Narriel, děkuji za Tvé návštěvy, velmi ráda Tě tu vidím! :-)
Ze začátku poněkud těžkopádná, ale pak se pomalu a nesměle rozbíhá do hravé mnohovrstevnatosti, jako naftová skvrna na povrchu louže, nicotná, a přece tak duhově krásná, když ji ozáří slunce...
T.+O., má milá Í. ...
;)
N.
krásně dojemně citlivé...TIP
Cigára mi nedocvakly, mám mezery :-)
Jistě, ty nám to nebereš:
StvN - jsi vedle, jak ta jedle :-)
tak už jsou ti ty horečky jasné Stvne ?
Dobře tedy...
Když už to tu vyvolalo takovou diskuzi :-))
Výkladů je samozřejmě několik, ale to jsem už psala, že každý má svůj úhel pohledu. Právě to se mi na poezii líbí, že si každý může vybrat něco svého, co mu je bližší nebo nejbližší.
Žena čtyřicítka jde ráno do práce a mimovolně vyslechne hovor mladých kluků, velmi mladých.
Zdá se až neskutečné, že tito by hodnotili ženy právě v jejím věku. Avšak myšlenka se jí zalíbí, a tak si ji rozvine až málem na hranici nepatřičnosti, což zlehčí mateřskými prvky. Avšak ta představa :-) tak proč ne! Žena si s myšlenkou pohrává...
Dále však vyplývá z rozhovoru kluků, že nehodnotily ženy čtyřicítky, nýbrž dva druhy cigaret, což je pro jejich věk jednoznačně přirozenější :-)
Někdo tu může jistě vidět afektovanou čtyřicítku, někdo dokonce léčbu jejích křivd a zklamání, někdo matku zachraňující své adolescenty, někdo dokonce ženu hravou:-) Proč ne...já Vám to neberu.
A všem Vám děkuji za Váš zájem, hodnocení a vyjádření.
Na mě to tak působilo - na tebe zas jinak... rozsoudit by nás mohla jedině Impresse, ale myslím, že u poezie je jednoznačný výklad možná i zbytečný.
Marve, myslím, že z textu je jasné, že jde o reakci na nějaký náhodně vyslechnutý hovor, nejspíš cestou do práce... navíc ve vztahu matka-syn myslím nejsou ženská vyzývavost a vášnivé polibky běžné :-) ale je možné, že tahle čtyřicítka má podobného syna doma a právě proto má tyhle puberťáky tak "přečtené". Trošku přehnané, afektované mi to přijde.
Diskusi jsem nečetl a co je StvNovi jasné ti řekne lépe on. Hezký večer.
katu: nevím, jestli to z té diskuze je jasné pro Stvna
toť asi vše, proto to avi a hezký večer
BigBivoj: hodláš mi teď posílat avízo pokaždé, když nebudeš něco vědět? Nebo o co jde.
Máš pravdu, BB, je tu větší sranda než u televize - díky za avi :)))
zkus to Vítěnko, zkus se zamyslet
Máš pravdu, BB, je tu větší sranda než u televize - díky za avi :)))
no vidíš tak jsi tu miláčku, hezky se posaď a poslouchej
katu: Hezký večer ti přeji, ale nevím jak mám vysvětlit StvNovi ty argumenty, nás ve škole učili, že axiomy se nedokazují.
BigBivoj: dostal jsem avi, o co jde?
StvN: jaký blábol ?
poslal jsi mě na zahradu rýt, tak ti píšu argumenty
Stv...čátku jsi napsal ty
a názor můj nebo tvůj,přečti,nebo ani to neumíš?
BB...ty už si se taky zbláznil,co je to za blábol?
blboun nejapný - názor na tenhle text jsem asi přehlédl. Zkus mi ho napsat ještě jednou. Díky.
Jeden by nečekal, že tě moje jedna ne zase tak pochvalná kritika takhle rozhodí.
Stv...kritici trpí morem?Co vy máte s mezerama a češtinem při přiblblém tlachání v tzv. názorech?
Že vy neznáte jiný argument,než překlep.
... mezi náma, ale potichu, za ČÁTKOU se nic nedělá, ale to ty jistě víš ...
to už bohužel nejde, pod jabloní je list a Baddy mi rozkousal rýč
blboune, určitě bude snazší vysvětlit mně, o čem je báseň, než tobě, že se za čátkou dělá mezera.
Bivoj, chtěl jsem vědět, co se skrývá za tvými vtipnými komentáři. Jestli chceš jenom rýt, tak můžeš na zahrádce, co říkáš?
...jéžiši,tady se vysvětluje kritikovi o čem báseň je? No nazdar,začnu psát s vysvětlivkami
StvN proč mi posíláš avi
už ty horečky snad přešly ne?
