Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZahradní deník 4
14. 07. 2011
23
52
3404
Autor
avox
Na komíně holub vrká
pochvaluje si letní čas
na druhém vidět vrabčího kluka
jemu patří ten druhý hlas
Bere to hlava-nehlava
i holubovi nadává
že ten holub snad
nechtěl si s ním hrát
Nevím, co žvatlá na komíně
(ptačí řeč byla nepovinně)
Po chvíli v mracích letadlo
ukončilo to divadlo
alespoň první dějství teda…
Neboť vrabčáček neposeda
poodlítl jen na zahrádku
a zapředl zas novou hádku
Tentokrát s rehkem zkouší tance
Že z lásky?
Kdepak!
O kus žvance...
52 názorů
Práce by nebyla asi lehká
odtrhnout od sebe vrabce a rehka.
Tak radsi nejev zájem o ne,
oba maj sílu jako kone. :-)
díky :-) a kdybys měla na zahradě dvě hnízda a viděla jak se krmí mláďata... nebo když se učí lítat, je na co se dívat :-))
koloušku, duše dobrá, mám vždy radost, když tě má říkánka vyprovokuje k napsání pár řádků :-))
jejdavilda
19. 07. 2011
taky raději pozoruji jak se kosí bratři přetahují o žížalu, než bych plela záhony ... díky za nakouknutí :-))
Sebastiana
17. 07. 2011
fajn, pozorování a poslouchání ptactva patří též mezi mé oblíbené činnosti, pozoruju je prakticky denně, takže dík za příjmné zpestření :-)
Filemon - díky za usměvavé přijetí mé říkánky :-))
Koloušek - Jsem poctěnatvým komentářem :-))
Rozumět tak ptačím hláskům,
když dělají "čiřik, čiřik",
umět řeči jako Jiřík,
(ten, co našel Zlatovlásku)
dostat kousek toho hada,
hned bychom se dověděli,
oč se vrabec s rehkem přeli.
Avox tady nad tím bádá,
rozumí jim stejně přec,
že se jedná o žvanec. T*
Ferry, Lakrov už to vysvětlil - rehek zahradní je barevnější, domácí má jen ten rezavý ocásek :-))
8hanko, napsala jsi to přesně, nechovám nic, co by bylo určeno k snědku, kupuji to "anonymní" maso :-))
Kiwagamo´ag - že by až tak? to abych změnila kategorii na "písmáci dětem" nebo to nabídnu do slabikáře :-))
Každopádně všem vám díky
Milá básnička i debata.
S rehky se letos roztrhl pytel i kolem Berounky. Já pořád, že zahradní, ale atlas naší Kačky uvádí: rehek domácí.
Zato vrabčíka jsem neviděla ani nepamatuju...
t*
Kiwagamo´ag
14. 07. 2011
kedysi davno sme chovali na rodicovskom dvore vselico a potom zabijali a cistili...brrr...pri sklbani peria zo sliepok sa mi dvihal zaludok a nemohla som ich potom jest...podobne som reagovala na dobroty zo zabijacky, kedze som predtym videla vrazdu nasho pašíka, nemohla som z neho zjest ani susto...kusky masa v obchodoch su vsak dostatocne anonymne na to, aby som si na nich pochutila... marne mi rodicia vtlkali do hlavy - najlepsie mas to, co si dochovas doma, ani nevies, co v obchode kupujes...
Vrabci a rehkové za to můžou, že se ráno nevyspíme; zvláště pak ten druhý jmenovaný, konkrétně příslušníci toho barevnějšího z obou u nás žijících druhů, rehek zahradní (Phoenicurus phoenicurus) jsou v době vylétnutí mláďat z hnízda nesnesitelně uřvaní.
(ale jíst je kvůli tomui nebudu :-)) )
Jasně že je to vtip... ani sluku bych neškubala, ba ne, i kdyby nebyla bahenní, málo masa, hodně peří... jak já blahořečím prasátkům, že nemají peří a supermarketům, že drůbež prodávají vykuchanou, oškubanou, promíjém jim, že občas "oškubou" i mne :-)))
Květoň Zahájský
14. 07. 2011
Edvin: Maso jako maso :) Jen na takovém rehkovi je ho podstatně méně než na vypasené slepici. Ale problém s tím nemám, jedl jsem psa i kočku, v Etiopii dokonce antilopu; v Číně a na Taiwanu jsem se občas i bál, že mi někdo prozradí, na čem si to vlastně pochutnávám :)
Květoň: Máš na mysli tlučené vajgly? :)
Květoň Zahájský
14. 07. 2011Květoň Zahájský
14. 07. 2011
MKbaby: "...a prodávám to gojům, ti sežerou všecko."
Jinak si myslím, že požírat ptáčky-zpěváčky nedovede každý.
Květoň: Ten recept mne opravdu zaujal, ale mohu místo rehků použít lelky? Vzhledem k tomu, želežím v pelechu, mám jich nachytáno už poměrně dost :)
Trochu mi to připomíná ten starej fór:
Potkají se Kohn s Roubíčkem a Kohn se ptá:
"Mazl tov, Roubíček, jak se jim vede?"
"Ale dobře, pane Kohn, prodávám skřivánčí paštiku."
"Skřivánčí paštiku? To mi nepovídaj, to musej míchat s koninou, kde by jinak vzali tolik skřivánků!"
"Maj pravdu, míchám to jedna k jedný. Jeden skřivánek - jeden kůň."
MDavy: Já už doma taky nenajdu žádný alkohol. Bohužel se kurýruji takovým tempem, že všechny zásoby vyschly...
Květoň Zahájský
14. 07. 2011Květoň Zahájský
14. 07. 2011
Díky vám všem za návštěvu :-))
Tééééda, koukám, vy jste si tady udělali rehčí hody! Já tedy důvěřivé kamarády, kteří mi občas vlítnou až do kuchyně, rozhodně do trouby nestrkám! Taky, kde by se jich na mé malinké zahrádce našlo dvanáct... Ten rehek se mi nepředstavil, myslím, že je zahradní, ale choval se dost domácky. Květoni, ještě pohledej recept na žabí stehýnka, už po dva večery jsem z předsíně vynášela žábu a řekla jsem jí, jestli se ještě jenou vrátí...! Ale nevím, jestli to byla ta stejná :-))
Květoň Zahájský
14. 07. 2011Květoň Zahájský
14. 07. 2011
Ještě by bylo potřeba upřesnit, zda se vrabec tahal o potravu s rehkem zahradním, nebo s rehkem domácím :)
Květoň: V ledničce se v některých chudých domácnostech vyskytuje maximálně oběšená myš, nikoliv zpěvné ptactvo :)
Květoň Zahájský
14. 07. 2011Květoň Zahájský
14. 07. 2011
No, rytmus trochu pokulhává, ale jinak jest toto dílko svěží, úplně vidím a hlavně slyším toho neřáda vrabce :)
avox: Báseň "jako cumel". Rytmus, vtip, hladký, hezký jazyk. No a ještě něco pro "přírodomilce" jako jsem já.
Tak díky a tip jak byk.