iiiha, tak to.... cervenam sa, prestan ;)
ale co by nie, jasne, ze hej:) ale od teba kusocek viac;)
ooo dakujem, od teba to potesi :)
no mne sa to tiez obcas stava:) citam basen (ale nemusi ist len o basen) niekoho ineho a vravim si,ze ved nieco podobne som vo svojom dielku pouzila ja!
ze by to chcelo viac originality? alebo je to nahoda? ci nieco celkom ine?:)ktovie..:)
Mám pomerne novú pesničku, kde spievam o rozkonárovaní :) Zhoda!
oh joj, vdaka, ale o fenomenalnosti hadam bude mozne hovorit, ked budem mat 50 rokov a za sebou vydanych niekolko zbierkok basni, nie? :) Alebo dokonca iba ak by som sa ocitla v skolskych ucebniciach literatury :) Vtedy by sa podla mna to slovo :"fenomenalny" mohlo pouzit :)
Ja som este len na zaciatku...ale po pravde do ucebnic sa ani neplanujem dostat:))
tak prosim, setri takymito slovami, mne to dobre nerobi. Ale neber to osobne, danny, celkovo mi nerobi dobre, ked ma ludia vychvaluju. Dufam, ze rozumies.
Prajem pekny den :)
Nuž áno ty si to vysvetlila takto z mosta do prosta ja som to mierne obalil medom a cukrovým ale krása tej poézie, ktorú si vdaka tejto básni sprostredkovala čitateľom tam stále zostáva teda nech si to vyloží každý ako chce skutočne je to fenomenálna báseň. Ja verím, že ma už ako tak poznáš a vieš že to nehovorím kvôli nejakým komplimentom ale že to myslím úprimne :)
papa
jeeej danny, dakujem za vycerpavajuce ohodnotenie :)
V podstate mas pravdu...po pravde, ani neviem ako to povedat...tato basen by mala byt vlastne o rastucom stasti medzi dvoma ludmi...teda povezme, medzi mnou a niekym...lenze ten niekto nejestvuje, alebo nejestvuje ta rastuca blizkost medzi nami..A mas pravdu, bolo to pisane skor v takej clivej chvili..tato basen..je to skor tuzba, sen...
takze jedna z moznych interpretacii slova "rozkonaruje" v mojom pripade znaci skor rozkonarovanie samoty...cim viac tuzim po laske -alebo aby som nemrhala slovom laska- tuzim po niekoho pritomnosti, blizkosti...tym viac mam pocit, ze sa uskutocneniu tejto tuzby iba vzdalujem...
Verím, že mi táto, dnes do istej miery už fenomenálna autorka, dovolí povedať zopár slov vlastného názoru.
***
Báseň hodnotím 1- nuž a pochopiteľne T+
***
V prvom rade by som chcel skutočne opäť, ako už mnohokrát predtým, poukázať na veľmi jedinečný (poviem to takto) dizajn textu, ktorým je báseň napísaná. Slovo "rozkonáruje" ktoré sa skutočne aj opticky 'r o z k o n á r u j e', alebo farebné odlíšenie prológu, to všetko pôsobí neskutočne krásnym dojmom, ktorý mnohí vlastne ani nedokážu vysvetliť.
***
Čo sa týka samotného obsahu diela. Autorka väčšinou píše básne s melancholickou tematikou, rôzne smutné udalosti, sklamania a nostalgia. Osobne preferujem podobnú tematiku pretože akosi práve v smútku a samote prichádza Múza, ktorá nás ako jediná chce trochu podporiť. Dôvod, prečo to spomínam je ten, že aj táto báseň patrí medzi clivé básne. Neviem, možno by ju mohol niekto pochopiť kladne, niečo v zmysle: "Láska kvitne, silnie, rozkonáruje sa" čo je pochopiteľne správny názor a v tom je krása poézie - každý si ju môže vysvetliť (vyložiť) po svojom. Osobne by som sa však priklonil skôr k smutnejšej verzii a autorkine slová by som chápal skôr v zmysle "rozkonáruje sa = vzďaľuje sa" Teda bolo to (zo začiatku) krásne očakávala od toho veľa (zasadila semiačko) chvíľu to trvalo, sedela na jednom konári druhá osoba na druhom konári nežne sa držiac za ruky. Držia sa za ruky až do chvíle kým ten strom (možno reprezentujúci vzťah) nezostarne a jeho koruna sa zväčší natoľko, že ich nežné dotyky nepreklenú vzdialenosť medzi konármi koruny stromu.
***
O podobných myšlienkach (nieto ešte básňach) sa dá rozprávať celé hodiny. Nechcem však svojím názorom nikoho ukrátiť o tento zážitok a o hľadanie skrytých indícií preto na samotný záver dodám len moje celkové hodnotenie básne:
***Vysoko nadpriemerná***
***
Pekný večer
***Danny***
jejda to je krásné. hravé, lehké, krásné, jako ten vánek
milé verše, lehké ......tip
prijemné, slová jednoduché, ale pocit silný.pekné.
pocit blízkosti, který se v nás rozkonáruje...*