Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTkaničky
Autor
Gora
venku tepe datel
zalézá pod nehty
zatímco žena hovoří
muž srká kávu
a teplo uniká
roztřepenými konci tkaniček-
přepalované sirkou
padají na podlahu
kartáč naráží
v rytmu masáže
botám do hřbetů
černo nejen
na žlutých dlaždicích
série ranních káv
končí polednem
muž konečně šněruje
příliš krátké tkaničky
utahuje a mizí
ustrojen
jako by šel do boje
aniž by řekl...
cokoliv
venku ťuká datel
a žena věští z lógru
45 názorů
Yss, děkuju, že ses stavila a komentovala a že jsi upřímná.Ne vždy se dílko podaří tak jak by mělo, ale proto jsem na Písmáku, aby mi kolegové poradili a sdělili svůj názor... popisnost je moje slabá stránka, vím. Díky.
Budem úprimná. Nehľadaj za tým prosím ťa nič inšie.
Nedá sa ti uprieť cit pre malebnosť slov. To beriem. V tomto texte sa to zúžitkovala na plnej čiare. To bolo asi to prioritné a dominantné. Vadí mi, že ten text je akoby jednoliaty. , neprechádza z bodu a do bodu b-, opisuje istú dejovú situáciu, ktorá však neprináša žiaden zvrat,obrat, presah. Ani keby som vychádzala z istej kruhovej štruktúry, vraciam sa späť,s takým istým pohľadom, ako som mala. - čiže vadí mi prílišná opisnosť, upätosť a ohraničenosť textu, pri ktorej som si nemohla odniesť z textu pocit krásna, zamyslenia, smútku. Je to napísané pekne, ale pre mňa je to málo.
blacksabbath
19. 02. 2019krásné...ostatně jako vždy....*/**
Slavomir Mily
19. 02. 2019Karpatský knihomoľ
18. 02. 2019dobre že sa ti tá báseň stala, pekná
Tak běh života lehce plyne. Umět ho tak lehce říci veršem zaslouží supertip Jen tak bokem. Obdivuji masáž bot a zejména dativ od kávy. Ten datel mě vzal nejvice.
Nami, Diana má správné motto a také pravdu:-) - s úsměvem jde všechno líp:-))) a díky...
Diana - tak to mi spadl kámen ze srdce. Já jsem si fakt říkal, že dílo je takové ušlechtilé a na úrovni a já ho svojí jakoby srandičkou ponižuji.
Tak jsem rád a samozřejmě všecho je dobré a hezé.
Jaro v těle, slunce v duši a tak dál...........
Zdraví Láďa.
Ale Nami, já to myslela z legrace! Moje životní heslo je "každý úsměv dobrý!" Takže to byla spíš pochvala za vtip. Nadosmrti dobrý?
Diana - vím, uvědomil jsem si, že se můj komentář k takovému dílu nehodí.
Děkuji a přeji hezký den.
Tyhle náladovky prostě umíš. Líbí se mi propojení úvodu a závěru - ten datel.
No, já nosím každou zimu,
háčkovaný tkaničky.
Jsou teplý, od mý babičky.
A tak nikdy nemám rýmu.
Taky nosím (beze srandy,
po dědovi teplý kšandy.
Když mrzne, je to paráda,
pěkně teplo na záda.
Evženie Brambůrková
17. 02. 2019Takové maličkosti a co ty z toho uděláš? /T
gabi tá istá
17. 02. 2019ešte to! nikdy nemaž, nevieš, komu sa zapáči
gabi, děkuji, velmi jsi mne potěšila... ještě před tvým komentem jsem ji chtěla smazat:-)
Je to moc hezké. Snažím rozluštit co značí jinotaje. Složitý bezvýchodný vztah? Tkaničkami uniká porozumění vztahu? Kartáč - bota. Hněv padá na hřbety-hlavy... A nebo je to úplně o něčem jiném...
Ať tak či tak, prim u mě hraje:utahuje a mizí ustrojen jakoby šel do boje aniž by řekl... cokoliv. Smutné.
Krásně napsaná báseň :-))) TIP. Obzvláště mě zaujaly verše:
kartáč naráží
v rytmu masáže
botám do hřbetů
černo nejen
na žlutých dlaždicích
gabi tá istá
17. 02. 2019hm...pre mňa jedna z tvojich naj *