Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čemu jste se na Písmáku naučili?

11. 07. 2009
5
208
5359
Autor
Lakrov

 


Čemu jste se na Písmáku naučili?


- citu pro myšlenku:

Tato myšlenka stojí za zaznamenání a zveřejnění


- intuitivnímu citu pro jazyk:

Tak, jak to ze mě 'vyšlo', je to přesně ono a už na tom nebudu nic měnit


- poctivé práci s textem


- potřebě najít si přátele


- snaze najít si nepřátele


- umu chápat své okolí a přizpůsobit se mu


- síle přehlížet okolí a vyvyšovat se nad ostatní s cílem vyniknout


- ohleduplnému chování a toleranci


- výbojným reakcím a aroganci


- zákulisním intrikám, sloužícím pro zvýšení popularity


- čemukoli jinému


 


Myslíte, že jsou některé ze získaných dovedností použitelné i v praktickém životě, nebo mají význam jen ve virtuálním světě?



208 názorů

Eriu Crann
14. 09. 2009
Dát tip
Jo, lidi, kteří chtějí udělat radost a vůbec netuší, o čem vlastně píšu, jsou nejhorší :-D

Lakrov
08. 09. 2009
Dát tip
Pro Eriu Crann: Děkuji za návštěvu dávno zapomenuté diskuse. Máš pravdu. Dokud nezískáš čtenáře (máš jen pár známých, kteři ti dobřé rozumí a taky ti chtějí udělat radost), nemáš důvod ani příležitost naučit se psát tak, aby čtenáři chápali, co tím myslíš. LákavÝ obal je taky důležitá věc -- od toho jsou úvodní odstavce nebo prology. Povede-li se ti dát do lákavého obalu každou stránku (kapitolu), stane se, že jsou čtenáři zvědaví i na delší texty.

Eriu Crann
07. 09. 2009
Dát tip
naučila jsem se, jak sdělovat tak, aby čtenář chápal, co píšu. A naučila jsem se, že na delší texty není nikdo zvědavý. Naučila jsem se, že čtenář má rád věci v lákavém obalu.

pronick
21. 07. 2009
Dát tip
že mi dává sílu - celá má existence je Písmák!

Hele, a proč já nedostal avízo ? Teda ne že by mi to vadilo... Armin

Avízo vracím v neporušeném obalu a propříště mě, prosím, svých mouder ušetři. Pišta

papouch
21. 07. 2009
Dát tip
Hlavně ses naučil posílat nevyžádaný avíza

Muamarek
21. 07. 2009
Dát tip
Chápat i lidi s diferenciálně opačným názorem, než je můj. A to se, myslím, hodí i ve světě nevirtuálním, Marek

To je pravda, co taky od tebe čekat

Norsko 1
20. 07. 2009
Dát tip
Co čekáte, hoši ? Běžte radši na pivo a změňte plán

Protože je to idiot a posílá je všem

domin.go
20. 07. 2009
Dát tip
Proč tady mám avíza na Norskovy zvratky? Odpověz, fjorde.

Norsko 1
19. 07. 2009
Dát tip
proč by nešla, dejve

adonis : taky jsem se naučil posílat avi Nenaučil

Lakrov
18. 07. 2009
Dát tip
Pro chytrá_jak_radio: Děkuji za názor, který (ač se zásadně liší od většiny ostatních), je dost podobný tomu, co mi začíná docházet :-)

no ... ta psychologie člověka... to teda nevim, k čemu vám to je. tohle je svět virtuální, každej posera schovanej za nickem si vyskakuje, vzteká se a hádá jak malej spratek. Kdyby seděli všichni v jedné hospodě, dopadlo by to úplně jinak. Věřím, že v reálu by vynikali jiní a ti virtuálně výrazní by zapadli... ale jelikož by se v normálním životě takováhle roztodivně prapodivná sociální skupina nikdy dohromady nesešla, tak musím konstatovat, že v praktickém životě nepoužitelné. I když... zkušenost zajímavá

ouško
17. 07. 2009
Dát tip
zatím číst a držet hubu

dazdozienka
17. 07. 2009
Dát tip
ciastocne neucte voci 'autoritam', nebat sa otvorit hubu a podobne dovednosti..ale to ma vlastne asi nenaucil pismak, komunita sa duplikuje, server s tym asi nic nema.

