Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMůže být trest smrti úspěchem demokracie?
27. 12. 2006
3
55
3372
Autor
violetlight
"Trest smrti (pro Saddáma Husajna) je velkým úspěchem moderní (írácké) demokracie."
G. Bush
G. Bush
55 názorů
tak sme sa zrejme nepochopili..odpovedal som Ti ok,čo znamená:dobre,poďme sa zamyslieť..a vyjadrením pochybnosti nad zmyslom diskusie na neriešiteľnú tému som ju samozrejme nevylúčil..
violetlight
11. 04. 2007
ok.takže:trest smrti s politickým pozadím?prečo nespomenúť prípad Caucescu?dá sa tu hovoriť o spravodlivosti?alebo Tiso?mal právo na demokratický súd?zaslúžil si smrť?nevidíš žiadne paralely?prečo tie zátvorky (pro S.Husajna,irácké)?!zvádza to k reakciám mimo tému..
violetlight
10. 04. 2007
O jakém úspěchu se mluví?? To není žádný úspěch nebo neúspěch. Je to forma trestu, kterou si nějaká společnost určila. Úspěchem demokracie pak může být i prosazení návrhu, že všechny lampy v ulicích budou svítit zeleně, pokud si to tak bude přát většina.
Chápu, že za úspěch demokracie se dá považovat všechno, co přizpůsobí pravidla zájmům společnosti. Ale daleko spíš bych to označil prostě formou existence demokracie, než jejím úspěchem.
Prosazení přirozených lidských práv (rovnost lidí) např. v monarchii, to je úspěch demokracie.
Ne to, co si v ní odhlasujeme.
Františku: Nechápu co říkáš. Válku nebo totalitární zřízení si lidé sami asi nezvolí, trest smrti jako normu ale mohou. Co teda má tvoje zmínka společného s dem.? Nebo spíš smícháváš demokracii humanismus?
souhlas s pravidly
28. 01. 2007violetlight
15. 01. 2007
...vážně uvažuji o tom, že se dám na politiku...
takto dokonalá odpověď se mi však daří...maximálně tak jednou do roka.../vzal bych si Tě za poradce/...
violetlight
15. 01. 2007
..trest smrti může být úspěchem demokracie...ale taky nemusí...v tom vidím problém....
violetlight
04. 01. 2007pozorovatel
04. 01. 2007pozorovatel
04. 01. 2007
Každé společenství má právo a povinnost vyřadit ze svého středu jedince, kteří se vykazují extrémním až patologickým chováním a brutálně poškozují svými činy členy tohoto společenství.
Vážně nevím, co je humánního na tom, abych doživotně platil ze svých daní nevyléčitelného nekrofilního pedofila.
Nebo např. Olgu Hepnarovou - která opakovaně prohlásila, že až bude na svobodě, tak to udělá znovu.
Samozřejmě se toto netýká trestu smrti z politických důvodů - což je případ S.H. (pozor, nejedná se o milé Skupovy postavičky .-) )
Tento zavrhuji stejně jako většina rozumných lidí.
violetlight
03. 01. 2007pozorovatel
03. 01. 2007
zajímavé by bylo nějak definovat demokracii.. tak jak je chápána politologicky není s trestem smrti v konfliktu.
:-))) Láďo - a to myslíš vážně ? Apríla je ještě daleko, Ty šibale ...
Violet : podle mě trest smrti naopak s ušlechtilými ideály souzní
violetlight
02. 01. 2007
Poprava mír nenastolí,
tvrdou ruku teror střídá,
rozbombardované stoly,
krev a střepy - všude bída.
Kam se země nyní vydá?
Možná že k občanské válce,
někdo za to zodpovídá,
někdo, kdo dal dolů palce
:-)) Muamarek
Poprava mír nenastolí,
tvrdou ruku teror střídá,
rozbombardované stoly,
krev a střepy - všude bída.
Kam se země nyní vydá?
Možná že k občanské válce,
někdo za to zodpovídá,
někdo, kdo dal dolů palce
:-)) Muamarek
Poprava mír nenastolí,
tvrdou ruku teror střídá,
rozbombardované stoly,
krev a střepy - všude bída.