No vidíš. Já vidím něco podobného. Jenže, jak se zdá, Velký Bivoj a Impresse vidí něco jiného. Já bych v tom měl rád jasno. Dočkám se tedy, ne snad rovnou vysvětelní, ale nějakého alespoň návodu, jak tenhle text chápat?
Hele, tak vážně, já tam nic o horečkách nevidím, vidím tam ženskou, která se sápe na drzého výrostka, aby mu ucpala ústa polibkem, a která se podle mého předvádí ještě o něco víc než on.
Jestli to mělo být vážně, že tam jde o horečky a ne ženy, tak to bychom tam už rovnou mohli vidět třeba omezení rychlosti na silnici...?
Taky si ze mě dělej legraci.
A víš, že asi jo? Na druhý přečtení už to skutečně volá po studeném zábalu :-)
Janino, kdybys dávala pozor, tak ta báseň není o ženách, ale teplotách.
Vlastně "osmý div světa" jsem chtěla napsat... ta hlava už po čtyřicítce není, co bývala :-)
Chlapečci, pozéři, nepodceňujte čtyřicítky, ony nejsou všechny stejné, některá vám ukáže sedmý div světa a v pozérství vás ještě trumfne :-)
- můj pocit z básně, jinak jo, je to aspoň o něčem
Pohnutky nikdo nezpochybňuje, ale přijde mi trochu ujetý projekovat si pohnutky do obsahu jenom proto, že text vznikal za určitých okolností.
StvN: no to snad ani nemyslíš z legrace?
Já tedy povídkám nerozumím tak jako ty, ale poezie a zvlášť ta co umí lidem něco hlubokého sdělit vzniká mnohdy za velice dramatických životních situací a pohnutek.
BigBivoj - a je pro tebe důležitý, abych měl stejný názor jako ty?
to se občas při horečkách stává a člověk ztrácí nadhled
nějak teď nejsem schopen hlubších kritik, ale líbí se mi to*
Tak odkaz k horečákm jsem v textu přehlédnul.
Ono se fakt někdy špatně uvažuje když venku řádí viróz a uvnitř jsou 40-ky horečky
No jasně, jakákoliv ublíženost je zbytečná.
Ale nejsi mimo - to je jen drobná reakce na to místo, kde píšeš, že nemáš rád tu bojovně laděnou ublíženost - no a já zas nemám rád ufňukanou ublíženost. Nakonec autoři si nebudou dělat nic z našich názorů a pojedou s dál po svým....
Odljerry - tobě taky nerozumim, můžeš to nějak upřesnit? Já jsem fakt asi mimo.
StvN - já jsem si sice vědom, že můj názor je pro tebe jako psí pšouk (:-D , ale je nás víc, kteří v příbězích o partnerských kiksech raději vidíme revoltu než odevzdanost, devotnost a fňukání, nebo skákání po hlavě do čehokoli...
To víš, že mě to zajímá. Proč myslíš, že se ptám?
:-)
Skutečně Tě to zajímá?
Blbej to bych si skutečně nedovolila ani pomyslet, o Tvé inteligenci ani v nejmenším nepochybuji, jen k některým prožitkům se člověk zkrátka musí "dožít", jsou nesdělitelné. Chce to jen trošku zdravý nadhled :-)
Zkus to, víš, že jsem blbej a musí se na mě pomalu.
Ne, je úplně o něčem jiném, ale to Ti nevysvětlím... :-)
Tohle:
stejný?
jak to můžeš vědět, chlapečku?
jaké jsou čtyřicítky…
maminky
pro Tebe snad jen maminky
mluví docela jasnou řečí. Ono už oslovení chlapečku se používá spíše v pejorativním smyslu. Ale já to samozřejmě chápu úplně špatně a ta báseňje vlastně o tom, že čtyřicítky jsou všechny stejný.
Všem Vám moc děkuji! :-) a mějte krásný den!
Big Bivoji - ano, neskutečná, jen sen... :-)
Oldjerry - to je tedy poklona, díky! Jojo, mladší, asi duchem :-) Ostatně, to znáš sám, Oldjerry...
StvN - jsi vedle, jak ta jedle :-)žádná křivda, ani ublížení se nekoná. Ale je fakt, že každý si v tom může najít ten svůj úhel pohledu...
Ono je stejný a stejný.
Trochu nemám rád tuhle bojovnou poesii, z níž cítím jakousi snahu kompenzovat nějakou křivdu nebo ublížení, nedorozumění a podobně.
Měl jsem tě za mladší a jestli to není o tobě, tak jsem ti prostě bezmezně uvěřil. Krom toho jsi zřejmě dobrá máma... tato báseň mne obohatila. To nepíšu všude, ba dokonce nikde... Dík *
Moc hezký kousek a mistr světa se po jednom polibku sroluje jako lívanec.Líbí.
no ovšem tohle je na aplaus...paráda
to je nářez... dobrý dost...
...čumím,tleskám a mlčím ***