Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMlýnky II.
Autor
Gora
v horském údolí
hrkání mlýnků tichne –
mrazivé noci
49 názorů
Připojuji se k objevnému termínu Radovana - tipuvhodné - i když verše čtu svým způsobem.
Radovan Jiří Voříšek
10. 03. 2020docela jistě by se dalo říct - tichne, ticho, jak přepoužívané docela, už od časů Skácela ...
ALE BYLA BY TO KRAVINA a ochuzení
toto dílo je tipuhodné
snake, děkuju, podobnou variantu mám ve "cvičném sešitku" :_), jen jsem netušila, zda by to bylo jasné - ty horské mlýnky... díky za zamýšlení se...
ten námět se mi velice líbí - jen bych ho možná jinak strukturoval - například takhle:
mrazivé noci ---
hrkání horských mlýnků
utichá
Jituš, díky - zvažovala jsem také, ale dnes mi přišlo případnější i v posledním verši dodržet počet 7...
Zajíc Březňák
08. 03. 2020Já vlastně haiku vůbec nerozumím a proto se radši zdržím jakéhokoliv dalšího vyjádření.
Moc se mi líbí, málem mi uniklo. Dalo by se jít ještě více vstříc přítomnosti jednotným číslem - mrazivá noc
Je to úplně stejné, jako u nás na Černé Opavě. Mlýnek v lese, cestou na Rejvíz...
Zázrak v Podolí
maminka k mimču čichne
úchvatný pocit
\Hrabe Rudlovi
jen u svých sbírek zjihne
i v šlechtě cvoci
KK, když jsem si píseň pustila, zaznělo to skoro jako tam v tom jáchymovském lese!! Díky, nádherné!
Karpatský knihomoľ
06. 03. 2020Pozrel som si aspoň na webe ako to tam v Jáchymove vyzerá. K tejto lokalite by sa hodila táto pieseň:
https://www.youtube.com/watch?v=p4Yb_TMa6wA
Haiku /*
Vím, ale ta údolí za to nemohou. Tragický kraj - tehdy i dnes...
Jezdím tam každý rok do lázní a mlýnků přibývá... zdálky, už v lese, jsou slyšet, krom mrazivých dní...
Nedalo mi to:
"Viděl bys tu krásu českých horských údolí"
Zvláště potom v okolí bývalých jáchymovských lágrů...:).
Norsko, kdyby sis pustil odkaz v anotaci, viděl bys tu krásu českých horských údolí, i když - Praha je Praha, viď:-)
teisane - jedna z mých /mnoha/ verzí... díky, žes hledal a našel...je to mé oblíbené /protože důvěrně známé/ téma...
Evženie Brambůrková
06. 03. 2020Úplně to (ne)slyším v našem horském údolí.
Ale už ses na to jednou dívala - co je tohle...?
Údolí mlýnků
klapot zvolna utichá–
noc je mrazivá
Námět (téma) ok, ale ty jsi tohle akusticky "pohybové" dílko přibila hřebíky na zeď a celkový výsledek je cosi staticky toporného.
Přešetl jsem si "zabíjačku" - opravdu výborná - a navíc by se z ní dala vytáhnout nejméně dvě až tři opravdu dobrá haiku, takže toto (zpracování tématu) moc nechápu.
blacksabbath
06. 03. 2020Hezké ....*/**
Můro, kireji se při tvorbě několikrát přestěhovalo:-), po rozpracování všech možných podob bych je nechala, kde je, i přes "rozkouskovanost". Ani ev. přidání slabiky ve třetím /kvůli plynulosti/ mi nepřipadá uspokojivé, pro změnu významově... Děkuji ti.
Opravdu krásné klasické haiku bez atrakcí.
Přemýšlím ještě nad kireji. Máš tu funkčně dvě, zda by textu ještě více neprospělo mít jej rozdělený na dvě části, ne na tři... ale i takto, krásné