Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sečásti II
Výběr: Lyryk
21. 06. 2002
16
0
3440
Autor
hermit
části II
stavení v rzi
ze staré ryby
někdy pták v okenní rose
kývá
staví oko
před hrot nikdy šípu
zelené místo
po rok spící
dům volných jmen
něžně zbroušenými ňadry v kůži
obrací v bahně
povozy básní
zpropadených vlasů robinových
vzpomínek
ˇPřicházím na to, jak TO děláš...
od prvního slova vtahuješ dovnitř (čímž odpadnou šmejdi, které nezajímá nový-jako_čistý_vdech přístup mysli k textu). Pak už to tuto úroveň neprohulubuje, byť jistě máš ambice "být silný v každém řádku". Provázanost tam jistě je, ale připadá mi, že bych musel PŘÍLIŠ dlouho hledat na to jaký očekávám po zběžném pročtení VÝSLEDEK - tedy rozluštění.
Tendence - směr je VÝBORNÝ, hermite, až jednou přijde velké téma, rád si koupím celou sbírku, protože vím, že na místě nezůstaneš a ta metoda (i kdybys zůstal jen u ní - viz cykl) je dost nosná - dovede se nechat prohlubovat na různé způsoby.
Fakt se mi to líbí. Náznak archaičnosti jazyka (nepříliš výrazný - ale "rzi" je slovo, které vyžaduje překousnutí je přesně tím filtrem, který odliší zrno od plev, ALE není to samoúčelné - využíváš to posléze pro vytvoření NÁLADY SRDCE A MYSLI, a snažíš se využít ten potenciál.
If I´m right write to me, pls.
Nebudu chválit moc, ale je to hodně dobré. Je v tom tajemství.
A má to drápy, které do krve zraní každého, kdo by se ho chtěl zmocnit. Tip.
Gastarbajtr
21. 06. 2002
Nemůžu k tomu proniknout, nelze, ta báseň mě k sobě nepustí. Asi je to postavený na vyvolání nějakých pocitů, ale já nic necítím, je to geometricky chladný jako železná traverza ve skeletu mrakodrapu. (Ale pozor(!), tím nemyslím, že je to vykonstruovaný.)
Budu se opakovat, ale lepší srovnání mne nenapadá. Mám rád abstrakci. Miluji a chápu Miróa. Nechápu a nemám estetický požitek z Mondriana, ačkoliv jako osobnosti si ho velice vážím a s jeho hledáním cesty se ztotožňuji. Tato báseň je pro mne Modrianem. Nic.
pozn. Toto není kritika. Je to zpráva o nemožnosti uchopení. A zrcadlo.
No nejsem si úplně jistej, jestli sem to pochopil přesně, ale tak jak to chápu, se mi to líbí
TIP!!
Taky jsem se v tom ponekud ztratil. Nebo nenasel? Hezke obraty, ale prijde mi to jako nahodile skladani versu (coz nepredpokladam). Az zednarska tajemnost:)
u každýho jinýho by to bylo jasný V, ale Ty seš jinde, musim si to nechat uzrát v kebuli...
zatim aspoň do klubu
****
****** tak to jo!
stavení v rzi staví oko
někdy pták v okenní rose staví oko
můžu si s tím hrát že ano? :-))) doufám...***
teprve když šíp okem projíždí, paxe mé klasy wellmi něžnivě rozohňují... tedy staniž-li se mým Robinem, budu svým Pátkem... žvatlám si za rohem, utracená v poza lubu... nefšímey nefšímey*
Gastarbajtr
20. 06. 2002
Já jsem se zratila...
Již nemám konkrétní asociace, které by mi daly souvislejší obraz.
|||-_-|||