Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZtracené verše
23. 02. 2002
23
0
3030
Autor
Sakurka
Černá tuše smutně píše,
verše dávno ztracené.
Náhle vše kolem chová se tiše,
vše kolem je bezcenné!
Proč ta barva černá,
proč nepíše o lásce?
Umí být nevěrná i věrná,
sen o zvířeti a o krásce!
Proč upírám svůj pohled na ostří pera?
Ostrý hrot, který zajíždí mi pod kůži!
Najednou nevím, bylo-li to včera,
kdy má duše žíznila po růži!
Dnes zůstala mi jen ta černá tuše,
která píše rýmy nikdy nečtené.
Kdo pomoci mi může?
Psát verše dávno ztracené!
Teď už černá není černou,
kapky mých slz se rozpíjí,
ani láska náhle neumí být věrnou,
změnila se ve zrůdu, co zabíjí!
hm, ne... začátek pěkný, ale konec to úplně ničí, ty poslední nepříliš povedené rýmy.
Kosto-já chválím ráda, a zvlášť povedené kousky(třeba jako ty tvoje:-))
No připadám si, že píšu něco čemu vůbec nerozumím, ale berte to jako názor:
Mě se to líbí, jak se tam píše o té tuši a do toho se přidává ten motiv té lásky, vystihuje to ten dojem a vtahuje to do děje, prostě to člověka nějak osloví. Zkrátka se mi to líbí.
jsem ráda za každý názor,a myslím,že rozumím tomu co jsi napsal! děkuju:-)
a co by si chtěl abych ti odpověděla?:-) jsem ráda,že se ti dílko líbilo,a taky si vážím tvé kritiky a mě doma učili,že je slušnost poděkovat:-)
návštívila jsem už pár tvých dílek,a věř mi,že ty to s rýmem moc umíš!:-) děkuju za návštěvu:-)
ad "Jenže já to jinak než bez rýmu neumim! :o( "
tak to ti dost závidím- já tohle postrádám.. nicméně se mi ta bášeň velmi líbí..
Milá Sakurko Tvá báseň se mi moc líbí dávám tip a Chci Tě potěšit svou básní Podivná kterou jsem složil pro Tebe
Podivná
Světla svítí
stěrače stírají
Luční kvítí
mládenci sbírají
Váhy váží
blíženci sbližují
Stráže stráží
s přílivem připlují
Sny se zdají
kejklíři kejklují
Háje hájí
boxeři boxují
Rána raní
slunce se zasnoubí
Zbraně zraní
klouby se neskloubí
Voda proudí
řítí se korytem
Dým ten čmoudí
hrábne si kopytem
Vítr vane
poušť se už nespouští
Co se stane?
Ďábel všem odpouští!
Tak a je to taky rýmované, protože jsem to tak a ne jinak složil.
moc ti děkuju,za tipík,který mě potěšil a za básničku,která mě potěšila ještě více:-) moc děkuju,já mám rýmované nejradši:-)
A láska někdy uměla být věrnou?
Ale je to krásná formulace citovýho podnětu,supr...
Jo ještě ten konec-jako pěst na voko-dostalo to tím o to jinej spád,tudíž já osobně tomu asi nemůžu nic vytknout...
Diagnoza-tipoza
Morney z toho si nic nedělej,aspoň,že ten konec:-) děkuji za návštěvu:-)
Asi jsme si nějak metafyzicky podobný..:)strašně se mi to líbí a myslim to upřímně..
Tak to je opradu krásné taky sem si párkrát naběhl na dýku no asi se pokusím o pozitivní báseň nebo ji vytáhnu z šuplíku
jo,taky mám občas tak divné nálady pod psa,že píšu jen depresivní básně,ale už je na čase pokusit se o trošku toho optimismu:o) jinak děkuji za kritiku
Sakurka, čo je na svete ľudí, toľko je názorov. Ja osobne mám radšej v básňach rým, aj keď nie zväzujúci, skôr voľnejší. A ten Tvoj je presne podľa môjho cítenia. Inak vidím, že rovnako ako ja aj Ty, keď si smutná a potrebuješ si utíšiť srdiečko, siahaš po pere a papieri. Ono to vie naozaj veľmi pomôcť. Píš, ako to cítiš. Je krásne cítiť v básni úprimnosť a cit. Veľa šťastia a lásky a nebuď smutná (dúfam, že už to prebolelo).
