slámko- děkuji, jsem ráda, že se líbilo.
Marlavko- děkuji, že jsi se zastavila :-))
Arniko- to máš tedy pravdu!Dnešní děti vůbec neznají hodnoty.
parchanti si dnes neváží vůbec ničeho:)*
Jiří, tak toho malého chlapečka opravdu lituji. Teď si to můžeš vynahradit, ale už nikdy to nebude chutnat tak, jak by to chutnalo tenkrát :o)
... pomeranč, to byla vzácnost, když jej přinesl Mikuláš.
Jako kluk jsem chodil s maminkou na náštěvu ke kmotřence, starší dáma v útulném bytě. Na stolečku pod oknem vždy měla mísu s jablky a pomerančem. Vždycky jsem dostal nějakou sladkost, ale marně jsem doufal, že jednou dostanu i pomeranč. Nedostal. Tehdy jsem nevěděl, že stejně jako ta jablka byl umělý.
avox - a chutnalo to stokrát víc, než dnešní mlsání, nemám pravdu? Díky za tip.
my jsme kůru proslazovali v cukrové vodě a pak sušili v troubě... občas to dělám i teď, ale dnešní děti už znají lepší mlsání :-)) */
bestye - asi to bude pravda, navíc, když mám nos jak Cyrano :-)) Díky za tip.
říká se, že čichová paměť je nejdelší a nejintenzivnější - asi to tak bude :c)*
A.H. - jsem ráda, že se ti to líbilo. Díky.
opravdu nostalgické, s tou pravou atmosférou. ******
Robinie - vidím, že nejsem sama, pro koho bylo toto ovoce vzácností. Díky.
jejdavildo - zajímavé.Dnes bych měla trochu obavy z toho, že ta kůra není v pořádku, protože je určitě chemicky ošetřená. Děkuji za tip.
kůra se sušila a dělal se z ní džus*
*
Pomeranče byly vzácností, a když jsme jako děti pomeranč dostaly, rozdělili jsme ho na dílky a ty poctivě dělily pro každého z rodiny...
Bíšo - děkuji za tip.
Diano, ano máš pravdu. Mně bylo zle z toho, jak si dnes děti ničeho neváží, nešlo jen o to ovoce. Navíc, když jsem je upozornila na to, že se to dělat nemá, některé z nich hodilo ten pomeranč po mně. Zvedla jsem ho a řekla jsem "děkuji." Zíraly na mne a evidentně nechápaly, co jsem tím chtěla říci. Kdybych jim vyprávěla svoji vzpomínku, nevěděly by asi, o čem hovořím. Dosáhla jsem alespoň toho, že už po sobě ovocem neházely a nikdy s ním nehrály fotbal. Tedy, přede mnou.
koloušku - vůně dětství nezapomínáme. Děkuji.
Dicku- jsem ráda, že tě to potěšilo.
MarieG- děkuji.
Háber - po tom aj dnes túžim. Ochutnať čerstvé južné ovocie. Nie z dovozu. Bohužiaľ, už sa mi to asi nepodarí. Cestovanie je pre mňa luxusom, ktorý si nemožem dovoliť. A roky utekajú. Vďaka za komentár aj tip.
keď som* bol* v gruzínsku* videl som* pomaranče* neskutočných* rozmerov* a boli* veľmi chutné* domáci ich volali* naozaj zábavne -Вашингтоны *
Mandarinky a Mikuláš, to je přesné.
Pěkné
Mám takové vzpomínky vždy na Mikuláše, ten svátek mi připomíná vždy oloupaná mandarinka:-)Tip*, krásné.
Mám podobné vzpomínky, dávala jsem vždycky kousek babičce a dědovi. Taky mi připadá, že tehdy voněly pomeranče i mandarinky nějak víc. Všechno bylo vzácnější. Pěkná vzpomínka, ty zůstávají.T*
Já toužila zoufale po banánu - aspoň ochutnat! Ale objevily se vždycky pouze před Vánocemi a prodávalo se jen kilo na rodinu. Tak je ochutnaly jen malé děti - u nás moje mladší sestra. Teď se může banánů každý nacpat, co hrdlo ráčí.... Dík, Aničko, za tu vzpomínku
:-))***
Děti, které kopou do pomerančů jsou špatně vychované děti. Nezáleží na tom, jsou-li pomeranče levné a je jich dost nebo naopak vzácné..
Myslím, že jsou.
Dnes je pomerančů dost a jsou poměrně laciné.Byla jsem svědkem toho, jak s nimi děti hrají po obědě ve škole fotbal. Když jsem to viděla, bylo mi z toho dost šoufl ...
jsou ošizeny naše děti? kdoví...
já vím, a řadím tvůj dáreček pod stromeček *