Kam se země nyní vydá?
Možná že k občanské válce,
někdo za to zodpovídá,
někdo, kdo dal dolů palce
:-)) Muamarek
trest smrti je ryze demokratický element.. demokracie jako lidovláda.. ta je vždy náchylná po "lidových" a populistických řešeních jako je právě trest smrti.. kdybychom zavedli referendum o trstu smrti tak máme trest smrti v legilativě také.. takže lékem proti extrémismu je méně lidovlády (demokracie) a více zastupitelských úrovní v demokracii které filtrují tu tupou "lidovost" směrem k humanismu..
pozo: tzn. oko z aoko zub za zub
tzn.
pro naky vhary_trest smrti - bez debat
a muinijine peknej onevj rok.. at je lepsi, nez jakej bude....:)
nemůže. Trest smrti je neúspěchem lidského myšlení a soucitu živený zvrácenou logiku - když on nám tak my jemu taky - neboli oko za oko zub za zub, dokuď nesjou všichni slepí a bezzubí
pozorovatel
30. 12. 2006violetlight
30. 12. 2006
vi.. a proč k tomu "využíváš" bushe? ten se naplkal a ještě naplká spousty nesmyslů. kupříkladu "nejdůležitější je, že můžeme spolupracovat, abychom dosáhli našich cílů. tím dalším je nastolit demokracii v německu." bush, 2006
máš svůj příspěvek do diskuze?
Pišta_Hufnágl
30. 12. 2006
viole: vůbec si nepochopila podstatu toho prohlášení. Potom se tahle diskuse stává celkem hloupou
violetlight
29. 12. 2006Bezprizorný
27. 12. 2006
Je to populistická otázka.
ad exorcista (předposlední odstavec): "zprostředkovaná msta"... bóha jeho...
Běžte oplakávat Huseinův hrob. Trest smrti už nenapraví zlo které konal na svém národu, na Kurdech atd atd. Ale také bez něj by se ten národ musel stydět a oběti v hrobě obracet nespravedlností.
V těch zemích je provaz ještě humánní, běžnější je useknutí ruky nebo ukamenování
velkým úspěchem bylo, když jsme se stali prvními ve výrobě cementu na hlavu a v počtu lidí na jeden pomeranč
to bylo něco
violetlight
27. 12. 2006František_Miguel
27. 12. 2006
...ano ano. Jediné demokratické státní zřízení, které opravdu funguje, je OSVÍCENÁ TYRANIE na principu SOCIALDESPOTISMU !
.-)
domokracie neexistuje, protože to by muselo dojít k vyjádření sta procent zainteresovaných a pak udělat průměr z rozhodnutí...
...dnešní demokracie je "v zastoupení".
což je rozhodnutí jednoho člověka, kterému ostatní dali svou důvěru...sporná to věc.
ptám se spíš na tohle: kolika lidem, které jeho systém stál život, jeho smrt ten život vrátí?
ale lidem nepřísluší soudit,nemají k tomu předpoklady, vždycky budou zaujatí, vždycky budou ovlivněni.
v tomto případě to není trest, zde se jedná o sprostředkovanou mstu - disciplinární proces "koukejte-jak-jsme-silní", vykonanou lidmi, kteří sledovali zločiny z tepla svých křesílek, v jedné ruce coca-colu, ve druhé hotdog a za zadkem tupou masu vojska.
hm...ale také se mohu plést :)
Nevím, jak moc se to dá v tomto konkrétním případě posuzovat - nevím, jestli je v Iráku demokracie, nevím, jestli je demokracie v USA, nevím, jestli demokracii George B. rozumí - nevím, jestli já vůbec beru demokracii jakožto státní zřízení (nevím, jestli vůbec vím, co je demokracie). Ale trest smrti je jednoznačně omyl v každém dílčím případě - a se Saddámem nedokážu nesoucítit, i když je to opravdu sviňa a asi si ten špagát opravdu zaslouží. K tomuto tématu doporučuju podívat se na film K. Kieslowského Krátký film o zabíjení.