Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHLASOVÁNÍ (červenec 2024) - Próza měsíce
Autor
Próza_měsíce
Milí Písmáci,
v soutěži Próza měsíce právě začalo hlasování Potrvá do soboty 31.8. vč. a sice do 18,00 hod.
Díla, která již obdržela souhlas autorů, jsou připojena na seznam. Hlasujte prosím pro tři díla a připojíte-li (třeba stručnou) zpětnou vazbu, bude jistě pro autora i ostatní přínosem. Děkujeme.
29 názorů
Hodnotící tabulku nesestavují, pouze hodnotí pořadí nominovaných povídek podle svého názoru přidělením 3, 2, 1, bodů. Možnost výběru je dána počtem nominovaných povídek. Každá může být hodnocena daným pořadím 1. 2. 3. Součtem bodů u každé povídky je dáno celkové pořadí v soutěžním období. Podrobněji to jistě vysvětlí Gora.
Zeanddrich E. a všichni - měl jsem za to, že hodnotící mají sestavit žebříček, jak vidí oni umístění na prvních třech místech, a nikoli sestavovat tabulku všech zůčastněných příběhů. To je tak všechno, co k tomu mám.
Omlouvám se moucha mi sedla na voko
Správně má být:
- Úplné bezvětří
- Hořkost
- Až na dno
Pro uklidnění: Zajícovi dávám do tabulky
- Úplné bezvětří
- Hořkost
- Jak jsem povýšil
Zeanddrich E.
před 3 měsíci
Tady se musím zastat Zajíce; myslím, že od začátku to má tak, jak je to teď...
Zajíc - tvou prudkou reakci jsem napoprvé přehlédl. Tys mě na ni upozornil.
Svůj komentář (hodnocení) jsem neměnil. Myslím, že tu ani nejde měnit komentáře (díla ano, komenty ne). Promiň mi mojí prudkou reakci.
kvaji, není - jen se tu v posledních dnech měsíce navršilo dost hlasů, mám za to, že ses přehlédl. Měnit se to nedá, technicky nelze "sahat" do komentářů...
Zajíc, Gora - pokud je to tak, omlouvám se, ale měl jsem pocit, že je na třetím místě. Není to nějak změněné?
Jestli neumíš počítat, je tam až jako šestý ze šesti. Příště se na to taky můžu vys*at.
Kvaji, já jsem vlastní text nikam neumístil. Zařadil jsem ho až jako poslední pro úplnost. Nerozumím, co ti vadí.
kvaji, přehlédl ses, Zajíc dal "na bednu" tři jiné prózy, ostatní pak okomentoval...
Zajíc Březňák - nechceš hodnotit vlastní text, ale na "bednu" ho dáš? Myslím si, že autoři by neměli umísťovat své vlastní texty.
1. Ideální já
2. Hořkost
3. Jak jsem povýšil
Komentáře jsou u jednotlivých děl. Pro jejich délku mě to neopustilo sem vložit.
Zajíc Březňák
před 3 měsíci- Úplné bezvětří - parádní povídka s přesahem.
- Hořkost - retrospektivně odvyprávěný příběh "obyčejné" ženy.
- Až na dno - povídka dobře vystihuje zákonitosti nejen gamblerské závislosti.
Jak jsem povýšil - rovněž velmi dobře napsaná povídka s tématikou smrtelného viru.
Úkol - slabší dílo, něco tomu chybí.
Ideální já - nechci hodnotit vlastní text.
1. Úplné bezvětří
2. Hořkost
3. Ideální já
Tři prózy, které jsem označila, nad ostatní vynikají dobrým téma, skvělým jazykovým zpracováním, nadhledem. Na stupínky se bohužel nevejde Až na dno... čtenářsky zajímavý je však i Úkol a Jak jsem povýšil.
Z.E. - Hlasování začalo později, tehdy to byl návrh na Nominace.
Díky za pochopení!
lukas.mano
před 3 měsíciChybička... 3. miesto - Až na dno... Sorry.
lukas.mano
před 3 měsíci1. Úplné bezvětří - skvelá atmosféra, má svoje vlastné tempo, idylka kedysi dobrého vzťahu sa rúca.