tak tohle je moc krásné,co jsi mi napsala:o) štěstí i lásku mám,takže si myslím,že mi snad na tom světě už nic neschází:o) bohužel ne všechno přebolelo, a v životě potkají člověka mnohem horší věci,než je třeba neopětovaná láska,a to třeba smrt někoho blízkého viz.báseň Ztrácím tě! a takové věci nepřebolí snad nikdy.Ale moc děkuju za tvůj názor,taky ti přeju jen to dobré:o)
Tox to vyjádřil hezky, já bych to tak neuměl ... já osobně se taky vyjadřuju víc rýmovaně a je to asi taky na úkor myšlenek ...
no a co - dyť jsme na Písmáku, kde se může skoro všechno ...
tvá báseň je mi hodně blízká *
Osobně si také myslím, že tahle neměla být příliš rýmovaná. Rým občas příliš svazuje, takže básník neřekne úplně přesně to co chtěl vyjádřit, ale to co se mu hodí "do noty" nebo naopak sice sdělí svou myšlenku vcelku věrně, avšak tentokráte částečně na úkor zcela perfektního rýmu, rytmu, či jiných drobných odstínů (např. přízvuků), které se v básni dají nalézt. Ne že by se mi snad dařilo takto psát, ale zkouším to. Takže radím vytrvat a nevzdávat se i Tobě, ať už se rohodneš pro rým či nikoli :)
I když je to o lásce (a někteří Písmáci tohle téma téměř nesnášejí ;-) já si dovlím dát tip převážně za nápad. :o))*
me se prave ten mezi - rym libi..dostava to tim zvlastni rytmus...
hezke obraty a myslenky i za ty ...t*
moc ti děkuju,i když myslím,že si to ani nezasloužím:o) udělals mi radost:o)
Milá Sakurko... je to opravdu moc krááásné, moc se mi líbí, ale souhlasím, že bez rýmů by to taky bylo moc fajn... ale i tak *t*i*p*uji!
P.S. věř si, ty to zvládneš i bez rýmů, Krel má pravdu, stačí to jenom vyzkoušet:)
Tibeťanečko moje milá,mockrát ti děkuju,od tebe mě ten tip strašně těší:o) a bez rýmu sem to zkoušela v básni Ztrácím tě,sice to nedopadlo nijak špatně,ale od té doby se mi už nic podobné nestalo,takže mě ani nepolíbila ta nerýmovaná múza:o) díky ti
Nerozumím přesně správné tvorbě, zda rým či ne, přednější přeci je, zda se to dá číst a tohle jo a má to myšlenku i s vyvrcholením.
Morbid_Pimple
13. 08. 2003
člověk se zdokonaluje,každý má své začátky a i já sem jimi musela projít,a právě tahle básnička je první-nedokonalá,ale sem ráda,že se ti líbí:o)
Tady se snad dívají na džbán,
jak zvláštní zdá se být,
a tady je špatně tvarován.
Ale vína v něm se napít
neodváží...
*
Souhlasím s Kalimem, moc pěkné. I ty rýmy, až trošku na ten poslední, ne že by to nebylo pravda, ale ta zrůda tam zabíjí všechnu předchozí lehkost. Jinak tip.
3/5+T
bez těch rýmů by to bylo vážěn možná hezčí...i když takhle se to hezky nese v určitém "zpěvu".
líbí...
Hm...šla jsem Tě číst, protože Tve jméno je dost podobné mému...no, když se poněkud zdrobní. Jsem Sahure čii Sahurka..to už je jako Sněhurka..no :-))
Každopádně souhlasím s předešlými kritikami. Ty verše to moc svazují. Bez nich by to bylo opravdu lepší...
Já jsem vyzkoušela hned na počátku mého psaní, ale dopadlo to hrozně tak sem od toho raději utekla:o)
zkoušej a zkoušej a ono to najednou půjde, dobré je taky hodně číst nerýmovanou poezii, ale vlastně jakoukoli...:-)
Rymovane jsou fajn.. ale treba by se jeste zlepsily, kdybys dala vic na rytmus..a stacilo by v tomto pripade malo. Jinak se LIBI..
Heleď, nechci tě naštvat tím,. že j řeknu, že je to pěkný.
Ale je to pěkný. *
Astalavista
23. 02. 2002
primitivní verše, ale tady v Písmákovi se to dobře čte :--) dám ti taky tip, mám z tebe dobrou náladu (ani nevím proč, vlastně ta báseň je smutná ?)
Musím přiznat, že mě to trefilo na citlivý místečko. Ale to byl asi účel, ne?Jen ten rým mi občas nesedí. Každopádně máš ode mě tip:o)