NePoe_ta
17. 07. 2009
Dát tip
Lakrov - nejen z kritik pod diskusí jsem, jen tak přes okraj, nahlédl, plytce, čemu všemu jsem se dosud nenaučil, a přes všechno úsilí, zůstane mi pravděpodobně navždy nedostižné. Lituji tedy žes zvídavou otázku bez předservirování nepostavila od počátku po role zvěda, který by se dopátraval /bez lupy v ruce/ po naší nepoučitelnosti ... :)

hanaot
15. 07. 2009
Dát tip
StvN: možná stačilo.. proč se takhle ptáš? urazilo tě to snad? pořád sklouzáváš k tónu, který naznačuje podráždění.. já jsem to brala jako legraci (kupodivu asi tady, v té záplavě invektiv..) Jo, ani já ne. Já to taky každému neříkám. Občas to někomu řeknu. Tak sorry. Nechci ti nijak otvírat oči.. to ani nejde, to si musí každej sám.. Nicméně mě udivuje, jak dokážeš rychle člověka posoudit: "z tebe hovoří nezkušenost".. "pak musíš chytře" ... :-)

Aleinad
15. 07. 2009
Dát tip
kritik má vždycky pravdu :- D

StvN
15. 07. 2009
Dát tip
hanaot - nestačilo tedy napsat prostě - Já si to nemyslím? Ostatně nevidím důvod, proč by mi měl každý hlásit, že se mnou nesouhlasí. Jestli mi chceš nějakým způsobem otevřít oči, pak musíš chytře.

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Popelaření tě baví ?

raja
14. 07. 2009
Dát tip
Díky Maxo za avi, já ti s tím pomáhat nebudu. Jsem popelář, ne uklizečka!

Lakrov
14. 07. 2009
Dát tip
Z užitého výrazu tuším, že se bľíží padouch :-)

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Tak se nám tu Laktace opět poblil. Kurva, kdo to má po něm pořád uklízet ? Vždycky se vybleje a zmizí. Nepřipomíná vám to nějaký film ?

hanaot
14. 07. 2009
Dát tip
StvN: .."Ty jsi naprosto typická žena.." šmarjá.. zaplaťpánbůh.. ale že se mi ulevilo.. Proč mluvíš o cirkuse? Tvrdil jsi - trochu jinými slovy - že každého autora lze snadno zařadit k nějakému určitému typu a že těchto typů "autorů" je tady jen několik. A já jsem se ti, taky trochu jinými slovy, snažila odpovědět, že si to nemyslím. Nevidím nikde žádnou pseudoargumentaci a ani mi v tom nechybí logika. Urazit jsem se tě nesnažila - i když tvoje oslovení "Marcelko", které je mi velmi milé, mi přišlo trochu provokující. Ale to ráda snesu a beru to jako vtip. O typologiích lidí a povah vím své a není toho málo. Ale možná právě proto se nechám překvapit kdekým a nepovažuju to za nějaké moje mínus. Ty vlastně tady tvrdíš, že "zkušenost" by měla jaksi člověku bránit v tom nechat se překvapit - to je absurdní.. Vidět ve všedním nečekané a nechávat se neočekávaně překvapit.. to je snad umění života.. Upřímně doufám, že mi ho žádná zkušenost nevezme..

Zin
14. 07. 2009
Dát tip
No, zatím jsem se naučil jen, že jsem se vlastně nic nenaučil. :-))

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
padoucha, ne papoucha. Papouch je milý, samozřejmě

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Mírníme se ve výrazivu, lakrov. Osobně si to beru na starost. ztrestám sprostým slovem každého papoucha, který se něčeho podobného dopustí

Lakrov
14. 07. 2009
Dát tip
Vážení, mírněte se trochu ve výrazivu. Povinné vojenské službě už odzvonilo a ten, kdo ji nezažil, to na webu těžko dožene :-)

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Nezapomeň, milý oldo, že ženská, je též jen člověk. Nechci být vtipný, život taky není vtipný a dá ti to sežrat s plnou parádou. No ne ?

Diana
14. 07. 2009
Dát tip
Jsi fakt okouzlující, Norsko, ale už jdu do hajan. Tak pá zase někdy...:-))))

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Jed, to je jen milosrdná forma smrti, milý oldo. Tys nepochopil, že už mám dost tady tý žumpy a všichni mi můžou akorát tak políbit prdel ? Celá se leskne, ve větru

Oldjerry
14. 07. 2009
Dát tip
Nore, člověče víš, že ne ? spíš to bude tím, že nejsem Norsko 1. Nejsi hnusný, ale asi o sobě víš něco, co já nevím - proto se hnusíš sám sobě. Třeba i proto, že ženskou pošleš klidně do prdele - to se mi příčí... máš v sobě tunu jedu a schází ti vtip. Nejsi náhodou kantor ?