2. Hořkost - ako hodiny, ktoré tikajú nazad.
3. Ideální já - za prienik do hlavy závislého človeka.
Omlouvám se; myslel jsem, že je možno hlasovat v okamžiku, kdy se HLASOVANÍ zde objeví.
Po výzvě tedy hlasuji znovu:
1) Úplné bezvetří - viz můj minulý komentář
2) Hořkost - především mne zaujala (jako zrozence v Býku? :) ) dokumentárnost, a zároveň syrovost tohoto příspěvku
3) Až na dno - viz můj minulý komentář
Biskup z Bath a Wells
před 3 měsíci1. Hořkost = Povedený nápad s opačnou chronologií, takové prostě ze života, bez zbytečných kudrlinek.
2. Úplné bezvětří = Poetický, meditativní text, u kterého si čtenář může najít to "své". Co mně se úplně nelíbilo z hlediska stylu, bylo za a) málo členěný text, za b) převaha popisnosti nad dialogy, které by mohly oživit děj.
3. Úkol = Dobře napsaná meditativní miniatura, která má obecnou platnost.
- Hořkost
- Úplné bezvětří
- Ideální já - Hořkost je celkově zajímavá způsobem psaní i provedením. Bezvětří s důležitým rozhodnutím v krásné přírodě mě vrátilo do míst které mám rád. Ideální já, líbí se mi autorův způsob psaní.
- Hořkost
- Úplné bezvětří
- Ideální já. V tomto kole se zvláštní náhodou sešlo několik textů, ve kterých se autoři nezaměřují tolik na děj, jako spíš dávají větší prostor myšlenkám a prožívání hlavního hrdiny či hrdinky. Nejzajímavější je pro mě Hořkost, kde mě zasáhlo líčení poměrně pohnutého až drsného života jedné ženy, výborné vyprávění ozvláštněné netradiční "obrácenou" chronologií. Úplné bezvětří mě donutilo se zklidnit, zpomalit čtení a vychutnat si popisy horské přírody i ponořit se do psychologie hlavní hrdinky. Ideální já je pak takovou témêř poezií v próze, která čtenáře potěší poetickým jazykem i náměty k zamyšlení nad sebou samým...
1) Úplné bezvětří - zajímavé vyprávění o zklamání a dlouhém čekání na něco, co potěší
2) Jak jsem povýšil - zajímavé vyprávění o tom, jak se to někdy divně semele
3) Až na dno - zajímavá sonda do světa hráče
každý mesiac sa mi zdá, že také silné poviedky ešte neboli a teraz obzvlášť...
Úplné bezvetří - premýšľanie veľmi blízke tomu môjmu, skvelý text
Ideální já - opäť tak trošku sebecky vidím prepojenie s tým mojim ja
Hořkost - zosumarizovanie života jednej matky naprosto skvelé
Až na dno a Úkol sú tiež veľmi dobré, dnes som o kúsok vyššie posunula tie, ktoré sú bližšie k môjmu životu...
Všetci autori zaujali, je úžasné, ako niekto neznámy "prinúti" iných čítať, zastaviť sa, premýšľať, klásť si otázky, hľadať odpovede, cesty a nádej?
ZE.: Hlasoval jsi, což je prima, jen PŘED zahájením - přidej prosím ještě i PO jeho začátku informaci, zda tvé hlasy platí /ještě jsme nominovali další dílo/.
Upozornění pro soutěžící a příznivce Prózy měsíce: hlasování bylo zahájeno!
Zeanddrich E.
před 3 měsíci
Hlasuji: 01 Úplné bezvětří: Opět jednoznačně. - Jak píši již pod příspěvkem: ..Baví mne, když u někoho při každém návratu nacházím nějakou novou vrstvu - a přitom cítím, že autor má stále ještě něco v zásobě nevyřčeného...
02: Až na dno - popis neblahé záležitosti; má snad i smysl jako určitá prevence... .
03: Ideální já - S trojkou jsem dnes váhal. Nakonec jsem ji přiřkl Zajícovi (jak píši již tam, vadí mi ovšem tzv. neznabožský (tedy vysoce nepravdivý :) - z prstu tzv. vycucaný? :) - a tím tedy možná pro někoho i nebezpečný... :) ), zřejmě neinspirovaný závěrečný odstavec zde... :) )