Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seFoglyho pohlednice
Výběr:
25. 06. 2002
25
0
4476
Autor
Adams
FOGLYHO POHLEDNICE
Viděl jsem
draka na kopci deště
pohlceného šedivým závojem smutku
pod ním zvonily stíny hlasů
dvou mladých chlapců
kteří chtěli ke hvězdám
ještě níže kdosi vykřikoval
že nejblbější mají přednost
říjen 2001
Zlý_wětry_vod_řeky
28. 07. 2005
Hezke obrazy... lec moc do nich nepronikam...ale jsou basne ktere se mi libi jen tak snad prave tim tajenmstvim co pro me maji... tohle je jedna z nich...
ehm.chicht už to dneska píšu potřetí :-))
*g* je smajlík..oči, nos..a se na tebe usmívam..prostě celá já :-)))
Miroslawek
09. 08. 2002Miroslawek
08. 08. 2002
Pokud někdo stojí o hlubší kritiku, mám právo se pokusit jeho báseň rozebrat, když jsem pouhým čtením nepochopil, co vyjadřuje . Byl jsem zmatený. Možná to nebylo šetrné k Adamsovi. Měl jsem si báseň rozebrat soukromě a slušně mu sdělit svůj názor. To by mi však neumožnilo ukázat, že většina lidí tady básně skoro ani nečte. Zvlášť když jsou libozvučné. To se pak stačí podívat na pár vět, a už se "cítí ta atmosféra", "jako bych to sama jedla" a tak dále a tak dále. Chápu, že na internetu člověk obvykle šetří časem, ale má to pak cenu. Vem si třeba tvou kritiku. V rychlosti si napsal, že jsou stíny hlasů OMŠELÉ. A přitom: nic tu neřve víc. Připadalo ti to divné spojení, ale nedal sis čas zjistit proč. Nestydím se, že kritizuju, jsa o to požádám. Připadá mi to slušnější, než připojit úsměv, hvězdičku a pronést pět slov o věčných pravdách.
Kec...-))) ..co na to říct? Já ti samozřejmě můžu vysvětlit význam každého řádku, ale to by pak nemělo význam.-))
Miroslawek
08. 08. 2002
Tak mám asi přednost. Vůbec tomu nerozumím, ale něco tam být musí. Tolika přezdívkám se to líbí, a za nimi jsou přece lidi. No, asi nechápu nějaký metafory a narážky. Protože jinak: 1) máme draka v závoji smutku, a pod ním kopec deště 2)stíny hlasů dvou malých chlapců (ať už je to cokoliv - vlastně si myslím, že je to blbost. Hlasy nemaj stíny, ledaže by to byla metafora ozvěny. Ta tu ale stejně význam nemá.) Tedy, tyto stíny zvonily někde pod drakem, tedy buď v nebo na povrchu kopce deště, ovšem níže. A ještě níž kdosi vykřikoval, že nejblbější má přednost. No a co? Připadá mi to jako rádoby poetický, bezobsažný žvást. Originalita přece není všechno, nesmyslných spojení vymyslíte stovky. Některé obrazy si jako tento můžete představit, uvidíte je poprvé v životě. Ale taky naposled. A teď mi to proboha někdo vysvětlete, mám přednost.
Miroslawek
23. 07. 2002
Nojo, ten říjen 2001 byl fajn...takový přelomový-). Pak to se mnou začalo jít z kopce.-)))))))))))
Jať_secundum
26. 06. 2002
nejblbejsi maji prednost, jo jo :o)) ale moc k smichu to vlastne neni...*
Tipnu Ti to, ale docela by mně zajímalo jakou to má souvoslost s básní Fogly. :o))
Někdy se ta slušnost v podobě přednosti i vyplatííí...:-)))
Jinak já dávám přednostně jeden Tip, hlavně kvůli závěru a doufám, že nebudu nejchytřejšííí...:-))