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
A další baby, jezdící na jeho péru vem s sebou, například Toscanu. To je žumpa, to se hned tak nevidí

Diana
14. 07. 2009
Dát tip
Milé Norsko - proč ausgerechnet jejdovi???? Vždyť tu není a nebyl! ;-)))

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Co kdybys přispěl jen malou, ale nezbytnou troškou své vlastní stupidy ? Absence autorit trápí celou společnost, nejen písmák.cz

papouch
14. 07. 2009
Dát tip
já se neúčastním, připadá mi to hooodně stupidní

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Tys též idiot, marvine a nevidíš si do huby. Avi papouchovi

Prosecký
14. 07. 2009
Dát tip
Prostopášníci! Naučil jsem se: - dělat si legraci ze všeho, - že životní historie každého je pro ostatní cizí země - že ti mladší žijí ve světě, kterému nemám co říct. Možná je to vzájemné - propracovat dílo, aniž bych ho musel posílat nakladatelům - že existují spřízněné kliky, k nimž nepatřím - že Klub chebských, německy píšících spisovatelů se asi nemůže udržet.

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Milá diano, ty vlez jejdovi do prdele, a už se tady neukazuj

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Tys tak chytrý, olde. Není to tvým stářím ? Vím, jsem hnusný ale můžeš si za to sám

Diana
14. 07. 2009
Dát tip
Oldíku, to je marný. Moudře to všechno ignoruj. Je to jen bouře ve sklenici vody. Však oni na to taky přijdou. Mají na to. Všichni.

Oldjerry
14. 07. 2009
Dát tip
de Sade - Dobrý doslov, či dovětek.

hlavne oldjerry... ktorý je presvedčený o tom, že jeho múdra všetkých zaujímajú...

Oldjerry
14. 07. 2009
Dát tip
TOLIK CHYTREJCH LIDÍ TU PLÝTVÁ SLOVY PROTO, ABY SE SAMI SOBĚ ZDÁLI ASPOŇ CHVÍLI NEJCHYTŘEJŠÍ.

StvN
14. 07. 2009
Dát tip
hanaot - položila jsi mi otázku, jestli poznám, kolik ti je a jak jsou staré tvé děti, načež jsem ti odpověděl, že jsem od začátku hvořil o psychologii, nikoli o hádání, kolik je komu roků, jako někde v cirkuse. Ty jsi naprosto typická žena, podobně jako Lakrov, která buď nechápe to, co jí někdo píše, nebo to pochopit nechce, čímž překrucuje informace. Na těchto překroucených datech staví jakousi pseudoargumentaci, která se argumentací nedá nazvat, neboť postrádá jak logiku, tak správnost. Touto pseudoargumentací se snaží obhájit nějaké tvrzení nebo postoj, který od začátku naprosto nebyl předmětem diskuse ani sporu a na základě překroucených dat a špatné argumentace se jakoby vysmívá a snaží se urážet druhé, přičemž samozřejmě v zápětí napíše, že nikoho přece neuráží. Čili opravím své tvrzení na: Vyskytuje se tu JEN velmi málo typů lidí. Sice hovoříš něco o neotypovatelných, ale to jen z tebe hovoří nezkušenost v tomto ohledu. Nic více. Dobře pro tebe, protože tě bude pokaždé někdo překvapovat:) Lakrov - nenapsal jsem přece, že je na takové básnířce něco nezdravého, nebo ano? Napsal jsem jen, že jsou si všechny takové hodně podpobné. Už tím, jak říkají: Asi úsměv, protože téžiště její tvorby leží nejspíš za hranicí jejich rozhledu. To při vší úctě k obecné inteligenci nemůže být argument.

