Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKyvadlo
Autor
Aššurballit
Išiel som do krčmy. Precvičiť vulgarizmy a tak.
V poslednom čase som tam bol trochu menej. Nebolo s kým. Väčšina už mala iné starosti. Nová práca. Nová škola. Nová frajerka. A piť kofolu, sám v krčme, nemá v sebe až také kúzlo.
Vošiel som do vnútra. Martin a Noro. Už tam sedeli. Fajčil. Pili pivo. A rozoberali futbal. Nora som už nevidel asi rok.
Koľkaté? Spýtal som sa miesto pozdravu.
Čo ja viem tak tretie štvrté. Čo tak neskoro? Odpovedal a spýtal sa zároveň Martin. Ja som sa zatiaľ privítal s Norom.
Hm. Som bol ešte s mojou slečnou. Pri Dunaji.
Ach, ty romantik. Pohladil ma Martin po vlasoch. Známka, že toho zasa až tak veľa neznesie.
Došla čašníčka. Nikdy som s ňou nič nemal. I keď nechýbalo k tomu veľa. Stačilo aby som vypil o tri – štyri pivá menej. Bol plne funkčný. A nemal práve záchvat morálnosti.
Ahoj Vlado. Dlho som ťa nevidela. Usmiala sa.
Som tu dlho nebol. Usmial som sa rovnako neisto ako ona.
Pivko ako vždy? Spýtala sa. A bez odpovede sa chystala odísť.
Nie. dám si kofolu. Povedal som celkom vážnym hlasom.
To isto. Zašomrala. A odišla.
Prečo ma nik neberie vážne? Zaskučal som. Ani sa neotočila. Len za pár sekúnd došla s pivom.
Som povedal, že chcem kofolu. Precedil som pomedzi zuby. A ona vyzerala zmätená. Ale napokon mi to uverila. A chystala sa to pivo vziať so sebou. Ale Noro jej v tom zabránil. Chytil jej ruku. A povedal.
Šak nehaj tak. Ja vypijem.
A ona sa rovnako ako vtedy nebránila.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Začala diskusia.
Hm. Andrey sa to narodilo. Preriekol Martin.
Čo je to to?. Zapojil som sa do diskusie.
No to dieťa. Odvetil Martin.
Šak ja chápem ty kokot. A le, že či je to chlapec, alebo dievča. Či ma pipika alebo šušku, či ma vagínu alebo penis. Chápeš. Vysvetlil som nedorozumenie. A pozoroval ako si Noro zapaľuje cigaretu. A Martina ako mu od ušlo na stôl trocha piva.
Šuška. Ty si debil. Zopakoval. Zasmial sa. Som nechápal prečo.
On pokrútil hlavou. A odpovedal.
Že chlapec.
Martin. Povedal Martin. A dodal k tomu akési číslo. Akože koľko má kíl.
Hm. Martin? To je po otcovi? Čakal som, či prizná farbu.
Hej. Priznal.
Tak gratulujem. Poklepal som mu chlapsky po ramene. A videl ako si Noro odpíja z piva. Pôsobil ožrato. A mne stúpal dym z cigariet do očí. Od kedy nefajčím a nepijem. Tak som na to precitlivený.
Martin na moment zvážnel. A Noro bol vážny celý večer.
Kurva. Čo sa ti stalo? Začal som sa zaujímať aj o neho.
Kurva. Nič. Odbil ma. Odpil si z piva. Zasa.
A Martin sa len uškrnul.
Sa rozišiel so svojou slečnou. Tri roky. A ona mu povedala, že s ním v podstate celé tie roky strácala čas. Už sa tak ksichtí po roka. Tu už pomôže len čas. Alebo guľka. Mávol rukou on. Mávol rukou Noro. A nakoniec som mávol rukou ja. A pokračovali sme v kecaní o futbale. Demokracii. Najnovších pornofimoch.
A čas plynul. Bolo mi zle od žalúdka. Asi som zjedol niečo pokazené. Myslel som na svoju slečnu. Ľudia sa menili. My sme ostávali. Tak trochu iní ako kedysi. Asi to malo v sebe istú symboliku.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Noro to skončil. A o dva dni nato sa zabila aj jeho. Ex. Mala autonehodu. A nechce sa mi to rozpisovať. Ale malo to v sebe kus irónie.
Hlavou mi vtedy preletelo pár myšlienok. A zavolal som Martinovi. V pozadí plakalo dieťa.
Skomentoval, že je kokot. Ten Noro.
Zabiť sa kvôli nejakej ženskej. Prekvapila ma tá reakcia. Nasrať. Dodal. Zvesil.
Stretli sme sa až na pohrebe. Niekto tam plakal. A niekto si fotografoval Norovu mŕtvolu.
Ale aj tak cez to všetko to bola to fajn akcia. Bolo tam veľa ľudí. A niektorých som videl po tých rokoch rád. Bavili sme sa o Norovi. O jeho ex. O smrti A potom už len o sebe. Čo nové? Pýtali sme sa jeden druhého. A možno sme sa aj usmievali.
A vraveli.
Počuj Vlado. Ale si nám pribral. A ja som sa usmial. Lebo to bola pravda.
A odpovedal.
Však ty tiež.
A potom sme si vymenili telefónne čísla a dohodli sme sa kedy skočíme na pivo. Zaželali si všetko dobré.
Tešil som sa na to pivo. Asi som divný.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Martin sa usmieval.
Keď som ho videl na druhý deň. Tlačil kočík. A Andrea. Vyzerala tiež šťastná. Občas sa môže skončiť niečo happy endom. Ako tak vidím. Skomentoval som. A oni si dali pusu.
Odkedy mám slečnu. Tak mi šťastie iných ľudí až tak nevadí. Zamyslel som sa. A od hladiny Draždiaka sa odrážali kamene.