Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZjara
Autor
Gora
ohně doutnají
pod kvetoucími stromy –
v noci bude mráz
.................
větve se vrší
v meandru řeky – hráze
tiší jarní proud
53 názorů
Děkuju, Jiří, no, naměkko jsem byla, asi tři noci jsme přitápěli pod rozkvetlou meruňkou z obavy právě o její květy, a nevím, čím to slovo jinak nahradit.
Napsala jsem možná přes sto mini - nebo haiku? a snahou bylo pokaždé napsat haiku, tak proto ta stálá forma. Jednou jsem vložila miniatury o čtyřech verších, myslím, že byly /na mne/ nevšední a zajímavé, ale nikoho příliš nezaujaly:-(, tak mám za to, že už i jen ta forma má něco do sebe:-)
první ti utekla, ty ohně s kvetoucími stromy, to jsi musela být hodně naměkko, ale rozumím ti. Zato ta druhá pravý opak, a za ni výběr. Jen si myslím, a nejsi jediná, že když píšete miniatury, tak nerozumím tomu, proč až nuceně uměle dbáš na haikovský poměr slabik. Zvláště u t druhé, jinak velmi pěkné, ta nucenost bije do očí. Ale i tak je hezká, třeba už jen ta útěcha ...vrší...tiší.
Valachu, díky... třeba proto, že ctím formu haiku... jsem staromilec:-), ale ostýchám se nazvat své mini haiku, protože je píši nepříliš dlouho a nepříliš jistě... díky.
Radovan Jiří Voříšek
03. 04. 2019zapalovali jsme balíky slámy aby nezmrzly květy jabloní
... rád vzpomínám
snake, děkuju za zastavení a názornou ukázku, jak by se dalo...velmi dobře si zapamatuji, jsou to pro mne cenné rady!
Já osobně bych byl možná konkrétnější a pokusil bych se ještě o větší empatii, zkusil bych to třeba takhle:
Pod svou meruňkou ---
v předvečer chladné noci
rozžínám oheň
Jinak se mi ale ten obraz velice líbí.
T.
blacksabbath
31. 03. 2019krásné...obě...*/**...*/**
díky, kvaji - ohně se rozdělávají nebo dříve rozdělávaly v sadech i vinohradech, aby nepomrzly v přechodném období, a tak jsem to napsala globálněji, než pod jednou naší meruňkou, možná by stačilo i jednotné číslo:-)
ty větve může vršit třeba bobr, a toho jsem sice nezmínila, ale nechala jako možnost ve fantazii čtenáře...
Vystihlas to dobře a za to dávám tip. Avšak s ohledem na to, jak jsi napsala v diskuzi, že jste topili pod vaší meruňkou - není vyjádření "ohně doutnají pod kvetoucími stromy" jaksi nadnesené? A ještě něco. Řekl bych, že se větve v meandru řeky spíš vrství. Větve se vrší spíš třeba na hranici budoucího ohně.
Karpatský knihomoľ
30. 03. 2019mal som tušenie, že je to z autopsie, pekné
Jani, děkuju, skutečně jsme v noci "topili" pod naší meruňkou, je obalena květy:-), dík...
Obe sú fajn,-samozrejme, že mne sa páči viac dvojka, už kvoli poeticky vyššiemu koeficientu / v mojom videní../ ale ak by som to brala v globále- sú to veci, ktoré sú vystavané a podané veľmi dobre... je tam kontrast, je tam prírodný aspekt, dokonca v tej druhej pre mna záverom aj nejaká voľná asociácia- / v oboch je niečo, čo som minule čítala ako náznak istej nekonečnosti vesmíru... pekné.