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Moje řeč, kalašnikove. Ty jsi jen vykonavatel

Kalašnikov
14. 07. 2009
Dát tip
... dejme slova stranou, moje řeč

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Násilí je mi zcela cizí, buď klidná. Co se týče slov, nemám daleko nikam

Lakrov
14. 07. 2009
Dát tip
Když se to obejde bez násilí a bez zbytečných vulgarismů, je takový 'odklon' akceptovatelný, zvláště když diskuse během prvního dne svůj účel splnila. Teď už je to jedno :-)

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Mimochodem, lakrov, každý, kdo sem dá jakoukoliv diskusi, musí počítat i s touto variantou, jinak ať to nedělá, nemýlím-li se

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Ještě chvilku. Teď mám v plánu lest

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Ještě chvilku. Teď mám v pánu lest

Lakrov
14. 07. 2009
Dát tip
Neperte se, nebo vám to zruším! :-)

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Kolik ti je ? abych se nezapletl s mladistvými, že

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
mmch, nevíš s kým mluvíš. Nezahrávej si s ohněm. Pravidlo číslo 1

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Dávám ti týden, maximálně dva. Pak pochopíš, že jsi pro tento server zcela ztracen. Mluvíš jako blondýna ze sedmé třídy, která si myslí, že rozumí dospělým. Chápeš jednotlivá slova, dokonce i tři najednou, ale co je za nimi, ti zůstává utajeno. Taková čistá bytost jako ty zde nemá místo

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Příteli říkám i nepříteli, záleží na tom, v jakém se zrovna nacházím rozpoložení. Máš se ještě hodně co učit, kamaráde. Jsi zbytečně romantický, jednou mě pochopíš

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Jsi roztomilý. Až opustíš tu naivně romantickou pózu, budou tě brát vážně, příteli

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Jak se to pozná. Poraď staršímu nedoukovi

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Příště mi nevykej. Nejsem na to zvyklý a stydím se. říkej mi kokote, pičo, demente nebo tak. Chápeš

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Ale pochopils to správně, to je důležité. Věci méně důležité nechávám si pro sebe a jen pro své potěšení s nimi po nocích obcuji, blbečku

Oldjerry
14. 07. 2009
Dát tip
Když už jsi mi, laktátore poslal avi, tak holt ! musím odpovědět. V něčem máš pravdu, ale některé voloviny za pravdy vydáváš. V otázce vydávání církevního majetku, nakradeného za dvě tisíciletí, jsme zajedno. Názor o volném verši a kvalitním textu bych tak definitoricky nechápal a nezevšeobecňoval. Je to spíš výjimka, než pravidlo. Ostatně spousta autorů píše obé a znám jich tu pár, co obojí píší - dle mého chápání - kvalitně. No - na názor máš nárok...

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
mám pravdu pořád, zvykni si :-)

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Chceš zemřít hrdinskou smrtí ? U nás se ti nepodaří. Buď budeš umírat dlouho a bídně, nebo vstaneš z popela jako Fénix. Věř mi

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
To se ti nepodaří, ale to ty víš nejlépe, milý tamzarriane

ti asi rozhodím cvičky, norskej :-)

raja
14. 07. 2009
Dát tip
věru výžívné avi.

Winter
14. 07. 2009
Dát tip
Svým způsobem to musí být legrační, jelikoý nám nic jiného než smích nezbývá. Panebože už.

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Tak ses nám tu opět poblil. Laktace, laktace Žaludek tě nevaroval ?

Svým způsobem je to legrační :))))

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Nejblbější jsi tu ale ty. To ti nikdo neodpáře, milý tamzarriane

tak ti nevím, norsko, co je horší. jestli to, jak jsi blbej, nebo to, že to nevíš

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Až po tobě, milý tamzarriane. To víš, slušnost

Pánové, pošlete si navzájem klikací zprávu a smažte se

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Ano, byl jsi tak rychlý, že jsem nestihl ani odpovědět. Už jsi to hovno uklidil ?

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Pěkně ses tu vyblil, tak to po sobě aspoň ukliď, laktace

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Příště mi pošli avízo. Je to takový dobrý zvyk, mylenko, skoro bych řekl elementární slušnost. Promiň, že tě poučuju, ale věkem od sebe nejsme příliš vzdáleni

Marcela.K.
14. 07. 2009
Dát tip
:-))) nikdy jsme se s Lakrov neviděly...ale mám ji ráda...to snad můžu...právě za to, jaká je. Čau, mám dovolenou :-)

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Lakrov tedy není tvoje kamarádka a nenavštěvujete se. Jak smutné. Jak je ten svět krutý ve své ošidnosti. Ó Cos jí provedla, mylenko

Marcela.K.
14. 07. 2009
Dát tip
Nebylo to na objednávku...byla to reakce na akci...na to, že jeden tu urážel sprostými vulgarismy, ženskou, která je ve věku jeho matky. A protože "pravidla" tu platí jen pro někoho, tento fakt se přešel a byla potrestána jen Lakrov - trest jí vypršel, pokud vím.

