeba Bukowským, nebo Carverem a v tradičním kabátku co se týče členění by se jí moc dobře nedýchalo..
součástí této poetiky je i ironie, která pracuje nejenom s obsahem ale napadá i ustálené fetiše vzorců básnické struktury (zalamování, členění do strof atd)
Napsal jsem, že by ho tam nemělo být alespoň tolik. Myslím si, že i členění by mělo vyjadřovat obsah především. Jinak to v jných jeho básních vnímám dobře.
Máš pravdu v jedné důležité věci. Může jít o spontánní projev autora, pak je to z tohoto pohledu sympatické, já sehrávám úlohu čtenáře navíc zaujatého a možná pomaleji vnímajícího.
Naše rozdílné přístupy jsou přirozené a naštěstí
neubírají nic na tom nejpodstatnějším- sdělení.
myslel jsem.. to jak píšeš ve své kritice "že mi to překáží, že to tam není zapotřebí, alespoň ne v tomto rozsahu" (týkalo se zalamování a členění)
právě tradičnější členění by dle mého způsobilo ten neadekvátní možný akademismus - tak nějak to vnímám.
Láďo, tvůj pohled je zřejmě více zaměřen na formální stránku, já jsem se nechal více unést obsahem a když jsem si báseň četl opakovaně, abych se právě s obsahem vyrovnal, překáželo mi to, poněvadž obsah je zde bohatý a pro mne prvotní.
Nevím přesně, co máš na mysli tím akademismem, mi báseň připadá docela srozumitelná a svými obrazy právě sympaticky neakademická, ale asi máš na mysli něco jiného.
Jiří, líbí se mi právě to že celá ta báseň.. vlastně jedno dlouhé souvětí je členěna tak jak je .. jaký si trhaný pocit z textu je v souladu s obsahem který klipovitě vrství obrazy propojené vtipnými stylistickými spojkami a zvukovými vazbami.
líbí se mi právě tím atakem na přirozenou strukturu verše , ketrý by ten text dle mého umrtvil svým akademismem a zbytečně zdůraznil jeho latentně patetické rysy..
sedí mi
Pro mne má tato báseň z hlediska hodnocení dvě polohy.
K poloze formální. Znovu jsem se zamyslel nad tvou specialitou - zalamování jednotlivých veršů tak, že často v předešlém samostatném verši, obraze na jednom řádku začíná jedním, dvěma slovy obraz nový. Je to prvek, který přispívá k dynamice básně a tvé básně dynamické jsou a kdo tě čte častěji, zvykne si a příznivě vnímá tento prostředek. Dnes v této konkrétní básni čistě za sebe musím říct, že mi to překáží, že to tam není zapotřebí, alespoň ne v tomto rozsahu. zdá se mi to proto, že tato báseň je silná svým obsahem a tradičně naprosto bezvadnými a hojnými nápady a stylistickou uceleností. Není třeba čtenáře více honit, když ho myšlenkami nutíš spíše zastavovat se.
Druhou polohou je poloha obsahová. Nemohu se vyjadřovat, do jaké míry je oprávněná, mám tady už jistou zkušenost a ztěží bych mohl svůj názor obhajovat. Navíc lze oprávněně namítnout, že mi po tom ani nic není. Ale v tom je právě ta potíž.
Báseň mne provokuje, nenechává nezúčastněným. Zkoušel jsem ji číst s neosobní účastí. Dost dobře to nejde. A v tom je pro mne její skutečná cena. Tip
Pablo_honey
07. 03. 2006
líbí se mi ta vnitřní kontinuálnost která je v souladu s grafickou nečleněností volného textu bez gest (typu odstazení posledního řádku atd).. pěkné*
wedle_vazy
07. 03. 2006Pablo_honey
06. 03. 2006ceder_john
06. 03. 2006Nicollette
06. 03. 2006Pablo_honey
06. 03. 2006ceder_john
06. 03. 2006
jak by řekl Jáchym Topol :-)
čtyři končetiny natažený do čtyřech světovejch stran, to z tebe cejtim a to mám rád
Pablo_honey
06. 03. 2006
kurva kde je to tlačítko "dát do výběru" ??
někdy se tak blížíš mý realitě, že se pořád dokola ptám, jak je to možný*
no jasný)) ---... každá další báseň mi, ale příde smotanější---stejně se to tam hodí) neobjektivně tipuju, páč je to skvělý