Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAž odejdu
Autor
Evženie Brambůrková
Až odejdu,
bude to na sever.
Až odejdu,
budu tam, kde chci být.
Obejmu tu starou zahradu,
zavířím ve spadaném listí,
pohladím narcisy,
sasanky i petrklíče,
přivoním k rozkvetlým stromům,
polaskám jablíčka
a obejmu znovu ten starý dům.
Tam budu šťastně žít,
než odejdu dál,
dál na sever.
46 názorů
Evženie Brambůrková
07. 05. 2022Musím stát až nahoře u lesa a pak rozpřáhnout náruč. Pak obejmu i velký kus údolí. :-))
Radovan Jiří Voříšek
07. 05. 2022jen mě tak napadlo:
obejmu znovu
ten starý dům
o rozloze 0,75 x 0,75 m
Evženie Brambůrková
02. 01. 2022Děkuji, Zeanddrich a F.M.R.C. Za milá slova.
Zeanddrich E.
01. 01. 2022Jó, já bych asi také odcházel spíše na sever:) (respektive, přesouval bych se tam, kde fungují čtyři roční období :) )
Evženie Brambůrková
08. 12. 2021To je každého věc :-)
Evženie Brambůrková
03. 12. 2021Děkuji, javavia, za milá slova.
Zdravím, krásná báseň... moc ráda jsem četla, zanechala příjemné pocity
Evženie Brambůrková
02. 12. 2021Vyprávějí nám a my stejně slyšíme jen to, co chceme.
Ač Wolker nazval věci mlčenlivými soudruhy, přesto k nám promlouvají prostřednictvím vzpomínek a to je na nich krásné. A květiny a stromy mluví určitě.:-)
:-))
já požaduji průhledná a bílá
neb celý život hodňoučká jsem byla
cos prováděla, že chceš netopýří
nad skutky svými musíš se snad pýřit?
Evženie Brambůrková
02. 12. 2021Určitě máš, Markel spoustu času na vybírání lokalit.
Já budu mít také křídla, ale černá, blanitá, a moc se na ně těším.
Evženie Brambůrková
02. 12. 2021Alenakar, děkuji, to je tak krásné.
můj šálek *,
zatím nevím, kam bych chtěla
snad nad obláčky s křídly od anděla
Já taky nakonec odejdu na sever.
Miluju severní ženy
bázlivě stulené v tmách,
které prožívají své lásky
ve snech a vzpomínkách
( Gellner a Katapult ) Tip.
Evženie Brambůrková
02. 12. 2021Teče tam, ale je pod zemí a pramení ve sklepě. Voda je tak čistá, až to na rukou bolí.
zahrada smíření...někde tam určitě teče stružka potůčku...ze které se napijeme...abychom byli zase čistí...
Evženie Brambůrková
01. 12. 2021Děkuji ti, Sade.
Evženie Brambůrková
01. 12. 2021To je dobrá představa: Jdu na sever, jdu na jih :-)))
Tak na další setkání, Annie :-)
Evženie Brambůrková
01. 12. 2021Moc děkuji, dievča.
Evženie Brambůrková
01. 12. 2021Děkuji, Jamardi.
Evženie Brambůrková
01. 12. 2021Zrcadlo proti dveřím není šťastný nápad :-)
Taky budu vyhlížet děti a vnoučata, Hanko.
Evženie Brambůrková
01. 12. 2021A hvězdy jsou tam blíž a víc září, Aru.
Evženie Brambůrková
01. 12. 2021Hezky vymyšleno, Marcelo.
Evženie Brambůrková
01. 12. 2021Díky, Čudlo.
Pěkné plány!!! Já až odejdu, pofrčím rovnou do nebeský ozdravovny. A až se uzdravím, vezmu si tady dole další službu. Ne že by se mi chtělo, ale co se dá dělat - přece jen bych se ráda ještě trochu dovyvinula a pár duším pomohla... No - vlastně se na to další dobrodružství i docela těším :) A na to, že mnohé z vás tam zase potkám... Tak zatím Evženii tip a nám všem mazel tov!
dievča z lesa
01. 12. 2021k r á s n e *
Cítím velkou spokojenost, tak nemůžu říct nic proti. Vybavuje se mi orel bělohlavý z Ameriky. Potomky sledovaného páru také sledují a píší o nich, že lítají na severu - směr hranice s Kanadou, což je moudré, protože je tam národní park a méně elektrických drátů.
Až odejdu,
už tu nebudu.
Co za obejdu
(či obludu)
to ze dveří na mne zírá?
To nám to ale dopadlo!
Ne dveře, ale zrcadlo,
místo bytu myší díra!
rozumiem Ti, no nemyslím si, že sa bude dať vybrať, kam sa človek po tom vyberie, ale sny máš krásne...kiežby sa splnili
mne doteraz chýba rodičovský dom, kde som vyrastala, kde som sa vracala...už nie je a ani tí, ku ktorým boli návraty...zvykla som si na byt neďaleko Váhu, teraz som to ja, kto čaká s rozsvieteným oknom na návraty detí...
Na sever,
stranu půlnoční,
zrovna tam mají -
polárkou záře září.
;))
Marcela.K.
01. 12. 2021Já nemusím nikam chodit...žiju v něm. Až jednou odejdu, budu se vracet jen zlehounka, abych pohladila ty, co tu nechám...
Děkuji vám všem za milé komentáře. Ráda bych se tam vracela ještě dlouhá léta. Je tam krásně v každé roční době.
blacksabbath
01. 12. 2021.....krásně jsi napsala....ale....ještě dlouho, dlouho si svůj kouzelný dům užívej!!!
No aj neviem, tu keď niekto "odišiel" lietali kompóty v komore a praskali žiarovky.
Opatrne so želaniami, aby si neskončila ako el ňiňo, vracajúca sa každé Vianoce a robiaca tajfúny a tornáda. Nie je vietor ako vietor.
Je znát vztah "ke starému domu" i okolí... ještě dlouho se těš...
Ale pozor na případný severní vítr, ten je jak známo krutý. (lehce varovný smajlík)