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
Byla to práce na objednávku. Dostala měsíční ban a teď doufá, že se na to zapomnělo. Narvaha pochopitelně vytáhli z databáze

Norsko 1
14. 07. 2009
Dát tip
jEN TAK NA OKRAJ, MILÁ LAKROV. V TVÉM SEZNAMU MI CELKEM CHYBÍ PASÁŽ, KTERÁ BY SE TÝKALA ZASÍLÁNÍ ZPRÁV S NEBEZPEČNÝMI SLOŽKAMI, KTERÉ TĚ PŘI OTEVŘENÍ SMAŽOU. ŘÍKÁ TI JEŠTĚ NĚCO JMÉNO NARVAH ? mmch, mně taky do zpráv nadává, ale je to idiot, tak na něj seru

Lakrov
14. 07. 2009
Dát tip
Je něco nezdravého na básnířské touze matky dospívajicích dětí? Ta možná psychologa až tolik nepotřebuje. Co když píše básně už dávno? Jakou reakci v ní můžou vyvolat připomínky lidí o generaci mladších? Asi úsměv, protože téžiště její tvorby leží nejspíš za hranicí jejich rozhledu. A co když není básnířka, ale 'prozérka'? Čemu se může naučit od hrstky pozérů? Nejspíš časem pozná, že jsou všichni jednoho typu. I takové poznání může být přínosné; přeje jim, aby vyrostli :-)

hanaot
14. 07. 2009
Dát tip
StvN: ha ha ha ha k čemu psychologie, když ji neumíš prakticky využít..? polárkáč nebude, Štěpánku.. "Vyskytuje se tu JEN několik určitých typů lidí." .. přu se jen o to "JEN". ..a když si to tak promýšlím, oslovují mne více ti neotypovatelní?? často, ale ne vždycky..

StvN
14. 07. 2009
Dát tip
Mluvil jsem o posychologii, Marcelko.

Rabb
14. 07. 2009
Dát tip
experminentátore, sdílím tvůj smutek, že vážnějších kritik moc není.. ale opakuju znova: neházejte to všechno na kritiky.. je nás tady mega a "kritik" je jen ocásek, nebrání to nikomu jinýmu, aby se o kritiku taky pokusil.

na všechno mám důkazy...

Norsko 1
13. 07. 2009
Dát tip
Co meleš experimentátore ? Takové pomluvy. To nepřežiju

zajímavé je, jak kritici vlastně plýtvjí časem na hádky s Norskem místo toho, aby hodnotili díla... už se opkauju, ale štve mě, když jsou na vážně míněná díla samé pozitivní ohlasy, ale "oficiální kritika" nikde... P.S. A to se kritïků Norsko zastával:-)

hanaot
13. 07. 2009
Dát tip
StvN: tak schválně.. když poznáš, kolik mi je, jak staré jsou moje děti (pokud nějaké mám) máš u mě polárkáč.. :-)) (mám dva nicky - hanaot a Aviem..)

Lakrov
13. 07. 2009
Dát tip
Pro Norsko 1: A nakonec proč ne :-) Ta tématicky orientovaná část téhle diskuse už je stejně u konce, proč tedy nepustit ke slovu sílu, hlas shora a elitu :-)) Díky za nápad.

Norsko 1
13. 07. 2009
Dát tip
Tohle si vyřídíme zde, milá Lakrov. Doufám, žee nemáš nic proti

Lakrov
13. 07. 2009
Dát tip
Děkuji všem dosavadním příchozím za návštěvu a za komentáře. Objevilo se tu hned několik zajímavých názorů (Diana, Janina6, Norsko 1, Vitex, Rabb, pann Laktace, mylenka, Oldjerry, VT Marvin, Wiski) a -- což je podstatné -- převládájící pozitivní nálada z prostředí webové literární tvorby. Pro Norsko_1, Ježkovy_Voči a Pišta_Hufnágl: Pánové, tohle si vyříďte raději soukromě :-)

Mám to! Tělocvikářovi přestala pískat píšťalka! Tím to je.

Norsko 1
13. 07. 2009
Dát tip
Jeho lacinost je donebevolající

Ó! Jsi tak krutý! To budou založené činky, jinak to není možné.

Norsko 1
13. 07. 2009
Dát tip
A jéje, ubožáček pišta si opět vypomáhá svými alternicky. Pokud na něco nestačíš, chlapče, máš ještě jednu možnost, která tě nejspíš nenapadla. Já ti to řeknu, a to zcela zadarmo Věnuj se něčemu jinému, k čemu máš skutečný talent trapáku

Jsi těmi kokoty nějaký nápadně posedlý, tělocvikáři...

Norsko 1
13. 07. 2009
Dát tip
milý pišto. Jsi opravdu takový kokot, nebo to jen hraješ ? (dlouho mě to trápí)

Norsko 1
13. 07. 2009
Dát tip
Kokot. Ani se nesnaží to zakrýt (mmch, pořád doufá, že mě s tím tělocvikářem nasere, kokot, doba se ale změnila, a vlak mu ujel)

A jéje, rozmrzelý tělocvikář... Tak co nemůžeš najít tentokrát, strejdo? Švihadlo? Cvičky? Krikeťák?

Norsko 1
13. 07. 2009
Dát tip
Ale proč jsi najednou tak zmodral ? Máš pocit, že jsi napsal něco výjimečného, nedej bože, že ty sám jsi výjimečný ? Jen kokot, milý pišto, jen kokot

Naučil jsem se, že někteří lidé nejenže se chovají jako kurvy, ale ještě jsou přesvědčeni o tom, že konají dobro. A tím, že se mi pokoušíš zablokovat přístup, skutečně mnoho nevylepšíš.

StvN
13. 07. 2009
Dát tip
Mám jinou zkušenost. Vyskytuje se tu jen několik určitých typů lidí. Akorát se pokaždé objeví pod jiným nickem. To je když je sleduješ. Třeba jejich tvorba. Např. matka, jejíž děti jsou již dospělé nebo dospívají, najednou v sobě našla touhu psát básně. Je to furt dokola. Stejné obashy, stejné výrazy. Stejná historie. Vím přesně, co mám napsat, pokud chci vyprovokovat určitou reakci. V diskusích se také objevují jen určité typy reakcí, které se opakují stále dokola.

Cornelie
13. 07. 2009
Dát tip
čemu jsem se tu naučila? vím já?:)) ale bráška říká, že tomu zakecat se a nejít spát :,) což plně potvrzuji a jistě to potvrzuje i čas mého příspěvku :,) ale jinak mám za to že jsem se tu naučila pár užitečných věcí, ale na jejich připomínání je teď trošku pozdě:) tak já se během dne asi vrátím:) zatím :,)

Oldjerry
12. 07. 2009
Dát tip
Zaprd : No jo, ono to zase nebylo tak zlý...

Zaprděnec
12. 07. 2009
Dát tip
pardon, to mi jenom ujela míza

Milly
12. 07. 2009
Dát tip
Tak různě.. (nad čim se mi nechce přemejšlet) plus to, co mě napadlo teď: že každýmu se líbí něco jinýho a skoro každý dílo najde nejmíň jednoho obdivovatele.

těša
12. 07. 2009
Dát tip
že často zastávám nějaký názor jen proto, abych ho měl. a že ve většině případů nepoznám - tady - vola od inteligenta (jakože najednou): v praxi že se ani jedni nevyskytují. ale písmák mi posloužil spíš jako ilustrace než jako konkrétní objekt poznávání. že literatura je fajn zábava, ale jinak na dvě věci.

Janina6
12. 07. 2009
Dát tip
Teda jako mě :-)

Janina6
12. 07. 2009
Dát tip
Že chvála může ublížit víc než kritika. A že ani jedno samo o sobě ti ještě nepomůže. Dověděla jsem se tu pár nových věcí o lidech (o psychologii, jak píše StvN)a taky o sobě. O lidech většinou spíš povzbudivé věci (ty špatné vím už dávno). O sobě třeba, jak těžké je být poctivý a spravedlivý, když se to týká tebe... :-)

Oldjerry
12. 07. 2009
Dát tip
Zaprděnec - já se tě na to neptal. Na co to avízo ?

NePoe_ta
12. 07. 2009
Dát tip
Vskutku StvN? Došlo i na zůročení v díle, oné hluboké znalosti člověka a všeho lidského? Ptám se zaujat Tvým vstupem, má zkušenost ke které zdejší literární environment přispěl veskrze protichůdná: člověk je naprosto neprůhledný tvor, měnící podstatu svých tvarů náhodile, podobný vysrážené mlhovině. Přínosné, ne však v edukativním smyslu, jak se tato lidská povaha odráží v dílech/textech ... :) /ale pravda, zde přítomno pár znalců archivního, co slovo jako by mělo být poslední ... /

StvN
12. 07. 2009
Dát tip
Naučil jsem se hodně o psychologii lidí.

Norsko 1
12. 07. 2009
Dát tip
v tom, že

Norsko 1
12. 07. 2009
Dát tip
Netušil jsem, že to myslíš vážně. V bude asi pudl

Diana
12. 07. 2009
Dát tip
Anticharta? Nevím, jestli ti dobře rozumím. Ale pokud namítáš, pak každé své tvrzení mohu přesvědčivě dokázat konkrétním nickem a jeho konkrétním činem nebo záznamem.

Norsko 1
12. 07. 2009
Dát tip
Diano, skoro taková Anticharta, pro to mám slabost

Diana
12. 07. 2009
Dát tip
Co jsem se naučila? 1. Že tu je řada výborných lidí, kteří mají úžasný smysl pro humor! Nikde jinde se tak dobře nebavím, jako tady. 2. kteří dokážou být za všech okolností slušní, přiznat chybu, omluvit se a to i přesto, že jsou anonymní. Z toho mám dnes a denně radost. 3. kteří jsou laskaví, tolerantní a soucitní. To mne občas zahanbuje a snažím se vzít si z nich příklad. 4. kteří se ochotně rozdělí o své vědomosti. Hodně jsem se tu dozvěděla. 5. kteří jsou přátelští, vstřícní a jdou za nějakým ideálem. To je krásné! Písmáci jsou fajn! Jen výjimečně "někomu něco přeletí přes nos". Ale! kdo je bez chyby, ať hodí kamenem. Všechno se dá využít pro život.

domin.go
12. 07. 2009
Dát tip
Všeobjímající lásce.

dadik
12. 07. 2009
Dát tip
že dominový efekt fakt funguje :)

Zaprděnec
12. 07. 2009
Dát tip
je toho opravdu mnoho 1) psát 2) číst 3) nevim 4) neřídit se podle těch vašich blbejch kritik 5) to už sem vlastně uměl předtim 6) poctivé práci s negrem 7) poctivé práci s Derem

umu chápat své okolí a přizpůsobit se mu ????? pyčovina

Rajmund
11. 07. 2009
Dát tip
Naučil jsem se zapínat monitor palcem levé nohy. Myslím, že to využiju v praktickém životu.

Oldjerry
11. 07. 2009
Dát tip
Nesnažil jsem se specifikovat, co jsem se na Písmáku naučil ( a něco snad jo. Je vidět, že učit se člověk může i ve vyšším věku). Jedno je ale jisté : Písmák mne neskutečně obohatil a vedle jiných aktivit dal mému životu po skončení jeho aktivní části nový smysl, náplň, touhu, způsob chápání dějů a věcí, pár známých, pár přátel, pár lidí, s nimiž jsem si navzájem nepadl do oka, zdkonalení práce s jazykem, hledání cest. Není to málo, ale nemohu to dokázat, to mi musíte věřit... nebo mi to rozmluvit (:-D

že jsou zde i ti pověstní"kokoti", hlavně dost narcisů, egoistů...ale chci být pozitivní, takže si myslím, že se zde najdou kvalitní autoři a díla, ale zároveň si myslím, že zde většina lidí čte málo ostatní autory...

těša
11. 07. 2009
Dát tip
experimentátore, co myslíš úrovní člověka?

moorgaan
11. 07. 2009
Dát tip
stale se je co ucit..Pismak dava prostor pro vsechno co jsi napsala viz.vyse - to, co si kdo odsud odnese do praktickeho zivota, je individualni...Pismak je ale uzasny prostor na komunikaci, vlastni realizaci, vnimani jazyka, sledovani charakteru jedincu i skupin, vnimani antagonismu - zeny x muzi, mladi x starsi x stari, poetici x prozaici, staromilci x avandgardiste, vesele kopy x mrzouti, kritici x ostatní písmácká lůza, sikulove x nesikovni, flegmatici x cholerici, ..atd a kdo sem chodi se neco naucit, tak si urcite odsud odnasi!

že nechápu význam kritiků, kteří nehodnotí... že je zbytečné ostatní poučovat o výhodách dodržování stylu psaní čárek v daném dílku... že jsou zde autoři, kteří píší velmi solidně... že zájem o literaturu a pokusy o vlastní tvorbu nesouvisí s úrovní člověka...

Pracovat s textem umím - dá se říct. Mám i přátelé i nepřátelé. Chápu okolí - lidem, kteří mě nemusí - těm se bráním útokem. Přátelé většinou ignoruji, ale jak které. Vynikám - v řízení vozidla (v 100 kilometrové rychlosti na dálnici :o)) Toleruji naši jak to nazvat "vládu", jsem k ní ohleduplná, že ji (zatím) nekritizuji, ikdyž to přijde. Každý jsme populární. Co víc dodat? Myslím, že další slova nepotřebujete. :o)

Naučil jsem se 1) že není dobré klikat na odkazy ve zprávách 2) čelit srážce z blbcem 3) že není dobré, abychom všichni uměli psát 4) vlést do každé debilní diskuze 5) a taky jsem pochopil význam slova grafooman

Marcela.K.
11. 07. 2009
Dát tip
Na Písmáku jsem se naučila tomu, že je často lepší mlčet, protože nemá smysl dohadovat se s někým, kdo tu je jen proto, aby ostatní provokoval. Když to vezmu podle Tvého seznamu, tak snad mě Písmák naučil i citu pro myšlenku...i když chápu, že moje myšlení může být spoustě čtenářů "nevyhovující"...ti pak , pokuď svůj názor vyjádří u mých textů, mě učí toleranci i trpělivosti. Jeden zdejší autor mě učí poctivé práci s textem :-) Písmák mě vlastně přivedl od poezie k próze. Poznala jsem tu pár přátel, kteří mi jsou velmi blízcí...poznala jsem tu i zlobu, lži, nenávist, posměch. Nezajímá mě, kdo , s kým a pro koho...proto tu nejsem. Jsem tu především, kvůli sobě, protože psaní mi pomáhá v reálném životě. Jak, to svým čtenářům snad vysvětlovat nemusím.

naučil jsem se radovat z toho, že čtenáři mi často řeknou, o čem vlastně píšu :o)

raja
11. 07. 2009
Dát tip
Ja se naucila klikaci odkazy a to s padesati procentnim uspechem. Jeste rok, dva a vyjde to pokazdy. Za dalsich pet let mozna pochopim, jak funguje tabulator:-)

katugiro
11. 07. 2009
Dát tip
bóže...

Lakrov
11. 07. 2009
Dát tip
Děkuji za návštěvu a související názory. Pro Winter a Norsko 1: Pánové, tohle si vyřiďte soukromě :-)

Norsko 1
11. 07. 2009
Dát tip
Jsem rád, že jsi zde. Doporučuji ti odvar z krůty, ovšem třikrát převařený, a malé množství mléka. Osobně preferuji pravý prs

Winter
11. 07. 2009
Dát tip
Přesně tak, milé Norsko.

Norsko 1
11. 07. 2009
Dát tip
máš problém na cokoli přijít, chápu

Winter
11. 07. 2009
Dát tip
Já myslívám dlouho, a často i zapomínám.

Norsko 1
11. 07. 2009
Dát tip
ozvi se, ano ? milý wintře

Winter
11. 07. 2009
Dát tip
Hm, popřemýšlím o tom.

avox
11. 07. 2009
Dát tip
zamyslím se a přijdu ti povědět... možná :-)

Norsko 1
11. 07. 2009
Dát tip
ale nekeří eště větší, viď wintře

Winter
11. 07. 2009
Dát tip
Jako Syd, jako Syd...

Rabb
11. 07. 2009
Dát tip
písmák je amatérská škola psychologie a manipulace.. ..takže ano, je to použitelný i v reálným světě.

Norsko 1
11. 07. 2009
Dát tip
snažil ses, vítexu. Celkem jsem tě pochopil

Vitex
11. 07. 2009
Dát tip
Naučil jsem se především, že čtenář kolikrát nevyčte z díla to, co jsem si myslel, že tam je, ale není, protože jsem to tam nedostal, i když jsem to tam pořád cítil. A pak jsem se (snad) trochu naučil to tam dostat. Anebo ne..

Norsko 1
11. 07. 2009
Dát tip
Mnohému. A za mnohé jsem mu vděčen. Rád jsem odpovídal

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru